AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Mistenker at mitt barn er deprimert av ulike årsaker. Har snakket med helsesykepleier og fått henvisning til Psykisk helseteam i kommunen. H*n er i pubertetsalder. Hva er deres erfaring med depresjon hos barn? Finnes det god hjelp å få? Hva kan vi selv gjøre for å hjelpe? Anonymkode: 0129c...391
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Det finnes god hjelp å få. Psykisk helseteam kan henvise videre til BUP, om den hjelpen de kan gi ikke er tilstrekkelig. Du kan også høre med legen om å henvise, om du føler behov for det. Men ofte er det lurt å testet et lavterskel-tilbud først, for BUP er ganske strenge på inntak. Mitt barn går til BUP, men har også kontakt med noen fra psykisk helseteam i kommunen. Det er ikke «bare» depresjon hos barnet mitt, det er komplekst. Men behandlingen består både av samtaler, aktiviteter og medisiner hos de ulike hjelpeinstansene. Anonymkode: 9d72b...a7a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 Hvordan utartet det seg hos ditt barn? Og merker du bedring? Alder ? 10 år her. TS Anonymkode: 0129c...391
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå