AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Merket en utrolig irriterende ting med meg selv. Går opp i stemmeleie når jeg snakker med menn, uansett om jeg finner de attraktive eller ikke, alder spiller heller ingen rolle. Og når jeg snakker med kvinner får jeg litt mørkere stemme. Wtf? Flere som gjør dette? Anonymkode: b713a...c75
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg er kvinne forresten. Ts Anonymkode: b713a...c75
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Wtf? Flere som gjør dette? Ja, jeg merker at jeg blir mer underdanig når jeg snakker med menn, mer spørrende og ler mer, sånn «unnskyld at jeg er til, ikke bli sint, jeg er liten og søt». Men for meg er det traumerelatert og jeg jobber med saken. Hater at jeg er sånn. Anonymkode: d3b0e...63c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg merker at jeg blir mer underdanig når jeg snakker med menn, mer spørrende og ler mer, sånn «unnskyld at jeg er til, ikke bli sint, jeg er liten og søt». Men for meg er det traumerelatert og jeg jobber med saken. Hater at jeg er sånn. Anonymkode: d3b0e...63c Er jo sånn jeg også er, og jeg har ikke traumer i det hele tatt. Kanskje biologisk betinget oppførsel? Anonymkode: b713a...c75
Rosakatt Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 Har merket at jeg også gjør dette, føler jeg framstiller meg selv mye dummere enn jeg er. Ikke at jeg ikke er dum da 😅 Det er en mann, som resultat av dette, kunn liker å henvise seg til meg gjennom at jeg bare er denne personen som er redd edderkopper, glad i katter og er irriterende, nesten som en liten jente stereotypi. (Ikke at jeg ikke er livredd edderkopp, glad i katter eller er kan være rriterende😅) Men han duller. Ellers nesten ignorerer han meg. Er 28 år, når skal denne dynamikken bli normal? Kanskje det er hans problem?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg merker at jeg blir mer underdanig når jeg snakker med menn, mer spørrende og ler mer, sånn «unnskyld at jeg er til, ikke bli sint, jeg er liten og søt». Men for meg er det traumerelatert og jeg jobber med saken. Hater at jeg er sånn. Anonymkode: d3b0e...63c Det er helt normalt slapp av. Det er biologisk og menn gjør faktisk de samme, de hever ofte stemmen og snakker fra brystet enn kjeften når de møter damer. Anonymkode: c11ba...8ef
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er jo sånn jeg også er, og jeg har ikke traumer i det hele tatt. Kanskje biologisk betinget oppførsel? Anonymkode: b713a...c75 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er helt normalt slapp av. Det er biologisk og menn gjør faktisk de samme, de hever ofte stemmen og snakker fra brystet enn kjeften når de møter damer. Anonymkode: c11ba...8ef Ikke biologisk her i alle fall, var ikke sånn før traumet skjedde. Ble kjæreste med en mann som slo meg og truet meg, det er akkurat som kroppen min prøver å beskytte meg ved å være sånn. Anonymkode: d3b0e...63c
Lunda Skrevet 30. oktober 2022 #8 Skrevet 30. oktober 2022 Dette er veldig vanlig. Alle har forskjellige roller man går inn i alt ettersom hvem det er man snakker med. Man oppfører seg forskjellig når man snakker med en baby i forhold til voksne for eksempel og stemmeleiet forandrer seg i på samme måte.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #9 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 15.06): Ikke biologisk her i alle fall, var ikke sånn før traumet skjedde. Ble kjæreste med en mann som slo meg og truet meg, det er akkurat som kroppen min prøver å beskytte meg ved å være sånn. Anonymkode: d3b0e...63c Hææ..kanskje jeg er traumatisert også da? Virkelig spesielt det her. Anonymkode: b713a...c75
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 10.44): Ja, jeg merker at jeg blir mer underdanig når jeg snakker med menn, mer spørrende og ler mer, sånn «unnskyld at jeg er til, ikke bli sint, jeg er liten og søt». Men for meg er det traumerelatert og jeg jobber med saken. Hater at jeg er sånn. Anonymkode: d3b0e...63c Jeg gjør motsatt. Men det er bevisst. Ingen mann skal tro han er bedre enn meg i noe. Kan dempe meg mot kvinner, om jeg vil gi ett mindre dominerende utrykk. Anonymkode: 0f8cc...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Skrevet 30. oktober 2022 Synes det er så irriterende med kvinner som snakker med helt tydelig mye lysere tonefall enn naturlig. Hørt mange kalle det abused-voice eller noe sånt. Anonymkode: 4c51a...807 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Skrevet 30. oktober 2022 Har merket det med flere. Spesielt min mor fordummer seg og får en lys tilgjort stemme når hun snakker med menn. Blir en skikkelig dum bimbo. Jævla irriterende. Anonymkode: 6937e...b21
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #13 Skrevet 30. oktober 2022 Nei går opp i stemmeleie uavhengig av kjønn om jeg vil oppfattes som hyggelig Anonymkode: 2c10e...d45
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2022 #14 Skrevet 31. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg gjør motsatt. Men det er bevisst. Ingen mann skal tro han er bedre enn meg i noe. Kan dempe meg mot kvinner, om jeg vil gi ett mindre dominerende utrykk. Anonymkode: 0f8cc...f4d Sånn jeg øver meg på å være. Forholder meg alvorlig, legger stemmen ned, streng blikkontakt. Anonymkode: d3b0e...63c 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #15 Skrevet 1. november 2022 Det er veldig vanlig. Er nok et biologisk ubevisst ønske fra hetrofile kvinner om å gjøre inntrykk på mannen. Anonymkode: 8f427...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå