AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Og at det legges ut offentlig på facebook, insta, tik tok , osv. Tenker de på at ikke alle vil være med på det? Du kan gå på senteret og handle eller være med barna på noe halloweengreier på senteret så filmer de å legger ut. Nærbilder og filmer og. Syns ikke det er greit. Hva syns dere? Tenker spesielt på de som gjemmer seg fra noen og bor på hemmelig adresse. Må være utrolig tungt å alltid passe på. Og ikke alltid det går heller. Anonymkode: 29f2e...771 7 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Tenker feks at ett senter legger ut flere bilder og filmer eller andre. Anonymkode: 29f2e...771
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 bryr meg ikke så mye om det så lenge jeg blir spurt og skjer heldigvis aldri ellers Anonymkode: f3d0f...a65
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg er enig, ts. Jeg synes noen bør finne opp en dings man kan ha i lomma som automatisk blurrer en ut på bilder med et magnetisk felt eller noe. Det hadde jeg kjøpt. Anonymkode: 84a6e...6ef 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg er enig. Etter å ha hatt 2 stalkere (ikke samtidig) legger jeg ikke ut hverken bilder eller info på nett, og jeg vil ikke at andre skal legge ut noen med meg heller. Folk flest respekterer ikke andres rett til privatliv, og snakker man med dem om det er man «hysterisk». Ja, jeg er nok traumatisert etter hendelser ifb med stalkingen, men jeg burde ha rett til selv å bestemme hva som skal publiseres. Anonymkode: 8783a...853 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 Det er en uting, og skjer hele tiden. Man kan jo ikke gå rundt å følge med på hver eneste person med en mobil heller, det blir ihvertfall jeg superstresset av. Noen av oss har INGEN ønske om å være avbildet i sosiale medier, men det driter folk i. Anonymkode: 3d5e5...d9b 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er enig, ts. Jeg synes noen bør finne opp en dings man kan ha i lomma som automatisk blurrer en ut på bilder med et magnetisk felt eller noe. Det hadde jeg kjøpt. Anonymkode: 84a6e...6ef Det du tenker på er EMP, og det er strengt ulovlig. Kan fort bli tiltalt under terrorparagrafen om du blir tatt med noe slikt. Anonymkode: 8e598...0ed
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du tenker på er EMP, og det er strengt ulovlig. Kan fort bli tiltalt under terrorparagrafen om du blir tatt med noe slikt. Anonymkode: 8e598...0ed Nei. Som jeg skriver tenker jeg på noe som ikke er funnet opp ennå. Anonymkode: 84a6e...6ef 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 Skulle ønske det kom en lovendring om filming i offentligheten, spesielt begått av privatpersoner. Det er forskjell på privatpersoner og profesjonelle aktører. Siste nevnte ser du jo og det er lett å unngå. Er du på vglista (jeg har ikke vært på noe offentlig arrangement siden tidlig 2000-tallet og VGlista var det siste jeg var på) så må du bare godta at du risikerer å bli tatt bilde og video av. Har sett og opplevd vloggere to ganger, veldig provoserende og ubehagelig. Er så unødvendig å ta lite hensyn til folk rundt deg. Har aldri i mitt liv tatt bilde av andre folk ute i offentligheten og forventer samme oppførsel tilbake. Anonymkode: 5b6e6...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #10 Skrevet 29. oktober 2022 Hater det!! Det er medvirkende årsak til at jeg svært sjelden går på arrangement. Anonymkode: fc932...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 Ja og det er trist at mange må la være å gå på alle arrangement for de feks lever skjult fra voldelig x eller andre som ikke skal finne de feks. Og hvorfor så stort behov for å måtte filme og ta bilder av alle og alt hele tiden for å legge ut? Ett bilde med 1000 folk ser du gjerne ikke så godt. Men det er mange bilder med 1 og 2 folk på, nærbilder. Som ikke er blitt spurt en gang. De er jo på senteret. Syns ikke det er greit. Skal du si nei til barna og ikke gå på ting pga det? Barnas kinodag, og det ene og det andre? Ligger ikke ut bilder av barna mine engang. Skulle ønske det ble skjerpet litt! Anonymkode: 29f2e...771 1
Mamajune11 Skrevet 29. oktober 2022 #12 Skrevet 29. oktober 2022 Nettvett og personvern er ikke mange som bryr seg om/vet om. Desverre. Barn i dag har heldigvis mye om det på skolen. Folk over 40 derimot… 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg snur meg vekk eller går når jeg ser noen ta bilder. Desverre er dette grunn til at mange på hemmelig adresse rett og slett ikke kan delta på sosiale arrangementer engang:( Anonymkode: 92f05...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #14 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg snur meg vekk eller går når jeg ser noen ta bilder. Desverre er dette grunn til at mange på hemmelig adresse rett og slett ikke kan delta på sosiale arrangementer engang:( Anonymkode: 92f05...8bc Ja og det skulle ikke vært lov. Ikke alltid du får med deg at noen tar bilde en gang. Anonymkode: 29f2e...771 1 1
visp Skrevet 29. oktober 2022 #15 Skrevet 29. oktober 2022 Begynn å ta til motmæle. Seriøst; folk må få en dose folkeskikk. Sånne folk er jævlig nærgående og trenger å bli satt på plass.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #16 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg unngår alle arrangementer. Og jeg har ofte måttet si ifra til folk at de ikke skal publisere meg, og at dette ikke er greit. Jeg har likevel blitt publisert flere ganger. Toppen av respektløshet var denne: min eksvenninne sa rett ut at hennes skrytebehov ang det at hun hadde venner var viktigere enn mine følelser, og min sikkerhet. På kjøpesenter etc så syns jeg det er forkastelig og respektløst. Og det skulle vært forbudt. Jeg er drapstruet og må passe på meg selv og dette kontinuerlig. Jeg har også vært nødt til å flytte flere ganger på kort varsel grunnet dette. Norge er et lite land. Jeg har knapt nok et liv i det offentlige rom😭 Noen ganger så ønsker jeg meg burka pga dens kamuflering, selv om den forbindes med islam. Og når vi var anbefalt/pålagt munnbind så følte jeg meg friere. Anonymkode: e051d...801 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #17 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg unngår alle arrangementer. Og jeg har ofte måttet si ifra til folk at de ikke skal publisere meg, og at dette ikke er greit. Jeg har likevel blitt publisert flere ganger. Toppen av respektløshet var denne: min eksvenninne sa rett ut at hennes skrytebehov ang det at hun hadde venner var viktigere enn mine følelser, og min sikkerhet. På kjøpesenter etc så syns jeg det er forkastelig og respektløst. Og det skulle vært forbudt. Jeg er drapstruet og må passe på meg selv og dette kontinuerlig. Jeg har også vært nødt til å flytte flere ganger på kort varsel grunnet dette. Norge er et lite land. Jeg har knapt nok et liv i det offentlige rom😭 Noen ganger så ønsker jeg meg burka pga dens kamuflering, selv om den forbindes med islam. Og når vi var anbefalt/pålagt munnbind så følte jeg meg friere. Anonymkode: e051d...801 Høres helt forferdelig ut. Kan ikkr være lett i disse medietidene. Kan jo ikke gå noen plass lengre uten å blir tattbilde eller filmet. Anonymkode: 29f2e...771
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #18 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Høres helt forferdelig ut. Kan ikkr være lett i disse medietidene. Kan jo ikke gå noen plass lengre uten å blir tattbilde eller filmet. Anonymkode: 29f2e...771 Det er forferdelig, og provoserende, at man skal forholde seg til dette i tilegg. Det er en enorm belastning. Anonymkode: e051d...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå