Gå til innhold

Har dere fått tatt årets influensavaksine ennå?

Tar du influensavaksine i år?  

118 stemmer

1. 1. Influensavaksine?

• Ja, det har jeg tatt
      42
    • Jeg skal gjøre det senere
      26
    • Nei, jeg skal ikke
      50

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen
Skrevet

Helt uformell poll. Jeg var innom et apotek og fikk ordnet det i går, for jeg har litt dårlig immunforsvar og føler meg litt tryggere nå.

Er folk stort sett enige i at det er ok, eller er det delte meninger om det også? Unnskyld for et nysgjerrig spørsmål :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettopp hatt influensa så da er det vel for seint? Men det skal jg si deg, den var ikke snill i år! Smart å få tatt vaksinen.

Men noe jeg lurer på, er du smittsom selv om du er vaksinert?

Anonymkode: 3c752...4f0

Skrevet
Adobyen skrev (2 minutter siden):

Helt uformell poll. Jeg var innom et apotek og fikk ordnet det i går, for jeg har litt dårlig immunforsvar og føler meg litt tryggere nå.

Er folk stort sett enige i at det er ok, eller er det delte meninger om det også? Unnskyld for et nysgjerrig spørsmål :) 

Hvorfor skulle ikke det være ok?🤔 Er vel en ganske vanlig og trygg vaksine. Jeg skal også ta (pga medisinbruk).

Anonymkode: 4f9b4...f2f

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har nettopp hatt influensa så da er det vel for seint? Men det skal jg si deg, den var ikke snill i år! Smart å få tatt vaksinen.

Det vet jeg ikke, angående smitte.  Stakkars deg som ble så syk.  Er du sikker på at du hadde influensa? Forkjølelse kan også være tøff.

Skrevet
Adobyen skrev (2 minutter siden):

Det vet jeg ikke, angående smitte.  Stakkars deg som ble så syk.  Er du sikker på at du hadde influensa? Forkjølelse kan også være tøff.

Nei, der sier du noe! Jeg veit ikke om det var influensa men jeg har ikke blitt så syk av forkjølelse så jeg ga meg selv diagnosen 😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, der sier du noe! Jeg veit ikke om det var influensa men jeg har ikke blitt så syk av forkjølelse så jeg ga meg selv diagnosen 😄 

Kanskje corona?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje corona?

Nei, testet meg 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Influensaen som vaksinen skal beskytte mot, har ikke startet enda. 

Om du har hatt influensa for ikke så lenge siden, er det ikke den vanlige varianten. 

Kan være para-influensa, covid eller forkjølelse 

Anonymkode: 861c0...b82

• Nyttig 2
Skrevet

Har tatt den på jobb

Gjest Adobyen
Skrevet

Da er det jammen ikke lett å skille dem fra hverandre.. influensa, forkjølelse, korona, fæle saker alle sammen.

Skrevet

Kun fått brev fra fastlegen om å avvente til de gir nærmere beskjed. Kommer nok til å ta vaksinen 😊

Skrevet

Søkte på kommunens hjemmesider både denne, forrige og uken før der. Men sto ingen informasjon. Synes det var rart, med tanke på at det var «massevaksinering» i fjor. 

Men har alle Apotek vaksinen og kan sette den?

Anonymkode: 2fe04...79d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Søkte på kommunens hjemmesider både denne, forrige og uken før der. Men sto ingen informasjon. Synes det var rart, med tanke på at det var «massevaksinering» i fjor. 

Bare ring legekontoret ditt, er billigere der enn på apoteket😊

Anonymkode: 08841...487

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mitt fastlegekontor setter ikke influensavaksiner i år, men kommunen har åpnet for 2 timer i uka, ellers tar apotekene det.  Hos kommunen koster det 200, og hos apotekene er det 399.  Ingenting som teller på egenandelene.  Jeg tror at de aller fleste apotek vaksinerer.

Skrevet

Jeg skal ta , har kun ventet pga at jeg har vært litt dårlig i formen . Regner med den er satt til uka en gang 😊Tar hvert år , er i risiko gruppe pga flere sykdommer , og synes det er verd å ta den . Tar også for lungebetennelse ,men den er ikke årlig . 

Skrevet

Betalte 300 schpenn hos legen 🤧

Anonymkode: b9b6c...b41

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)

0D6211A0-7B3D-4191-B296-387C68ECF971.jpeg
mange nei-svar på pollen, men husk det damer, at det er ingen som blir så syk som oss menn med influensa 🤣

Endret av Adobyen
Skrevet (endret)

Nei. Det gjør jeg ikke igjen. Jeg vet ikke om det var utløsende, eller om det var andre faktorer, men jeg dro på meg ørebetennelse noen dager etter, sprukken trommehinne, hinsides smerteanfall, antagelig bihulebetennelse også og hev innpå med flere otrivin nesespray på kort tid. Hodet var vakuumtett, og hørselen nedsatt. Helt klart det verste jeg har opplevd av virussykdommer. Mye verre en covid.

Endret av Tvillingsjel
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ha, skal ta den. Er gravid og har en 1 åring. Jobber innen helse, så gjør mitt for å bidra til flokkimmunitet.

Anonymkode: 7fc72...248

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skal alle ta vaksinen. 

Ellers håper jeg det innføres vaksinepass slik at smittebærere og anti-vaxxere stenges ute fra samfunnet. 

Anonymkode: df1b9...7da

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...