Gå til innhold

Belinda Jakobsen

Gjest S-UHfqrl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mikrosteg er for de sertifiserte og de med doktorgrad…. Forstår ikke helt meningen her… men har de selv doktorgrader og sertifiseringer? Og kan man sammenlikne disse? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken doktorgrad hadde vedkommende som solgte kurs i å stå på hodet? Eller han som laget italiensk pizza? 

(Og Kristin Gjelsvik?) 

• Liker 21
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epleberte
FruJohansen skrev (4 timer siden):

Hvilken doktorgrad hadde vedkommende som solgte kurs i å stå på hodet? Eller han som laget italiensk pizza? 

(Og Kristin Gjelsvik?) 

Doktorgrad i italiensk pizza😍🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovinello skrev (10 timer siden):

Altså…

IMG_7059.png

Det jeg synes er så spesielt, er at hun skaper seg inntekt på å stjele bruke/oversette andres materiale! Det kan da ikke være lov? Hvordan ivaretas copyright på disse tingene?
Hun sa vel også i sin tid at alt i boken Bedre på livet var ting hun hadde lest i diverse andre bøker? 

Hvis jeg forstår dette skjermbildet riktig, er det altså en fagperson, Petz, som underviser kvinner over hele verden i hormonhelse. Og så tar Belinda denne kunnskapen, oversetter det til norsk, så hun kan tjene penger på en annen kvinnes arbeid?

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purpurina skrev (3 timer siden):

Det jeg synes er så spesielt, er at hun skaper seg inntekt på å stjele bruke/oversette andres materiale! Det kan da ikke være lov? Hvordan ivaretas copyright på disse tingene?
Hun sa vel også i sin tid at alt i boken Bedre på livet var ting hun hadde lest i diverse andre bøker? 

Hvis jeg forstår dette skjermbildet riktig, er det altså en fagperson, Petz, som underviser kvinner over hele verden i hormonhelse. Og så tar Belinda denne kunnskapen, oversetter det til norsk, så hun kan tjene penger på en annen kvinnes arbeid?

Plagiatdronning er Belinda…. Snart blir det Pulskuren hun kommer med også

Hun blir vel snurt i år også, siden hun ikke er nominert til Vixen

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet med dette konseptet, med å samle informasjon, oversette, forenkle og videreformidle, er at budskapet kan bli forvridd, uten at det blir kontrollert. Alt avhenger av at Belinda klarer å forstå og videreformidle budskapet, og det er ikke sikkert at hun får til. Det er heller ikke alle ting som lar seg forenkle på en god måte. 

Eksempelvis ville man ikke kjøpt kurs til mange tusen fra en ufaglært person som har lest seg opp på sykepleier-pensum på bassengkanten og lover formidabel kunnskap og kompetanse levert på en forenklet måte heller. Mange av kursene til Belinda, eller Mikrosteg, spiller på mottakerens mentale helse, og lover gull og grønne skoger. De spiller på verdier som ikke kan måles. Ja en person kan være fornøyd eller ikke, men det kan alltids vris til at personen ikke har ønsket det nok/ ikke jobbet hardt nok osv. Bare humbug hele greia! 

• Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, GreenHarmony said:

Hovedproblemet med dette konseptet, med å samle informasjon, oversette, forenkle og videreformidle, er at budskapet kan bli forvridd, uten at det blir kontrollert. Alt avhenger av at Belinda klarer å forstå og videreformidle budskapet, og det er ikke sikkert at hun får til. Det er heller ikke alle ting som lar seg forenkle på en god måte. 

Eksempelvis ville man ikke kjøpt kurs til mange tusen fra en ufaglært person som har lest seg opp på sykepleier-pensum på bassengkanten og lover formidabel kunnskap og kompetanse levert på en forenklet måte heller. Mange av kursene til Belinda, eller Mikrosteg, spiller på mottakerens mentale helse, og lover gull og grønne skoger. De spiller på verdier som ikke kan måles. Ja en person kan være fornøyd eller ikke, men det kan alltids vris til at personen ikke har ønsket det nok/ ikke jobbet hardt nok osv. Bare humbug hele greia! 

Ja! Der satte du perfekt ord på det.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GreenHarmony skrev (På 20.12.2023 den 12.32):

Veldig godt skrevet @GreenHarmony! 👍

Stakkars ?  plagiat dronninga som var  såååå utbrent i sommer/ tidlig høst …. Men likevel ha jobbet SÅÅÅÅ hardt for et nytt føkkings kurs som « NÅ blir  du lykkelig hvis du skraper sammen penger og lytter til meg , for jeg som har plukket litt her og der i fra  og satt sammen til akkuratt DEG ( svake udugelige menneske) 

Fytti katta…. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovinello skrev (På 19.12.2023 den 20.42):

IMG_7058.thumb.png.e4c4dc01208c459254d037587acf1a2a.pngøøøøøøøh javel? De med doktorgrad?

Kursene som presenteres: 

- Bedre på livet 

- små steg mot bedre mat 

Inneplanter med Morten & Berdian Bragdø

- Yoga møter fitness

- Pastakurs m/Claudio Ambrosini

- BODY PULS!

Altså mange som har tatt en doktorgrad har så klart nytte av å lære litt om pizza, og inneplanter, men ikke FORDI man har tatt en doktorgrad. Jeg har rundt 10 års høyre utdanning (men ikke doktorgrad slik som mannen, og mange andre i omgangskretsen har), og det er ingen av disse kursene som retter seg særlig mot meg, eller mannen eller andre med doktorgrad eller som har lang utdanning. Kursene er for hvem som helst, og det er jo bare bra! Men det gis et innrykk av at målgruppen skal være folk med doktorgrad og sertifisering (sertifisering og doktorgrad er jo også helt to forskjellige ting btw), og det er ikke noe ved kursene som tyder på det. Og det er jo helt OK, men veldig teit å late som det. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purpurina skrev (På 20.12.2023 den 7.44):

Du kan jo alltids lese en bok, tilegne deg innholdet og presentere det videre som en typ oppgave elle foredrag, men jeg er usikker på hvordan det blir hvis du bruker innholdet til å lage et eget kurs som du tjener penger på. Og særlig hvis denne personen har egne kurs i det samme. Da ville jeg i hvert fall tatt en titt på det opphavsrettslige, og lurt litt på om jeg ikke trenger en godkjenning her. Særlig siden amerikanere er litt mer glad i å saksøke folk enn vi nordmenn.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, pop up bruker said:

Kursene som presenteres: 

- Bedre på livet 

- små steg mot bedre mat 

Inneplanter med Morten & Berdian Bragdø

- Yoga møter fitness

- Pastakurs m/Claudio Ambrosini

- BODY PULS!

Altså mange som har tatt en doktorgrad har så klart nytte av å lære litt om pizza, og inneplanter, men ikke FORDI man har tatt en doktorgrad. Jeg har rundt 10 års høyre utdanning (men ikke doktorgrad slik som mannen, og mange andre i omgangskretsen har), og det er ingen av disse kursene som retter seg særlig mot meg, eller mannen eller andre med doktorgrad eller som har lang utdanning. Kursene er for hvem som helst, og det er jo bare bra! Men det gis et innrykk av at målgruppen skal være folk med doktorgrad og sertifisering (sertifisering og doktorgrad er jo også helt to forskjellige ting btw), og det er ikke noe ved kursene som tyder på det. Og det er jo helt OK, men veldig teit å late som det. 

Jeg tror hun mener at kursene er laget AV de med doktorgrad og sertifiseringer noen ganger, men også de med lang livserfaring. Sånn jeg forsto det iallefall! Ikke nødvendigvis noe bedre, men.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til de som ønsker "tilsvarende" kurs som det dronninga nå presenterer. De fleste kommuner tilbyr nå Rask psykisk helsehjelp. Det er gratis. Kunnskapsbasert og drives av kognitive terapauter med kompetanse! 

Ikke bruk 3000,- på dette tullet her selv om det høres hyggelig ut. 

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, LinnHenrikke said:

Hun og mannen lanserer nå et prosjekt kalt «Eco village». De søker nå 20 norske familier som vil kjøpe hus i Spania og bli med i «villagaen». De ønsker på sikt å ha norsk skole og barnehage der «inne». Belinda og mannen er lederne og skal veilede alle. Det minner fryktelig mye om et slags sekt / kult opplegg 😅

Tenkte akkurat det samme, veldig sekt-aktig😵‍💫

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (2 timer siden):

Hun og mannen lanserer nå et prosjekt kalt «Eco village». De søker nå 20 norske familier som vil kjøpe hus i Spania og bli med i «villagaen». De ønsker på sikt å ha norsk skole og barnehage der «inne». Belinda og mannen er lederne og skal veilede alle. Det minner fryktelig mye om et slags sekt / kult opplegg 😅

Men i alle dager! Dette er oppskriften på sekt/kult. 
Enn å være så høy på seg selv og så motvillig til å tjene penger på redelig vis at de må lage en kult for å tjene (mere) penger. Verden vil bedras. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en flopp. Får ikke hele 20 velstående(bygge hus i Spania er dyyrt, kjenner godt til det!) norske familier til å bygge der med det sekt-opplegget!😅 Har det rablet for de nå. Og beliggenheten blir jo rundt pensjonistenes mekka Albir, ikke mye attraktivt.

Og har de har vel ikke selv penger?! Har de funnet en rik spansk onkel?

Endret av Moongirl
  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at det kom frem til slutt. Det er vel flere av oss som har spekulert i nettopp dette med at de bygger opp en sekt der borte :P

Nå er det vel bare et tidsspørsmål før Kristin Gjeldsvik og Benedicte Haugaard avslører at de skal flytte dit....

• Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...