Yogaolga Skrevet 7. februar 2023 #401 Del Skrevet 7. februar 2023 (endret) Sharp75! skrev (11 minutter siden): Fra et budsjett på 8 millioner til å kjøpe 2 store villaer? 19 mill og?? 🤔 Nå har ikke jeg 6er i matte men jeg kan da budsjett og penger inn og ut 😳 https://www.casabelinda.com/?fbclid=PAAaacLEGOklDZ7JiFRUPadsFTfEe6TCecGUics9EvUYJkB3Sh4yv93Zvy2JM Det er ikke mange som kan svinge seg så fort opp på sminking, putesalg og bokskriving…. Stinker hele greia … og huset som hun har forbanna med at skapdører, toalett , varmtvann, varme osv IKKE virker!!! Tidenes svindel Endret 7. februar 2023 av Yogaolga 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 7. februar 2023 #402 Del Skrevet 7. februar 2023 Jøss, hva er det egentlig i de putene? 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøttaa Skrevet 7. februar 2023 #403 Del Skrevet 7. februar 2023 Strikkedilla45 skrev (37 minutter siden): Hørte jeg riktig nå? Har de kjøpt det huset de bor i nå også? Skjønner ikkeno jeg heller. Det er så vanskelig å få lån her, man må ha helt sinnsykt mye egenkapital kontra i Norge. Men, det kan hende de at signert en kjøpekontrakt som er vanlig her nede i Spania, nemlig "rent to buy". Så de vil fortsette å leie det huset de bor i per nå, men at de på sikt skal kjøpe det. Rent to buy kan man gjøre over flere år, og pengene man betaler i leie betaler ned på kjøpssummen. Og når de skal leie ut for ikke mindre enn 30.000 per uke så går jo summen fort nedover. Det her er bare spekulasjoner såklart, jeg vet jo ikke. Men er som sagt vanlig, og markedet her er veldig dødt nå, det er vanskelig å få solgt. Mulig det er det de har gjort i det nye huset også, derav nye events og vip uker til skyhøy pris. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 7. februar 2023 #404 Del Skrevet 7. februar 2023 tøttaa skrev (12 minutter siden): Skjønner ikkeno jeg heller. Det er så vanskelig å få lån her, man må ha helt sinnsykt mye egenkapital kontra i Norge. Men, det kan hende de at signert en kjøpekontrakt som er vanlig her nede i Spania, nemlig "rent to buy". Så de vil fortsette å leie det huset de bor i per nå, men at de på sikt skal kjøpe det. Rent to buy kan man gjøre over flere år, og pengene man betaler i leie betaler ned på kjøpssummen. Og når de skal leie ut for ikke mindre enn 30.000 per uke så går jo summen fort nedover. Det her er bare spekulasjoner såklart, jeg vet jo ikke. Men er som sagt vanlig, og markedet her er veldig dødt nå, det er vanskelig å få solgt. Mulig det er det de har gjort i det nye huset også, derav nye events og vip uker til skyhøy pris. … sa brura 🤢🤮🤑 👇👇👇 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dingeldangel Skrevet 7. februar 2023 #405 Del Skrevet 7. februar 2023 Skulle veldig gjerne hatt oppskriften på å gå fra å tape alle pengene til å kunne investere 19+8 mill i hus på rett over et år gitt! her skurrer så mye foreløpig, at det er nødt til å være veldig mye hun ikke forteller… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkedilla45 Skrevet 7. februar 2023 #406 Del Skrevet 7. februar 2023 tøttaa skrev (53 minutter siden): Skjønner ikkeno jeg heller. Det er så vanskelig å få lån her, man må ha helt sinnsykt mye egenkapital kontra i Norge. Men, det kan hende de at signert en kjøpekontrakt som er vanlig her nede i Spania, nemlig "rent to buy". Så de vil fortsette å leie det huset de bor i per nå, men at de på sikt skal kjøpe det. Rent to buy kan man gjøre over flere år, og pengene man betaler i leie betaler ned på kjøpssummen. Og når de skal leie ut for ikke mindre enn 30.000 per uke så går jo summen fort nedover. Det her er bare spekulasjoner såklart, jeg vet jo ikke. Men er som sagt vanlig, og markedet her er veldig dødt nå, det er vanskelig å få solgt. Mulig det er det de har gjort i det nye huset også, derav nye events og vip uker til skyhøy pris. Virker som det muligens er noe ala dette di gjør ja 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dingeldangel Skrevet 7. februar 2023 #407 Del Skrevet 7. februar 2023 Begynner å få litt vibber om at han mannen gjør ting hun ikke har kontroll over… hun sier han ordnet finansiering, han skulle sinopp leieavtalen men endte opp med å «kjøpe» det heller. Er det derfor hun ikke klarer å forklare hva som har skjedd, og derfor snakker om manifestering og magi… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerke987 Skrevet 7. februar 2023 #408 Del Skrevet 7. februar 2023 Finnes det en link eller noe til det nye huset? Hadde vært spennende å se 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøttaa Skrevet 7. februar 2023 #409 Del Skrevet 7. februar 2023 Lerke987 skrev (38 minutter siden): Finnes det en link eller noe til det nye huset? Hadde vært spennende å se 😄 Tror det er dette: https://www.idealista.com/inmueble/94872169/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 7. februar 2023 #410 Del Skrevet 7. februar 2023 tøttaa skrev (20 minutter siden): Tror det er dette: https://www.idealista.com/inmueble/94872169/ Ja, det er dette 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 8. februar 2023 #411 Del Skrevet 8. februar 2023 tøttaa skrev (4 timer siden): Tror det er dette: https://www.idealista.com/inmueble/94872169/ Sier hun at de har kjøpt det? I så fall er det svært underlig at det fremdeles ligger til salgs? Meglere bruker å være lynraske med å merke eiendommer som "solgt" for å signalisere at de er dyktige (og at eiendommen ikke lenger er tilgjengelig...) Det er mulig selvhjelpsbransjen og putebransjen er svært lukrativ, men av en eller annen grunn tror jeg ikke en nybakt selvhjelpsguru ligger øverst på inntektstoppen. Det tar jo vanligvis årevis å bli såpass ettertraktet at man kan leve av det. 109 000 følgere er imponerende det, altså, men hvor mange av disse er opptatt av selvhjelp og hvor mange henger med av gammel vane etter plante-perioden? Hvor kommer de resterende kundene fra? Og er de villige til å betale 70 000 for å bo en uke med en person, som på tross av all sin selvutvikling, fremdeles snapper et par ganger i uka? Jeg får litt Anne Brith vibber av hele greia. For dere som ikke vet hvem hun er, så var hun dronninga av å selge skinnet før bjørnen var skutt. Hun kjøpte stadig drømmehuset (med basseng, det var viktig), åpnet privat krisesenter, dro på ferier til New York og Karibia, alt finansiert av det lukrative forretningsimperiet hennes. Mens i realiteten satt hun hjemme på Sørumsand i et moderat lite hus med gjeld og utlegg til over pipa og alle firmaene gikk konk. Både hun og Belinda hadde klokketro på visualisering og annet selvhjelpsræl. Bare tenk deg rik, så skjer det. Det gjør vanligvis ikke det... For all del, jeg ønsker Belinda lykke til, men jeg vurderer å kjøpe en pute (fra Høie, ikke Belinda), slik at jeg har noe å gjemme meg bak hvis dette blir så pinlig som jeg frykter. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 8. februar 2023 #412 Del Skrevet 8. februar 2023 Jeg håper jo for deres del at de har orden på ting og at planene er forankret i noe litt mer virkelighetsnært enn manifestering, men Belinda generelt og deres søken etter hus spesielt gir meg veldig luftslottvibber. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 8. februar 2023 #413 Del Skrevet 8. februar 2023 Jeg kjenner ikke til Belinda annet enn fra denne tråden, så grunnlaget er kanskje litt tynt. Men jeg reagerer på det som beskrives rundt å kunne manifestere seg til ting. For å forsikre meg om at jeg har forstått begrepet riktig googlet jeg det. Og da dukker dette opp: https://www.ung.no/oss/424440 En ung jente som har plukket opo begrepet i SoMe, forstått det på samme måte som jeg og som blindt tror at dette er måten man kan oppnå noe på. De svarer henne fornuftig heldigvis. Men det viser jo hvordan influencere kan påvirke et naivt publikum, slik Belinda nå set ut til å gjøre. For sin egen vinning. For det er her det blir problematisk. Der hun fremstiller det som om hun manifesterer seg til penger, så er det jo i realiteten manipulasjon hun holder på med. For det er ikke tankekraften alene som gjør dette, men tankekraften som hun bruker på hvordan hun kan dra penger ut av følgerne som i realiteten er årsaken til at hun «lykkes». Kynisme, ikke manifestering. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 8. februar 2023 #414 Del Skrevet 8. februar 2023 (endret) Felis skrev (3 timer siden): Sier hun at de har kjøpt det? I så fall er det svært underlig at det fremdeles ligger til salgs? Meglere bruker å være lynraske med å merke eiendommer som "solgt" for å signalisere at de er dyktige (og at eiendommen ikke lenger er tilgjengelig...) Det er mulig selvhjelpsbransjen og putebransjen er svært lukrativ, men av en eller annen grunn tror jeg ikke en nybakt selvhjelpsguru ligger øverst på inntektstoppen. Det tar jo vanligvis årevis å bli såpass ettertraktet at man kan leve av det. 109 000 følgere er imponerende det, altså, men hvor mange av disse er opptatt av selvhjelp og hvor mange henger med av gammel vane etter plante-perioden? Hvor kommer de resterende kundene fra? Og er de villige til å betale 70 000 for å bo en uke med en person, som på tross av all sin selvutvikling, fremdeles snapper et par ganger i uka? Jeg får litt Anne Brith vibber av hele greia. For dere som ikke vet hvem hun er, så var hun dronninga av å selge skinnet før bjørnen var skutt. Hun kjøpte stadig drømmehuset (med basseng, det var viktig), åpnet privat krisesenter, dro på ferier til New York og Karibia, alt finansiert av det lukrative forretningsimperiet hennes. Mens i realiteten satt hun hjemme på Sørumsand i et moderat lite hus med gjeld og utlegg til over pipa og alle firmaene gikk konk. Både hun og Belinda hadde klokketro på visualisering og annet selvhjelpsræl. Bare tenk deg rik, så skjer det. Det gjør vanligvis ikke det... For all del, jeg ønsker Belinda lykke til, men jeg vurderer å kjøpe en pute (fra Høie, ikke Belinda), slik at jeg har noe å gjemme meg bak hvis dette blir så pinlig som jeg frykter. Det står reservert. Huset har også lagt ute «til leie» ett sted og «til salgs» et annet sted. Mener hun selv sa at huset formelt ikke var deres enda i en snap, men at det var inngått muntlig avtale. Tipper det er noe sånt opplegg som med andre huset de allerede leier nå og plutselig skal kjøpe. Forstår ellers ikke hvordan de kan gå fra 8 mill, til 19 mill og nå hus nr 2 på noen dager/et par uker. Hvis de har inngått leieavtale med opsjon på å kjøpe senere, så kan de vel i teorien trekke seg om noen mnd hvis de ser de ikke har råd likevel? Med unnskyldning om at huset ikke passer likevel? Bare noen tanker, jeg aner ikke regler for slikt, men det er jo klart at da gjør jo slike avtaler det «lett» og sitte å si/skryte (kall det hva man vil….) at man har kjøpt noe…. Ja, ja får håpe for deres skyld at de ikke gaper over altfor mye, altfor fort…. Endret 8. februar 2023 av Tiara07 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym00000000 Skrevet 8. februar 2023 #415 Del Skrevet 8. februar 2023 På stories i dag er det om hvordan Shayna Taylor er hennes store forbilde. Hun «tok et år» hun også, flyttet også til et søreuropeisk land for å leve «kun for seg selv» og sine 1mill følgere. Jeg synes det er helt skremmende hvor likt alt er, ned til reels. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 8. februar 2023 #416 Del Skrevet 8. februar 2023 Anonym00000000 skrev (1 time siden): På stories i dag er det om hvordan Shayna Taylor er hennes store forbilde. Hun «tok et år» hun også, flyttet også til et søreuropeisk land for å leve «kun for seg selv» og sine 1mill følgere. Jeg synes det er helt skremmende hvor likt alt er, ned til reels. Belinda fortsetter med det Belinda kan best - kopiere andre som har fått suksess med noe tidligere. Det være seg smykker, et liv i et søreuropeisk land eller krampeaktig life-coach opplegg. 🙃 Jeg lurer oppriktig på hvor mye av det hun fronter som rett og slett er en skinnende fasade. Mest fordi hun nå skal lære bort sine metoder for et flott liv til andre. Ikke spesielt mye å lære bort, om alt du fronter kun er et luftslott. Som andre i tråden her nevner, lurer jeg også på om hun reflekterer rundt det etiske med å ta såpass stiv pris for å få reise ned å bo hos henne noen dager, for å lære hvordan man skal få et bedre liv. (Og da snakker jeg ikke bare om VIP-pakken.) Disse kursene, og det er så typisk for denne typen livsmestringskurs, legger alt(!) ansvar over på mottaker. Funket ikke kurset for deg? Synd, da er det du som ikke gjorde det riktig. Som ikke manifesterte godt nok. Som ikke trodde nok. Som ikke ville nok. Akkurat den skyldfølelsen der, kan være make it or break it for noen som allerede er i en sårbar posisjon. Jeg lurer på om hun noen sinne stopper opp og reflekterer over det - eller om det kun er penger som snakker til henne. Forøvrig irriterer jeg meg fortsatt grønn over mengden umerket reklame hun klarer å pushe ut, spesielt på snap. Unnskyldningen hennes er ofte at det samarbeidet kun er "betalt" for å være reklame på insta, og da trenger hun ikke merke på snap. For eksempel. Dama er uetisk i alle ledd av det hun driver med - og er spesielt uetisk i måten hun legger opp til reklamesamarbeid. Det er lange stories om hvor deprimert hun har vært i det siste, og hva hun har gjort for å komme seg opp igjen - hvor plutselig de to siste postene plutselig er reklame for hennes eget kurs. Eller bok. Hun spiller på psykisk sykdom, det være seg depresjon, angst, alkoholisme eller kronglete forhold til mat for å "connecte" med de som følger henne - for så å selge inn sine egne produkter som løsningen på alle problemene følgere måtte ha. Det er så enormt uetisk - og jeg skulle ønske noen myndigheter slo ned på det snart. 27 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 8. februar 2023 #417 Del Skrevet 8. februar 2023 Scutum skrev (7 minutter siden): Belinda fortsetter med det Belinda kan best - kopiere andre som har fått suksess med noe tidligere. Det være seg smykker, et liv i et søreuropeisk land eller krampeaktig life-coach opplegg. 🙃 Jeg lurer oppriktig på hvor mye av det hun fronter som rett og slett er en skinnende fasade. Mest fordi hun nå skal lære bort sine metoder for et flott liv til andre. Ikke spesielt mye å lære bort, om alt du fronter kun er et luftslott. Som andre i tråden her nevner, lurer jeg også på om hun reflekterer rundt det etiske med å ta såpass stiv pris for å få reise ned å bo hos henne noen dager, for å lære hvordan man skal få et bedre liv. (Og da snakker jeg ikke bare om VIP-pakken.) Disse kursene, og det er så typisk for denne typen livsmestringskurs, legger alt(!) ansvar over på mottaker. Funket ikke kurset for deg? Synd, da er det du som ikke gjorde det riktig. Som ikke manifesterte godt nok. Som ikke trodde nok. Som ikke ville nok. Akkurat den skyldfølelsen der, kan være make it or break it for noen som allerede er i en sårbar posisjon. Jeg lurer på om hun noen sinne stopper opp og reflekterer over det - eller om det kun er penger som snakker til henne. Forøvrig irriterer jeg meg fortsatt grønn over mengden umerket reklame hun klarer å pushe ut, spesielt på snap. Unnskyldningen hennes er ofte at det samarbeidet kun er "betalt" for å være reklame på insta, og da trenger hun ikke merke på snap. For eksempel. Dama er uetisk i alle ledd av det hun driver med - og er spesielt uetisk i måten hun legger opp til reklamesamarbeid. Det er lange stories om hvor deprimert hun har vært i det siste, og hva hun har gjort for å komme seg opp igjen - hvor plutselig de to siste postene plutselig er reklame for hennes eget kurs. Eller bok. Hun spiller på psykisk sykdom, det være seg depresjon, angst, alkoholisme eller kronglete forhold til mat for å "connecte" med de som følger henne - for så å selge inn sine egne produkter som løsningen på alle problemene følgere måtte ha. Det er så enormt uetisk - og jeg skulle ønske noen myndigheter slo ned på det snart. Bra skrevet! 👏 Veldig enig! Kommer til og bli slettet for dette 👇 https://sml.snl.no/narsissistisk_personlighetsforstyrrelse 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym00000000 Skrevet 8. februar 2023 #418 Del Skrevet 8. februar 2023 En av forklaringene på i hvertfall bokens suksess er at Belinda samarbeider med Brandpeople. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 8. februar 2023 #419 Del Skrevet 8. februar 2023 Anonym00000000 skrev (30 minutter siden): En av forklaringene på i hvertfall bokens suksess er at Belinda samarbeider med Brandpeople. …. Kanskje de da skulle oppdater siden sin om hva hun driver med… 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 8. februar 2023 #420 Del Skrevet 8. februar 2023 Scutum skrev (2 timer siden): Belinda fortsetter med det Belinda kan best - kopiere andre som har fått suksess med noe tidligere. Det være seg smykker, et liv i et søreuropeisk land eller krampeaktig life-coach opplegg. 🙃 Jeg lurer oppriktig på hvor mye av det hun fronter som rett og slett er en skinnende fasade. Mest fordi hun nå skal lære bort sine metoder for et flott liv til andre. Ikke spesielt mye å lære bort, om alt du fronter kun er et luftslott. Som andre i tråden her nevner, lurer jeg også på om hun reflekterer rundt det etiske med å ta såpass stiv pris for å få reise ned å bo hos henne noen dager, for å lære hvordan man skal få et bedre liv. (Og da snakker jeg ikke bare om VIP-pakken.) Disse kursene, og det er så typisk for denne typen livsmestringskurs, legger alt(!) ansvar over på mottaker. Funket ikke kurset for deg? Synd, da er det du som ikke gjorde det riktig. Som ikke manifesterte godt nok. Som ikke trodde nok. Som ikke ville nok. Akkurat den skyldfølelsen der, kan være make it or break it for noen som allerede er i en sårbar posisjon. Jeg lurer på om hun noen sinne stopper opp og reflekterer over det - eller om det kun er penger som snakker til henne. Forøvrig irriterer jeg meg fortsatt grønn over mengden umerket reklame hun klarer å pushe ut, spesielt på snap. Unnskyldningen hennes er ofte at det samarbeidet kun er "betalt" for å være reklame på insta, og da trenger hun ikke merke på snap. For eksempel. Dama er uetisk i alle ledd av det hun driver med - og er spesielt uetisk i måten hun legger opp til reklamesamarbeid. Det er lange stories om hvor deprimert hun har vært i det siste, og hva hun har gjort for å komme seg opp igjen - hvor plutselig de to siste postene plutselig er reklame for hennes eget kurs. Eller bok. Hun spiller på psykisk sykdom, det være seg depresjon, angst, alkoholisme eller kronglete forhold til mat for å "connecte" med de som følger henne - for så å selge inn sine egne produkter som løsningen på alle problemene følgere måtte ha. Det er så enormt uetisk - og jeg skulle ønske noen myndigheter slo ned på det snart. Helt enig med deg 👏🏼 Måten hun gjør det på er utrolig uetisk! Får litt vibber til Sophie Elise på enkelte ting her altså. Står frem med egne problemer og for deretter skal selge noe som skal hjelpe mot akkurat det. Folk som føler de har prøvd alt kan bli desperate etter å finne noe som funker og det er nok dessverre noen av dem som biter på triksene til Belinda. Jeg vet ikke alt hun har drevet med bare de to siste årene, men det har i hvert fall vært alt fra planter, smykker, kurs i markedsføring, mikrosteg, putesalg, flytting, kjøp og salg av flere hus og i tillegg bli en guru innen selvhjelp og selvutvikling…. Hvordan hun har rukket å lese seg opp til å bli såpass kompetent at hun skal kunne hjelpe andre ut av håpløse situasjoner, er meg en gåte. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå