Fredrik29 Skrevet 21. mars 2023 #681 Del Skrevet 21. mars 2023 Skremmende å følge med på henne nå….. så ustabil, passiv-aggressiv og narsissistisk oppførsel. svindelkurs fra en sjarlatan helt uten kompetanse til 7999kr stk… hun skrev på en story hvor mange som var påmeldt, var det 110-120 stk? Jeg gremmes 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 22. mars 2023 #682 Del Skrevet 22. mars 2023 Fredrik29 skrev (7 timer siden): Skremmende å følge med på henne nå….. så ustabil, passiv-aggressiv og narsissistisk oppførsel. svindelkurs fra en sjarlatan helt uten kompetanse til 7999kr stk… hun skrev på en story hvor mange som var påmeldt, var det 110-120 stk? Jeg gremmes De tallene tar jeg med ei stor klype salt. Hun ønsker nok at dette er tilfelle. Så jeg tipper det er et nytt forsøk på manifestering. Ønsker hun det hardt nok… Men samtidig, verden vil jo bedras. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dingeldangel Skrevet 22. mars 2023 #683 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg har ikke helt forstått hvordan slike «humbug» kurs kan selge. Men så hørte jeg på et gammelt intervju med Ida Jackson, og hun forklarte det bra. Mange personer som er vokst opp i arbeiderklassen og under, mangler en del kunnskap, som middelklassen og oppover tar for gitt, for dette er blitt sosialisert inn i oppdragelsen deres. Og da oppleves den kunnskapen som disse «selvrealiseringskursene» kommer med, som noe som gir forklaringer på ting de ikke vet fra før, og de ser sammenhenger de ikke har lært før. (Hun forklarte det mye bedre enn dette) men dette forklarer hvorfor det er de vi ofte tenker ikke burde sløse penger på dette, som tar disse kursene. Men og de som får noe ut av det, fordi de aldri har lært disse tingene i oppveksten. Middelklasse folk vil ikke få noe ut av dette, fordi de ser at det er selvfølgeligheter som blir servert, og dette kan de fra før. men igjen, det er fremdeles dårlig gjort å ta mye penger for det, og hype det opp som mye mer enn det faktisk er, og dra inn mye humbug, som «tenk deg rik og lykkelig». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulleruska Skrevet 22. mars 2023 #684 Del Skrevet 22. mars 2023 Snublefot62 skrev (1 time siden): De tallene tar jeg med ei stor klype salt. Hun ønsker nok at dette er tilfelle. Så jeg tipper det er et nytt forsøk på manifestering. Ønsker hun det hardt nok… Men samtidig, verden vil jo bedras. Jeg tror faktisk på at hun har solgt ut 120 plasser, det forundrer meg ikke et sekund. I begynnelsen sa hun jo at de første 100 fikk rabattkode. Dette bidrar til å skape en blest, få folk til å tro at det er et lukrativt kurs og at de er heldig som får et tilbud. Senere gikk hun over til å si at det kun var 100 plasser. Det vil jo si at hun i praksis kunne gitt alle 100 rabatt, så hvorfor ikke da sette en lavere fastpris? Og så sier hun: Nå er alle 100 plassene tatt, men har du virkelig lyst kan du ta kontakt allikevel. Det skaper nok en ny blest, og får de resterende 20 til å tenke at de er kjempeheldig som fikk plass allikevel. Belinda er en sleip luring, som sier mye som ikke alltid stemmer eller henger på greip. Og mange i saueflokken går dessverre rett på limpinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 22. mars 2023 #685 Del Skrevet 22. mars 2023 Dingeldangel skrev (1 time siden): Jeg har ikke helt forstått hvordan slike «humbug» kurs kan selge. Men så hørte jeg på et gammelt intervju med Ida Jackson, og hun forklarte det bra. Mange personer som er vokst opp i arbeiderklassen og under, mangler en del kunnskap, som middelklassen og oppover tar for gitt, for dette er blitt sosialisert inn i oppdragelsen deres. Og da oppleves den kunnskapen som disse «selvrealiseringskursene» kommer med, som noe som gir forklaringer på ting de ikke vet fra før, og de ser sammenhenger de ikke har lært før. (Hun forklarte det mye bedre enn dette) men dette forklarer hvorfor det er de vi ofte tenker ikke burde sløse penger på dette, som tar disse kursene. Men og de som får noe ut av det, fordi de aldri har lært disse tingene i oppveksten. Middelklasse folk vil ikke få noe ut av dette, fordi de ser at det er selvfølgeligheter som blir servert, og dette kan de fra før. men igjen, det er fremdeles dårlig gjort å ta mye penger for det, og hype det opp som mye mer enn det faktisk er, og dra inn mye humbug, som «tenk deg rik og lykkelig». Det Jackson sier der, er jo egentlig at kursene er rettet mot ressurssvake mennesker som mangler helt grunnleggende sosial kompetanse. Og det er jo fint at disse får mulighet til å betale seg ut av fattigdom og ulykkelighet, men det stilles jo da særlig høye krav til de som skal holde kurset. Deltakerne må, etter min mening, ha et utgangspunkt som gjør forbedring av livskvalitet mulig, både kognitivt, økonomisk og ellers. Hvis ikke ender man fort i et uggent landskap der man tar penger fra folk som ikke skjønner at de blir lurt, nettopp fordi de mangler grunnleggende sosial kompetanse. 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 22. mars 2023 #686 Del Skrevet 22. mars 2023 Tulleruska skrev (2 minutter siden): Jeg tror faktisk på at hun har solgt ut 120 plasser, det forundrer meg ikke et sekund. I begynnelsen sa hun jo at de første 100 fikk rabattkode. Dette bidrar til å skape en blest, få folk til å tro at det er et lukrativt kurs og at de er heldig som får et tilbud. Senere gikk hun over til å si at det kun var 100 plasser. Det vil jo si at hun i praksis kunne gitt alle 100 rabatt, så hvorfor ikke da sette en lavere fastpris? Og så sier hun: Nå er alle 100 plassene tatt, men har du virkelig lyst kan du ta kontakt allikevel. Det skaper nok en ny blest, og får de resterende 20 til å tenke at de er kjempeheldig som fikk plass allikevel. Belinda er en sleip luring, som sier mye som ikke alltid stemmer eller henger på greip. Og mange i saueflokken går dessverre rett på limpinnen. Hun har absolutt lest noen bøker om å selge ja. Når hun skriver at de 100 første får rabattkode så skaper hun en følelse av å være spesiell som er tidlig ute. Når hun skriver at det kun er 100 plasser så skaper hun en følelse av tidspress og at en må skynte seg for å få den unike muligheten. Og når hun da nå skriver at det er bare å ta kontakt for "venteliste" så gir hun inntrykk av at det faktisk er mange som vil på kurs og at det er en suksess. For å ikke snakke om når hun gir ut rabattkode på snap til de som ikke har råd til full pris, men at hun håper folk kjøper til full pris, så gir det litt sånn følelse av hun er bare snill tvers igjennom som gir så mye rabatt! Humbug. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulleruska Skrevet 22. mars 2023 #687 Del Skrevet 22. mars 2023 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Hun har absolutt lest noen bøker om å selge ja. Når hun skriver at de 100 første får rabattkode så skaper hun en følelse av å være spesiell som er tidlig ute. Når hun skriver at det kun er 100 plasser så skaper hun en følelse av tidspress og at en må skynte seg for å få den unike muligheten. Og når hun da nå skriver at det er bare å ta kontakt for "venteliste" så gir hun inntrykk av at det faktisk er mange som vil på kurs og at det er en suksess. For å ikke snakke om når hun gir ut rabattkode på snap til de som ikke har råd til full pris, men at hun håper folk kjøper til full pris, så gir det litt sånn følelse av hun er bare snill tvers igjennom som gir så mye rabatt! Humbug. Ja, det var akkurat det jeg mente. Men du formulerte det bedre enn meg! 😅 Takk 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dingeldangel Skrevet 22. mars 2023 #688 Del Skrevet 22. mars 2023 FruJohansen skrev (15 minutter siden): Det Jackson sier der, er jo egentlig at kursene er rettet mot ressurssvake mennesker som mangler helt grunnleggende sosial kompetanse. Og det er jo fint at disse får mulighet til å betale seg ut av fattigdom og ulykkelighet, men det stilles jo da særlig høye krav til de som skal holde kurset. Deltakerne må, etter min mening, ha et utgangspunkt som gjør forbedring av livskvalitet mulig, både kognitivt, økonomisk og ellers. Hvis ikke ender man fort i et uggent landskap der man tar penger fra folk som ikke skjønner at de blir lurt, nettopp fordi de mangler grunnleggende sosial kompetanse. Ja jeg mener på ingen måte at dette forsvarer at kurs som Belindas bør selges. Men det gir en forklaring på hvorfor folk faktisk kjøper dette, og kan føle de får noe utav det. Men ja, dette er et uggent landskap, der det nok er flust av folk som «lurer» penger av folk som ikke skjønner at de blir lurt. Så reguleringer burde nok ha vært på plass her. Nå oppleves det litt som mlm, som også er fristende for folk som ikke har kompetanse til å forstå hvorfor dette ikke er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs.Brain Vacation Skrevet 22. mars 2023 #689 Del Skrevet 22. mars 2023 Hva er inkludert i dette kurset? Mat, opphold? Eller bare Guds gratise sol, og influenserens visdom? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 22. mars 2023 #690 Del Skrevet 22. mars 2023 Jeg har ikke deltatt i denne tråden, men deltatt i mange andre tråder på rampelyset. Hvorfor velger man å "liksom sladde" (sladden er så dårlig at man så klart ser hvem det er) Belinda på bildene som legges ut? Det legges ut bilde fra insta og story fra veksig mange kjendiser uten at det er noe behov for sladding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 22. mars 2023 #691 Del Skrevet 22. mars 2023 Mrs.Brain Vacation skrev (5 minutter siden): Hva er inkludert i dette kurset? Mat, opphold? Eller bare Guds gratise sol, og influenserens visdom? Dette kurset til knappe 8000 er vel bare det nettbaserte kurset? Det som var i prisklassen 50.000 eller hva det var, skulle være hjemme hos henne, og har nok antallsbegrensning lenge før 100 deltagere vil jeg tro. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs.Brain Vacation Skrevet 22. mars 2023 #692 Del Skrevet 22. mars 2023 FruJohansen skrev (8 minutter siden): Dette kurset til knappe 8000 er vel bare det nettbaserte kurset? Det som var i prisklassen 50.000 eller hva det var, skulle være hjemme hos henne, og har nok antallsbegrensning lenge før 100 deltagere vil jeg tro. Takk for svar. Jeg følger henne ikke. Men som flere nevner, så undrer jeg på hvorfor noen vil bruke så mye penger på en ufaglært, når det finnes så mange der ute som har nettopp dette. Å tenke at man bare skal gi sus, dus og rosa tanker, er rimelig naivt. Mental trening er mye jobb, slik all trening er. Og ofte må vi ta tak i små og større traumer vi bærer på. Den jobben skal ikke hvem som helst få tilgang på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 22. mars 2023 #693 Del Skrevet 22. mars 2023 FruJohansen skrev (13 timer siden): Det Jackson sier der, er jo egentlig at kursene er rettet mot ressurssvake mennesker som mangler helt grunnleggende sosial kompetanse. Og det er jo fint at disse får mulighet til å betale seg ut av fattigdom og ulykkelighet, men det stilles jo da særlig høye krav til de som skal holde kurset. Deltakerne må, etter min mening, ha et utgangspunkt som gjør forbedring av livskvalitet mulig, både kognitivt, økonomisk og ellers. Hvis ikke ender man fort i et uggent landskap der man tar penger fra folk som ikke skjønner at de blir lurt, nettopp fordi de mangler grunnleggende sosial kompetanse. Jeg tviler på Ida Jackson ville formulert seg sånn 😅 Det jeg ville tenkt var økonomisk ressurssterk (nok) og ganske lav kulturell kapital - for de som melder seg på dette spesifikke opplegget. Det er nok litt samme type folk som melder seg på damekvelder til KK og liknende? Eller? 🤷♀️ De med høyere kulturell kapital ville heller kappet av armen enn å bli sett der 😅 Jeg har ikke hørt podden hvor Jackson gir sin teori rundt dette, men jeg tror ikke hun ville snakket ned lavere arbeiderklasse såpass at hun mente de var typiske kandidater for Belinda Jacobsens kurs Ok, litt sleivete - men de som er interessert i dette er nok mer i den kretsen Martha Louise tiltrekker seg sine kurs, og de har til salt på grøten/smør på skiva osv. Mrs.Brain Vacation skrev (12 minutter siden): Takk for svar. Jeg følger henne ikke. Men som flere nevner, så undrer jeg på hvorfor noen vil bruke så mye penger på en ufaglært, når det finnes så mange der ute som har nettopp dette. Å tenke at man bare skal gi sus, dus og rosa tanker, er rimelig naivt. Mental trening er mye jobb, slik all trening er. Og ofte må vi ta tak i små og større traumer vi bærer på. Den jobben skal ikke hvem som helst få tilgang på. Jeg tror ikke de som melder seg på er særlig interessert i mental trening sånn egentlig. Det er vel helt enkelt fans av Belinda Jacobsen som liker å fjase til et kaloritilpasset glutenfritt måltid antrukket i en Hale Bob sommerkjole til 7.500 kr og sandalene fra Bolina til 6700 kr - for å fjase litt med «nye venninner»? De som vil trene med en influencer drar vel på tur med Funkygine og tilsvarende opplegg hvor man faktisk må svette rævva av seg - melder seg på kursene etter 16 dagers helvete osv. Eller drar på seriøse yogaretreats. Dette kurset skjønner jeg ingenting av egentlig. Da hadde jeg heller tatt ei helg med Lilli Bendriss som i åresvis har drevet med åndegreiene. Hun virker jo seriøst overbevist, Martha Louise og. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dingeldangel Skrevet 23. mars 2023 #694 Del Skrevet 23. mars 2023 AprilLudgate skrev (12 timer siden): Jeg tviler på Ida Jackson ville formulert seg sånn 😅 Det jeg ville tenkt var økonomisk ressurssterk (nok) og ganske lav kulturell kapital - for de som melder seg på dette spesifikke opplegget. Det er nok litt samme type folk som melder seg på damekvelder til KK og liknende? Eller? 🤷♀️ De med høyere kulturell kapital ville heller kappet av armen enn å bli sett der 😅 Jeg har ikke hørt podden hvor Jackson gir sin teori rundt dette, men jeg tror ikke hun ville snakket ned lavere arbeiderklasse såpass at hun mente de var typiske kandidater for Belinda Jacobsens kurs Ok, litt sleivete - men de som er interessert i dette er nok mer i den kretsen Martha Louise tiltrekker seg sine kurs, og de har til salt på grøten/smør på skiva osv. Jeg tror ikke de som melder seg på er særlig interessert i mental trening sånn egentlig. Det er vel helt enkelt fans av Belinda Jacobsen som liker å fjase til et kaloritilpasset glutenfritt måltid antrukket i en Hale Bob sommerkjole til 7.500 kr og sandalene fra Bolina til 6700 kr - for å fjase litt med «nye venninner»? De som vil trene med en influencer drar vel på tur med Funkygine og tilsvarende opplegg hvor man faktisk må svette rævva av seg - melder seg på kursene etter 16 dagers helvete osv. Eller drar på seriøse yogaretreats. Dette kurset skjønner jeg ingenting av egentlig. Da hadde jeg heller tatt ei helg med Lilli Bendriss som i åresvis har drevet med åndegreiene. Hun virker jo seriøst overbevist, Martha Louise og. For å ikke dra Ida Jackson ned i noe: hun kom med en bisetning eller to om selvhjelpsbøker/kurs, i et større intervju i drivkraft på nrk p2. Det var hos meg det «klikket på plass» en rasjonell forklaring på hvorfor folk tar disse kursene på bakgrunn av disse setningene. Ida Jackson ville nok aldri snakket ned arbeiderklassen (hun fremstår som en heiagjeng for mennesker med strukturelle utfordringer, og kommer fra det selv), men hun har rasjonelle forklaring på hvorfor mennesker handler som de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 23. mars 2023 #695 Del Skrevet 23. mars 2023 Dingeldangel skrev (39 minutter siden): For å ikke dra Ida Jackson ned i noe: hun kom med en bisetning eller to om selvhjelpsbøker/kurs, i et større intervju i drivkraft på nrk p2. Det var hos meg det «klikket på plass» en rasjonell forklaring på hvorfor folk tar disse kursene på bakgrunn av disse setningene. Ida Jackson ville nok aldri snakket ned arbeiderklassen (hun fremstår som en heiagjeng for mennesker med strukturelle utfordringer, og kommer fra det selv), men hun har rasjonelle forklaring på hvorfor mennesker handler som de gjør. Absolutt - og uten at jeg har noen historisk innsikt på det så ser jeg absolutt den teorien om man tar for seg for eksempel USA. Dårlig tilgang på helsetjenester, langt dypere og mer systematisk fattigdom enn her i Norge - plusset på amerikanske verdier. Oprahopplegg med den boka jeg bare vil referere til som djevelens verk. Mange religiøse ledere og misjonærer bruker jo samme retorikk - som gjentar seg i Belinda Jacobsens bok/filosofi. Det er så ekstremt toxic og nedsettende. Stå foran en 3åring som leter etter mat på avfallsdynger vi sender ned til utviklingsland - og gjenta de samme setningene. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 25. mars 2023 #696 Del Skrevet 25. mars 2023 Belinda må jo være kroneksemplet på hva som definerer en svindler? Selge disse tåpelige kursene om manifestering? Omg. Det verste er at hun i følge henne selv har solgt 120 kurspakker til 7000(!) kroner stk. Og folk kjøper dette i håp om å se lyset. Dummeste ever. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cookies Skrevet 25. mars 2023 #697 Del Skrevet 25. mars 2023 Sjekk ut. snappen til Supporterfrue/Line Victoria. Handler om influensere som markesfører manifistering 😂 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nøtta Skrevet 25. mars 2023 #698 Del Skrevet 25. mars 2023 Klementine skrev (På 19.3.2023 den 12.41): Mannen er som poteten. Litt av alt. Igår var han plutselig ASTROFYSIKER. Tidligere har han vært pianomann på ulike restauranter og slike ting. Hva blir det neste lurer jeg på. Han var pianomann i 2010-2013 ca. I Bergen. Var en venninne som faktisk rotet litt rundt med han og han var en gud i senga og vartet henne helt sykt opp som om hun var en gudinne. Så han er en på ekte en fin mann:) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonjemor74 Skrevet 25. mars 2023 #699 Del Skrevet 25. mars 2023 Hilde444 skrev (10 timer siden): Belinda må jo være kroneksemplet på hva som definerer en svindler? Selge disse tåpelige kursene om manifestering? Omg. Det verste er at hun i følge henne selv har solgt 120 kurspakker til 7000(!) kroner stk. Og folk kjøper dette i håp om å se lyset. Dummeste ever. Enig! En annen ting er jo; Hvis det faktisk er 120 påmeldte - hvordan i helvete skal hun klare å følge opp alle personlig som hun lover i innsalget på kurset? Dette er like mye svindel som Anne Brith sitt influenserkurs. Latterlig overpriset - helt sykt at folk faktisk vil betale 7000 for å få hennes oppsummering av hva hun har lært av selvhjelpsbøker.. 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 25. mars 2023 #700 Del Skrevet 25. mars 2023 Tonjemor74 skrev (12 minutter siden): Enig! En annen ting er jo; Hvis det faktisk er 120 påmeldte - hvordan i helvete skal hun klare å følge opp alle personlig som hun lover i innsalget på kurset? Dette er like mye svindel som Anne Brith sitt influenserkurs. Latterlig overpriset - helt sykt at folk faktisk vil betale 7000 for å få hennes oppsummering av hva hun har lært av selvhjelpsbøker.. Nettopp dette var vel og katalysatoren for nedturen til kurset til ABD og. Greit nok at innholdet var dårlig, kompetansen tvilsom om og omdømme var et rent bedrageri. Men nå også hun ble grådig når hun åpnet opp for langt flere deltakere enn først tenkt så gikk det ut over deltakere og oppfølgingen under og etter kurset. Men jeg tror ikke at Belinda har solgt så mye. Jeg tror hun prøver å manifestere seg til flere deltakere. Og jeg tror ikke det lykkes. Noen har hun nok solgt. Men 120 stk? Tvilsomt. Veldig tvilsomt. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå