Gå til innhold

Belinda Jakobsen

Gjest S-UHfqrl

Anbefalte innlegg

FruJohansen skrev (På 22.3.2023 den 9.25):

Det Jackson sier der, er jo egentlig at kursene er rettet mot ressurssvake mennesker som mangler helt grunnleggende sosial kompetanse. Og det er jo fint at disse får mulighet til å betale seg ut av fattigdom og ulykkelighet, men det stilles jo da særlig høye krav til de som skal holde kurset. Deltakerne må, etter min mening, ha et utgangspunkt som gjør forbedring av livskvalitet mulig, både kognitivt, økonomisk og ellers. Hvis ikke ender man fort i et uggent landskap der man tar penger fra folk som ikke skjønner at de blir lurt, nettopp fordi de mangler grunnleggende sosial kompetanse. 

Hva synes du selv om denne formuleringen?

Endret av Sarah93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sarah93 skrev (4 timer siden):

Hva synes du selv om denne formuleringen?

Jeg er usikker på hva du mener, tenker du på hvordan jeg formulerte innlegget mitt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (5 timer siden):

Jeg er usikker på hva du mener, tenker du på hvordan jeg formulerte innlegget mitt? 

Jepp, synes du er utrolig nedlatende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (10 minutter siden):

Jepp, synes du er utrolig nedlatende.

Utdyp gjerne hvem jeg er nedlatende mot.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (24 minutter siden):

Utdyp gjerne hvem jeg er nedlatende mot.

Trenger du virkelig utdypning? Noen refererer til noe Ida Jackson skal ha sagt om arbeiderklassen, du svarer med "ressurssvake mennesker".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (11 minutter siden):

Trenger du virkelig utdypning? Noen refererer til noe Ida Jackson skal ha sagt om arbeiderklassen, du svarer med "ressurssvake mennesker".

Ida Jackson kan ikke siteres på det som er gjengitt fritt fra hukommelsen her :) 

Og jeg kan heller ikke sitere Ida Jackson da jeg ikke hørte podcasten, men hun er så feministsosialistlikestillingsopptatt som man får det 😅

Ida Jackson sier ikke «egentlig» noe som helst. 

Ikke egentlig et svar på ditt innlegg - mer slik jeg tenker: skal vi sitere og tolke bør vi iallefall ha kilden riktig :) 

Jackson er jo selv «coach», dog mer litt mer faglig pondus. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dingeldangel skrev (På 22.3.2023 den 8.17):

Jeg har ikke helt forstått hvordan slike «humbug» kurs kan selge. Men så hørte jeg på et gammelt intervju med Ida Jackson, og hun forklarte det bra.

Mange personer som er vokst opp i arbeiderklassen og under, mangler en del kunnskap, som middelklassen og oppover tar for gitt, for dette er blitt sosialisert inn i oppdragelsen deres. Og da oppleves den kunnskapen som disse «selvrealiseringskursene» kommer med, som noe som gir forklaringer på ting de ikke vet fra før, og de ser sammenhenger de ikke har lært før. (Hun forklarte det mye bedre enn dette)

men dette forklarer hvorfor det er de vi ofte tenker ikke burde sløse penger på dette, som tar disse kursene. Men og de som får noe ut av det, fordi de aldri har lært disse tingene i oppveksten. Middelklasse folk vil ikke få noe ut av dette, fordi de ser at det er selvfølgeligheter som blir servert, og dette kan de fra før.

men igjen, det er fremdeles dårlig gjort å ta mye penger for det, og hype det opp som mye mer enn det faktisk er, og dra inn mye humbug, som «tenk deg rik og lykkelig». 

Takk for presisering, beklager om jeg virket treg i oppfattelsen, men jeg foretrekker å vite nøyaktig hva som ønskes svar for å unngå misforståelser.

Det overstående er det jeg svarte på. Jeg har ikke selv hørt hvordan Ida Jackson ordla seg, og jeg ser at brukeren justerte sin egen ordlyd i dette innlegget senere i tråden. Det er ikke sikkert verken hens eller mitt innlegg yter Jacksons uttalelser rettferdighet. 

Poenget mitt var i alle fall å peke på at en del kyniske "kurshaier" aktivt henvender seg til en demografi som av ulike grunner ikke har ressurser til å skjønne at de blir forledet til å betale masse penger for et kurs de ikke har forutsetninger for å ha nytte av, og hvordan dette _burde_ utløse større krav til ansvar og kompetanse hos en kursholder - nettopp fordi man tar penger fra en sårbar gruppe.

• Liker 6
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde celleforandringer, men det forsvant når hun la om til sunt kosthold? Får legge om kostholdet jeg også da! 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockefot99 skrev (7 timer siden):

Hadde celleforandringer, men det forsvant når hun la om til sunt kosthold? Får legge om kostholdet jeg også da! 

😳 

Jeg hadde små celleforandringer en gang jeg også, men de var borte ved kontroll ett år senere. Det hadde ingenting med kosthold å gjøre i hvert fall 😝 Lette celleforandringer kan forsvinne av seg selv, uavhengig av kostholdsendring. Hun skal søren meg fremstå som en som kurerer alt pga av sine fantastiske valg her i livet 😣

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (12 minutter siden):

😳

Jeg hadde små celleforandringer en gang jeg også, men de var borte ved kontroll ett år senere. Det hadde ingenting med kosthold å gjøre i hvert fall 😝 Lette celleforandringer kan forsvinne av seg selv, uavhengig av kostholdsendring. Hun skal søren meg fremstå som en som kurerer alt pga av sine fantastiske valg her i livet 😣

Det er veldig skummelt at en influencer med så mange følgere mener at sunt kosthold kan kurere celleforandringer! 😳 Håper ingen tror på det, og at de heller stoler på legen sin. Det skulle ikke vært lov å uttale seg om noe så alvorlig, om det ikke er en oppfordring til å sjekke seg!

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockefot99 skrev (Akkurat nå):

Det er veldig skummelt at en influencer med så mange følgere mener at sunt kosthold kan kurere celleforandringer! 😳 Håper ingen tror på det, og at de heller stoler på legen sin. Det skulle ikke vært lov å uttale seg om noe så alvorlig, om det ikke er en oppfordring til å sjekke seg!

Enig! Hun er skummel på mange områder😩 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockefot99 skrev (På 28.3.2023 den 22.36):

Det hun holder på med her er livsfarlig. 

Nå har både kreftforeningen og så mange andre berørte privatpersoner brukt årevis på å gå ut å vise hvor ekstremt viktig det er med celleprøve og oppfølging rundt celleforandringer i livmorhalsen. 
Det har vært historiene til flere unge jenter som helt tragisk har mistet livet til livmorhalskreft. 

Men her kommer altså Belinda. Og sier du kan spise deg fri fra det. 
Så det hun EGENTLIG sier - er jo at man ikke trenger å verken bekymre seg eller ta celleprøve? Fordi legger du om kostholdet til hennes type kosthold (Bare vent kommer sikkert snart et betalt kurs for dette og) så kan du spise deg fri fra celleforandringene. Men hva med kreft da? Kan man spise seg fri fra det og? Skal hun dra det så langt?

I mine øyne kan du bare glemme Sophie Elise - Belinda Jakobsen er uten tvil Norges farligste influenser og forbilde. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (1 time siden):

Det hun holder på med her er livsfarlig. 

Nå har både kreftforeningen og så mange andre berørte privatpersoner brukt årevis på å gå ut å vise hvor ekstremt viktig det er med celleprøve og oppfølging rundt celleforandringer i livmorhalsen. 
Det har vært historiene til flere unge jenter som helt tragisk har mistet livet til livmorhalskreft. 

Men her kommer altså Belinda. Og sier du kan spise deg fri fra det. 
Så det hun EGENTLIG sier - er jo at man ikke trenger å verken bekymre seg eller ta celleprøve? Fordi legger du om kostholdet til hennes type kosthold (Bare vent kommer sikkert snart et betalt kurs for dette og) så kan du spise deg fri fra celleforandringene. Men hva med kreft da? Kan man spise seg fri fra det og? Skal hun dra det så langt?

I mine øyne kan du bare glemme Sophie Elise - Belinda Jakobsen er uten tvil Norges farligste influenser og forbilde. 

SÅ enig med deg!! Dette her er ganske drøyt. Rart ikke fler reagerer på dette! Det er SÅ viktig at celleforandringer eller andre symptomer følges opp hos lege og at vi tar det på alvor. Jeg kjenner at jeg blir veldig frustrert over at hun legger ut at man kan få det bort ved sunt kosthold! 
Det skulle ikke vært lovlig!

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rockefot99 skrev (På 30.3.2023 den 10.44):

SÅ enig med deg!! Dette her er ganske drøyt. Rart ikke fler reagerer på dette! Det er SÅ viktig at celleforandringer eller andre symptomer følges opp hos lege og at vi tar det på alvor. Jeg kjenner at jeg blir veldig frustrert over at hun legger ut at man kan få det bort ved sunt kosthold! 
Det skulle ikke vært lovlig!

Skjønner ikke hvorfor ikke media tar opp dette! Så mye (berettighet) omtale av SE og posen, men nada presseomtale på dette her og alt Belinda gjør. Krise og dirkete farlig hva hun formidler - hun påvirker jo! Forstår det ikke at ikke journalistene får øyene opp for dette. Sikkert fordi det lønner seg for mange journalister å ha et godt forhold til influencerene, men det gjelder vel først og fremst tabloidavisene?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermegåsa skrev (11 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor ikke media tar opp dette! Så mye (berettighet) omtale av SE og posen, men nada presseomtale på dette her og alt Belinda gjør. Krise og dirkete farlig hva hun formidler - hun påvirker jo! Forstår det ikke at ikke journalistene får øyene opp for dette. Sikkert fordi det lønner seg for mange journalister å ha et godt forhold til influencerene, men det gjelder vel først og fremst tabloidavisene?!

Det tenker jeg også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp reklame nå på IG på denne puta og Belinda J.

Hun ramser da opp hvilke tilbakemeldinger de får:

»Den hjelper mot:

Nakkevondt, hodepine, spenningshodepine, bedre søvn, vondt sted X og Y - hjelper mot vondt OVERALT».

Really? Overalt? 

Det kan godt hende en kunde er så velsignet med placeboeffekt at den puta rett og slett hjalp med smertetilstander overalt.

Men er det innafor å si i reklame?

Jeg tror ikke jeg har sett et produkt som kan love så mye 😅🤷‍♀️

Kan jeg sove med den puta og bli kvitt endometriose? Jeg tenker jo mange ville vært interessert.

Legg ned alle klinikker med helsepersonell for smertetilstander. The Magic Pillow has arrived. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rockefot99 skrev (På 29.3.2023 den 6.41):

Ok, nå skled dette greiene hennes over i helseskadelig kommunikasjon.

Dette er jo IKKE innafor i det hele tatt!

Det er potensielle forstadier til kreft vi snakker om her, jenter dør av det 🥺

Hermegåsa skrev (På 31.3.2023 den 23.09):

Jeg foreslår - hva med å tipse Selma Moren? 🤷‍♀️

Hun kommenterer jo på SE og har et balansert kritisk blikk. Ikke er hun redd for debatt heller. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G

Nå skriver hun at hun var redd for å bli gravid selv om hun ikke hadde sex. Hjelpes meg så stort nummer hun gjør av alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru G skrev (Akkurat nå):

Nå skriver hun at hun var redd for å bli gravid selv om hun ikke hadde sex. Hjelpes meg så stort nummer hun gjør av alt. 

Var voldsomt stor nummer hun skulle gjøre av fjerningen av spiralen også. Skulle tro det var helt sensasjonelt det hun har gjort i dag! Ja, ikke behagelig, men….. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo karrierekvinne og har «aldri hatt lyst på barn». Nå tror jeg hun har fått lyst på barn, men det kan hun ikke innrømme etter å ha vært steil på det så lenge. Nå blir det mas om å være redd for å bli gravid, om å beskytte seg naturlig, følge alle slags sykluser og plutselig er hun gravid og det var helt uventet. Da skal hun gå til en spansk lege i Spania. Han jobber på et spansk legekontor og hun skal ha samme oppfølging som spanske kvinner som føder i Spania. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...