AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg er en gutt på 21 år og etter å ha strøket vgs flere ganger har jeg nå begynt vg1 på nytt. Jeg går helse og trives veldig, problemet er at lønna i de første helseyrker er så sinnsykt dårlig i forhold til arbeidet som gjøres. Jeg er svært interessert i anatomi, biologi og ernæring og trening men jeg er ikke smart nok til å bli fysioterapeut, og å ta påbygg for å bli PT er også elendig betalt. Jeg har helt midt på treet karakterer og sliter veldig med å finne ut av hva jeg skal gjøre med livet. Noe tips? Anonymkode: 76c85...94f 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Dere har sikkert veileder på skolen? Du sier du ikke er smart nok til å bli fysioterapeut f.eks., men er du sikkert på at det ikke handler om studiemetodikken din og at du med mer innsats og bedre struktur kan gjøre det vesentlig bedre? Min erfaring er at mange gutter gjør det dårlig på skolen, men kommer tilbake som voksne og gjør det vesentlig bedre. Anonymkode: f8fb3...b19 2 1
Portia Catonis Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 Hva med Forsvaret? Der får du gratis utdannelse.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 Portia Catonis skrev (33 minutter siden): Hva med Forsvaret? Der får du gratis utdannelse. Ja, kunne du være i saniteten der? Verdt et forsøk. Det hadde også vært greit hvis du gir litt mer info om hvor mye penger du kunne tenke deg å tjene (sånn realistisk sett). Høytlønte jobber kommer også sjelden uten betydelig innsats. Anonymkode: 14ef3...3f6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 Hva med å bli ergoterapeut eller vernepleier? Anonymkode: 521f2...92c 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er en gutt på 21 år og etter å ha strøket vgs flere ganger har jeg nå begynt vg1 på nytt. Jeg går helse og trives veldig, problemet er at lønna i de første helseyrker er så sinnsykt dårlig i forhold til arbeidet som gjøres. Jeg er svært interessert i anatomi, biologi og ernæring og trening men jeg er ikke smart nok til å bli fysioterapeut, og å ta påbygg for å bli PT er også elendig betalt. Jeg har helt midt på treet karakterer og sliter veldig med å finne ut av hva jeg skal gjøre med livet. Noe tips? Anonymkode: 76c85...94f Vernepleier innen psykriatrien? Hadde det vært noe? Anonymkode: 9935f...bda
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Vernepleier innen psykriatrien? Hadde det vært noe? Anonymkode: 9935f...bda Ja det kan være en mulighet, takk! Anonymkode: 76c85...94f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Ja, kunne du være i saniteten der? Verdt et forsøk. Det hadde også vært greit hvis du gir litt mer info om hvor mye penger du kunne tenke deg å tjene (sånn realistisk sett). Høytlønte jobber kommer også sjelden uten betydelig innsats. Anonymkode: 14ef3...3f6 Jeg hadde vært veldig veldig fornøyd med 600k i året. Men minst 500 k. Jeg hadde egentlig tenkt å gå apotektekniker men lønna er på 400k og det blir litt i minste laget. Har en del gjeld jeg vil få fjerna etter hvert også. Anonymkode: 76c85...94f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 7 hours ago, Portia Catonis said: Hva med Forsvaret? Der får du gratis utdannelse. Kan ikke dessverre da jeg har en adhd diagnose. Anonymkode: 76c85...94f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #10 Skrevet 29. oktober 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Dere har sikkert veileder på skolen? Du sier du ikke er smart nok til å bli fysioterapeut f.eks., men er du sikkert på at det ikke handler om studiemetodikken din og at du med mer innsats og bedre struktur kan gjøre det vesentlig bedre? Min erfaring er at mange gutter gjør det dårlig på skolen, men kommer tilbake som voksne og gjør det vesentlig bedre. Anonymkode: f8fb3...b19 Jeg gjør det definitivt bedre på skolen nå enn da Jeg var yngre. Men det er fremdeles ikke lett. Anonymkode: 76c85...94f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 Hvis du sier til deg selv at du ikke er smart nok blir det sånn. Tror du fint kunne klart vgs med bedre karakterer hvis du jobber for det. Anonymkode: d6257...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå