Gå til innhold

Dere med gutt på 1-2 år, bukse i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags bukser bruker deres gutt i barnehagen, er det ordentlig bukse som jeans eller joggebukse, longs, type leggings eller annet?

Anonymkode: 782dc...963

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte litt etter vær og vind. Litt longs, men mest vanlige bomullsbukser eller tynne ullbukser som ser ut som joggebukser. 

Jeans brukte og bruker vi nesten aldri i barnehagen siden det er så upraktisk under uteklær, men litt i finværsperioder når det er varmt og tørt.

Anonymkode: eaf2d...e97

• Liker 4
Skrevet

Joggebukse og leggings. Har enda tilgode å eie jeans til barna mine (nå er eldste 4 år). Har ei baggy bukse med jeansetterligning bare. 

Anonymkode: f1bee...812

• Liker 2
Skrevet

Joggebukser, joggebukser og joggebukser. Alt som er mykt og behagelig. Ikke noe pynting på små'n her i hus. Han bryr seg ikke om det uansett, det er det bare vi foreldre som gjør

Liker veldig godt joggebuksene på sparkjøp nå som det begynner å bli kaldt ute

• Liker 7
Skrevet

Bukser er for jenter. Gutter og menn har godt av litt mer frihet der nede

Anonymkode: bf45c...6cc

Skrevet

Hos oss går det i enten joggebukse eller ullongs. Nå når det begynner å bli kaldere er det mest ullongs da det er enklere å dra på mellomlag (strikkebukse/fleecebukse) utenpå.

Skrevet

Min sønn på 15mnd går nesten bare med ullstrømpebukse inne i barnehagen 😊

Anonymkode: 98ec7...b67

• Liker 2
Skrevet

Barn som er 1-3 år trenger ikke bukse som i jeans, barna skal kunne bevege seg! 
Så enten joggebukse eller bare en strømpebukse.

Sett så mange 1-2åringer som går i åletrang jeansbukse, man rett og slett ser at de har problemer med å bevege seg ordentlig, bare det å reise seg fra gulvet opp i stående stilling.

Ender alltid opp med å ta av disse trange jeansene på så små barn, hva er tanken hos dere foreldre med å kle barna deres i dette?

Anonymkode: 7174d...91e

• Liker 4
Skrevet

Blir barna levert i jeans så skifter jeg på de så fort de kommer inn døra🙈 Joggebukse, ullundertøy eller strømpebukse er helt supert 😃

Anonymkode: 7788a...f37

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Strømpebukse eller joggebukse. Tynnull når temperaturen kryper nedover. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Barn som er 1-3 år trenger ikke bukse som i jeans, barna skal kunne bevege seg! 
Så enten joggebukse eller bare en strømpebukse.

Sett så mange 1-2åringer som går i åletrang jeansbukse, man rett og slett ser at de har problemer med å bevege seg ordentlig, bare det å reise seg fra gulvet opp i stående stilling.

Ender alltid opp med å ta av disse trange jeansene på så små barn, hva er tanken hos dere foreldre med å kle barna deres i dette?

Anonymkode: 7174d...91e

Hva er tanken om å dømme hva andre gjør!

Anonymkode: 06507...2be

• Liker 1
Skrevet

Jeans, å barnet klarte helt fint å bevege seg! Aldri vært til hindring fir aktivitet det. Liker ikke joggebukser og ikke hang de fast på barnet heller, så de ble mer til ulempe 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Blir barna levert i jeans så skifter jeg på de så fort de kommer inn døra🙈 Joggebukse, ullundertøy eller strømpebukse er helt supert 😃

Anonymkode: 7788a...f37

Herregud , skjerp deg!

• Liker 3
Skrevet

Som barnehageansatt ser jeg helt klar mest fordeler med å gå med undertøy som stillongs/ strømpebukse inne i den alderen. Nå når det blir kaldere har de gjerne strømpebukse e.l under buksa under uansett, og da blir det fort litt varmt inne. Vi pleier å ta av bomullstøy før vi tar på dressen for å lette bevegeligheten og holde på varmen, så da blir vanlig bukse overflødig. 
Ungene mine har tassa i ulltøy fra oktober til april hele barnehagetiden. Da de ble eldre kjøpte jeg joggebukser i ull slik så de så litt mer påkledt ut😅

Skrevet

Vår ville bruke ulllongs eller joggebukse i barnehagen. På vinteren hadde vi ull joggebukser også. Sønnen min er kald av seg, så han gikk ofte med både longs og ulljoggebukse inne

Skrevet

Først å fremst må man huske på at ull er dyrt. Selv når man kjøper brukt finner man dårlig utvalg og lite til salgs som passer.

Er litt sjokkert over barnehageansatte som svarer i denne tråden. Er dere virkelig sånn i virkeligheten? Spiller dere foran foreldrene og later som dere er kjempegreie, men på bakrommet dømmer andre? 

Ts jeg har 3 barn, og ungene har egentlig bare gått i joggebukse/tights/ullbukser og lignende. Jeans ved spesielle anledninger. Fotografering eller ulike «fester» i bhg. 

Anonymkode: 14fe7...528

• Liker 4
Skrevet

Samme som de andre. Ull- eller tynne bomullsbukser med full bevegelsesfrihet. Hater begrensende plagg til meg selv, bruker det dermed heller ikke på ungen. 

Anonymkode: 84534...388

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva slags bukser bruker deres gutt i barnehagen, er det ordentlig bukse som jeans eller joggebukse, longs, type leggings eller annet?

Anonymkode: 782dc...963

Joggebukser. Stakkars de som går i dongeri.

Anonymkode: cbcd2...00b

• Liker 2
Skrevet

Joggebukser, ullstrømpebukse under :) får meg ikke til å sende han i bare undertøy. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Først å fremst må man huske på at ull er dyrt. Selv når man kjøper brukt finner man dårlig utvalg og lite til salgs som passer.

Er litt sjokkert over barnehageansatte som svarer i denne tråden. Er dere virkelig sånn i virkeligheten? Spiller dere foran foreldrene og later som dere er kjempegreie, men på bakrommet dømmer andre? 

Ts jeg har 3 barn, og ungene har egentlig bare gått i joggebukse/tights/ullbukser og lignende. Jeans ved spesielle anledninger. Fotografering eller ulike «fester» i bhg. 

Anonymkode: 14fe7...528

De fleste bhgansatte er ikke sånn nei, jobbet 20 år i barnehagen og aldri opplevd det som skrives i tråden 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...