Gå til innhold

Skal aldri mer jobbe som sykepleier!

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når fellesskapet gir deg en svindyr utdannelse hekt gratis så følger det jo med noen forpliktelser. Synes ikke det er OK at folk «presser seg gjennom» et studie de uansett ikke kommer  til å bruke. 

Anonymkode: ea98c...326

Studenter blir jo straffet økonomisk for ikke å fullføre utdanning. Og selv om man ikke direkte jobber som det man har utdanning innen, betyr ikke det at man ikke har nytte av utdanningen sin i jobben. Så det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet på grunn av «forpliktelser». Nei, man er ikke forpliktet til å jobbe på sykehjem som sykepleier hele livet bare fordi staten har betalt for skoleplassen. 

Anonymkode: 0f12a...24a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til! ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når fellesskapet gir deg en svindyr utdannelse hekt gratis så følger det jo med noen forpliktelser. Synes ikke det er OK at folk «presser seg gjennom» et studie de uansett ikke kommer  til å bruke. 

Sykepleiere betaler og skatt, så de har betalt for utdannelsen. Dessuten må de ut med mye penger under praksis om de får praksisplass langt unna der de bor, og når de er ferdige får de ikke autorisasjon før de har betalt 1000kr for å få den. 

Anonymkode: b8a88...d22

Skrevet

Jeg ga meg etter 1år på sykehus 😂 For et kaos! ALLTID underbemannet, mas om ekstravakter heletiden. Ikke tid til jobben som skulle gjøres.

Aldri mer. Skal et helsevesen fungere må man ha god ledelse OG nok bemanning!

Anonymkode: d9eb8...353

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg holdt ut to år som sykepleier. Aldri sett meg tilbake. 

Anonymkode: 562ab...241

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Press og forventninger fra omgivelsene og skammen det er å slutte kan være en medvirkende årsak til at mange presser seg gjennom. Dette varierer selvsagt blant familier og miljø.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ga meg etter 1år på sykehus 😂 For et kaos! ALLTID underbemannet, mas om ekstravakter heletiden. Ikke tid til jobben som skulle gjøres.

Aldri mer. Skal et helsevesen fungere må man ha god ledelse OG nok bemanning!

Anonymkode: d9eb8...353

Hva jobber du med nå ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva bytta du til?

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva jobber du med nå?

Anonymkode: 05d41...7e9

Skrevet

Jeg jobbet som vernepleier og hoppet også av etter nesten ti år! Aldri mer 🙂

Anonymkode: d4667...979

Skrevet

Har det som deg. Tror mye har ødelagt interessen pga turnus, overtid, stress, dårlige ledere (mange i helsevesenet...), dårlige arbeidsmiljø. Føler meg lite oppdatert. Aldri fagdager på jobb (har fagdager, men må ofte inngå i bemanning i stedet pga sykdom). Sliten når jeg kommer hjem og orker lite. 

Anonymkode: 661eb...04e

• Liker 1
Skrevet

Ts her. Jeg tror nok at for min del, så har jeg aldri hatt stor nok interesse for selve yrket. Jeg ville alltid kikket over gjerdet etter noe annet. Så tror at betingelsene sykepleiere jobber under i grunn har hatt mindre å si for meg. Men det har nok ikke hjulpet på heller.

Til deg som skrev at jeg sikkert kunne klart å finne en spl jobb jeg trives i, så nei. Jeg har jobbet i nesten alle felt en spl kan jobbe i og jeg misliker så intenst å gi medisiner og ha medisinsk ansvar for andre. Blir helt kvalm av det. Er jeg i en eller annen jobbsammenheng sammen med andre yrkesgrupper og legen spør hvem som er spl, så hater jeg å måtte si at det er meg. Vil synke ned i bakken. Jeg vil heller ha en travel jobb som inneholder noe helt annet. Så det handler ikke om travelhet og følelse av lite verdsatthet for min del. Det handler om kjernen av sykepleieryrket.

Gleder meg til en ny start og har kjent meg så mye bedre psykisk etter jeg tok avgjørelsen. Takk for alle fine svar🌷

Anonymkode: bc879...4b8

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ts her. Jeg tror nok at for min del, så har jeg aldri hatt stor nok interesse for selve yrket. Jeg ville alltid kikket over gjerdet etter noe annet. Så tror at betingelsene sykepleiere jobber under i grunn har hatt mindre å si for meg. Men det har nok ikke hjulpet på heller.

Til deg som skrev at jeg sikkert kunne klart å finne en spl jobb jeg trives i, så nei. Jeg har jobbet i nesten alle felt en spl kan jobbe i og jeg misliker så intenst å gi medisiner og ha medisinsk ansvar for andre. Blir helt kvalm av det. Er jeg i en eller annen jobbsammenheng sammen med andre yrkesgrupper og legen spør hvem som er spl, så hater jeg å måtte si at det er meg. Vil synke ned i bakken. Jeg vil heller ha en travel jobb som inneholder noe helt annet. Så det handler ikke om travelhet og følelse av lite verdsatthet for min del. Det handler om kjernen av sykepleieryrket.

Gleder meg til en ny start og har kjent meg så mye bedre psykisk etter jeg tok avgjørelsen. Takk for alle fine svar🌷

Høres ut som om det er en helt riktig avgjørelse å finne på noe annet. Lykke til videre! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da må fellesskapet bidra mer for at sykepleierne kan stå i jobben. Ett tiltak kan være å ha nok ansatte på jobb. 

Det er jo det ts har tenk å gjøre. Svarte du uten å lese innlegget?

Anonymkode: f572e...80b

Sykepleiere er som regel flink til å klage, dårlig til handling! Derfor er det så dårlige kår for de som velger sykepleie utdanning. 

Agurk er en frukt! 

Anonymkode: 61c6c...b0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Høres ut som om det er en helt riktig avgjørelse å finne på noe annet. Lykke til videre! 

Takk☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Helt gratis? Vi har da tatt opp studielån som alle andre

Anonymkode: a518c...21b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva jobber du med nå?

Anonymkode: 05d41...7e9

Jurist. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Helt gratis? Vi har da tatt opp studielån som alle andre

Anonymkode: a518c...21b

Studielånet er jo til ditt livsopphold. Studieplassen koster store store summer som staten (og alle slattebetalere) betaler. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har det som deg. Tror mye har ødelagt interessen pga turnus, overtid, stress, dårlige ledere (mange i helsevesenet...), dårlige arbeidsmiljø. Føler meg lite oppdatert. Aldri fagdager på jobb (har fagdager, men må ofte inngå i bemanning i stedet pga sykdom). Sliten når jeg kommer hjem og orker lite. 

Anonymkode: 661eb...04e

Amen, turnusen, mas om ekstravakter, får aldri jobbet med feks primæroppgaver, fagutvikling som du nevner. Springer ræva av seg på jobb. 5 timers søvn mellom sen og tidlig vakt. Ingen energi igjen 

Anonymkode: 04924...75b

• Liker 3
Skrevet

Dette er ting som tydeligvis har vært mulig i coronatiden. Man kan regulere et luftveisvirus ved å påby munnbind når man går på toalettet på en restaurant eller bar. Men det som tydeligvis er helt umulig er å ansette flere i helsevesenet faglærte som ufaglærte. Jeg synes feks det er helt urimelig at sykepleiere skal fungere alt fra vaktmestere for å få tven til å funke til å mate en pasient, til å ha overordnet medisinsk ansvar. Men dette var tydeligvis helt umulig å gjøre noe med under covid. Mens det var mulig å regulere et luftveisvirus ved å påby munnbind som jeg sa fra bord til toalettet på en restaurant. 

Anonymkode: 9a946...9f0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...