Gå til innhold

Hvor stor varmtvannsbereder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står mellom 200l og 300l, blir høiax connecte som er en smart bereder. 

Jeg bor alene, så 200l burde egentlig holde lenge. Men har badekar og liker lange, varme dusjer. 

Vil jeg klare et varmt bad +påfølgende dusj, eller burde jeg gå for 300?

Anonymkode: a800e...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg står mellom 200l og 300l, blir høiax connecte som er en smart bereder. 

Jeg bor alene, så 200l burde egentlig holde lenge. Men har badekar og liker lange, varme dusjer. 

Vil jeg klare et varmt bad +påfølgende dusj, eller burde jeg gå for 300?

Anonymkode: a800e...225

Ja. Men kjekt med en større likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok 200 liter holder (det er jo vanlig størrelse for en familie), men om du har plass kan det jo hende 300 liter er mer framtidsrettet å kjøpe - i form av smartstyring, oppvarming av vann når strømprisen er lavest, og at du da har et større "magasin" å ta av. Det er vel kanskje ikke så vanlig nå, men en varmtvannsbereder holder jo gjerne i 20+ år, og det kommer sikkert til å skje veldig mye på den fronten i årene som kommer. 

Anonymkode: fe6b7...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt samme vurdering da vi skulle bytte til smart bereder. Vi valgte 300 liter, er to voksne og ett barn. Jeg tror nok kanskje at vi fint kunne klart oss med 200, men vi har begge familie som kommer på besøk og må overnatte fordi de bor langt fra oss, og da er det deilig å vite at vi har nok varmtvann når vi har besøk. 

Anonymkode: 704cd...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier du ingen ting om hvor stort badekaret ditt er. Er det bolighus med stort hjørnebadekar, så vil jeg anbefale 300L. Men en 200L skal fint holde til en familie på 1-4/5 personer uten stort badekar , men er det en familie på 3personer ++ og med badekar som brukes daglig, så ville jeg ha anbefalt 300L. Men det koster mer å ha en 300L enn 200L. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...