Gå til innhold

Er du påvirket av streiken som er i private barnehager akkurat nå?

Streikes det i din barnehage?  

41 stemmer

1. 1. Streik?

• Ja
      12
    • Nei
      13
    • Ikke enda, men det er en privat barnehage i PBL så da er det vel bare snakk om tid.
      16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det "greit" enn så lenge nå som de barnehagene hvor det er streik, operere med redusert åpningstidstid/rullering på avdelinger osv, og er det først når barnehagen må stenge helt at det blir problemer?

Anonymkode: 953ca...2bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Kombinerer litt med hjemmekontor, barnepass, og så har jeg også brukt feriedager. 

Skrevet

Nei, heldigvis ikke rammet denne gang! Jeg måtte imidlertid ta ulønnet permisjon i over en uke under skolestreiken. 6-åringen kunne ikke være alene hjemme. Jeg forstår godt frustrasjonen til alle de som er rammet nå. Håper at barnehagene åpner neste uke 

Anonymkode: 2993e...90a

Skrevet

Vi har hatt stengt barnehage noen dager i forrige uke, flere dager denne uken. Og fått beskjed om at det blir stengt hele neste uke..

Anonymkode: 63dab...14a

Skrevet

Ikke berørt foreløpig, men har barn i privat barnehage…

Anonymkode: e3ec5...01f

Skrevet

Visste ikke at det var streik nå engang… kan ikke være så stor når folk ikke legger merke til det? 

Anonymkode: fbd9e...0c9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi har hatt stengt barnehage noen dager i forrige uke, flere dager denne uken. Og fått beskjed om at det blir stengt hele neste uke..

Anonymkode: 63dab...14a

Samme her. Håper at de kommer til en enighet snart.

Anonymkode: dac4f...d05

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Visste ikke at det var streik nå engang… kan ikke være så stor når folk ikke legger merke til det? 

Anonymkode: fbd9e...0c9

Evt det bare er du som lever under en stein og ikke ser verden rundt deg overhodet. Du kan ikke skylde på streiken for at du velger å ikke være opplyst. 

Anonymkode: 61da3...6be

• Liker 4
Skrevet

Vi begynner på tredje uke med totalt stengt barnehage i morgen.

Anonymkode: d70f4...414

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan får dere det til å gå ihop?

Skrevet

Jeg jobber offshore og kom hjem rett før streiken begynte, så det har gått greit frem til nå. Når jeg skal reise ut igjen kan det derimot bli spennende.

• Hjerte 2
Skrevet

Vi har også helt stengt barnehage, så er litt irritert på at noen holder delvis åpent, for det vil jo forlenge streiken veldig for oss stakkarene 😅

Sønnen min er lei seg for han savner vennene sine, jeg merker jeg blir en elendig mor, for er så sliten og har så kort lunte. Gjemte meg i boden så jeg ikke skulle kjefte på ham på torsdag 🙈

Er alene med ham, så varer dette til jul, mister jeg jobben selv, tror jeg… For selv om jeg jobber til langt på natt så får jeg ikke tatt igjen alle timene jeg mister. 

Anonymkode: 05bc4...b1b

• Hjerte 2
Gjest Hottentått
Skrevet

Her er flere avdelinger helt stengt. Så vi har ikke noe tilbud. Forferdelig å ha de økonomiske bekymringene disse ukene. Har ingen andre som kan passe 2 åringen. 

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her :(

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi har også helt stengt barnehage, så er litt irritert på at noen holder delvis åpent, for det vil jo forlenge streiken veldig for oss stakkarene 😅

Sønnen min er lei seg for han savner vennene sine, jeg merker jeg blir en elendig mor, for er så sliten og har så kort lunte. Gjemte meg i boden så jeg ikke skulle kjefte på ham på torsdag 🙈

Er alene med ham, så varer dette til jul, mister jeg jobben selv, tror jeg… For selv om jeg jobber til langt på natt så får jeg ikke tatt igjen alle timene jeg mister. 

Enig. Og det som også provoserer meg er at de som har tilbud annenhver dag slipper å betale. Altså de jobber (om enn noe redusert) OG slipper å betale. Mens vi som har helt stengt avdeling får ikke jobbet. Syns de som har plass annenhver dag burde betale for de dagene 🙄

Skrevet

Skulle ønske mediene skrev litt om hvor skjevt denne streiken rammer. Hadde jeg hatt plass to dager i uka, hadde jo hverdagen gått sammen på et vis sånn med tanke på jobb og lek for barnet. 

Kan be om avdragsfrihet på lånet et par måneder så jeg klarer meg heldigvis økonomisk. 

• Liker 1
Skrevet

Barnehagen er helt stengt.. far er i arbeid og jeg studerer, derfor er det jeg som blir hjemme med barnet for å unngå stort innhogg i økonomien. Har dialog med skolen og får noe undervisning digitalt. Har også 2 par besteforeldre som er kjempesnille og stiller opp så fort de kan, slik at jeg kan komme meg på skolen også. Men dersom dette trekker veldig langt ut i tid, så kan det fort hende vi må ta valget om jeg må gå dette halvåret om igjen eller om det skal gå hardt utover økonomien vår.. 

Anonymkode: 86b80...49a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...