Gå til innhold

Belinda Jakobsen

Gjest S-UHfqrl

Anbefalte innlegg

Danseskjørt skrev (På 9.3.2023 den 10.50):

Wow, virker temmelig passiv-aggressiv spør du meg. Og det at hun sammenligner sitt dyre kurs med bil (som man ofte må ha), er jo bare helt urelevant. 

E8AA3A0E-ED68-4EFD-91E3-EDE7AC736287.jpeg

🙈 Ganske arrogant svart 🙈

Hvis man ikke mener det samme som dronninga selv, da har man feil ! Like greit at dere vet det 😂

Jeg synes også dette er dyrt, selv om jeg har økonomi til å ta med meg minst  to familiemedlemmer på dette . Hvis jeg hadde ønsket ! Men selvlært influenser er ikke den jeg vil legge igjen det beløpet hos , for å ikke snakke om at jeg synes hele konseptet er usmakelig . Men det er en annen del av historien 😅

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dingeldangel

Oi! Det var ganske … manisk? i dag! 

til å få så lite negativt, som hun sier selv, så komme etter hun det enormt mye.

hadde jeg vært influenser, så tror jeg jeg ville gått for slett og blokker strategien!

Hun bør ikke henge for mye i egen innboks ser det ut som…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru G
Dingeldangel skrev (29 minutter siden):

Oi! Det var ganske … manisk? i dag! 

til å få så lite negativt, som hun sier selv, så komme etter hun det enormt mye.

hadde jeg vært influenser, så tror jeg jeg ville gått for slett og blokker strategien!

Hun bør ikke henge for mye i egen innboks ser det ut som…

Tenker det samme. Hun virker jo helt vill i dag. Ja, hun er jo mye, men synes det blir verre og verre. Hjelpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå såg jeg noen av snappene i det siste. Hun virker manisk.

Ikke god reklame for kurset.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (26 minutter siden):

Nå såg jeg noen av snappene i det siste. Hun virker manisk.

Ikke god reklame for kurset.

Og for ryddigheten sin skyld - nå tenker jeg på oppførselen manisk - ikke diagnosen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogaolga skrev (På 11.3.2023 den 13.51):

Jeg prøver og forfatte en et innlegg til VG og Dagbladet( igjen) ang fenomenet Belinda og legge ved utsagn/ bilder fra henne selv…. Men kjenner jeg bare har  lyst og si at de som er rundt henne må snart ta fatt i henne og hjelpe henne , det er jo bare tragisk at en så ustabil og til tider hjelpesløs  skal nå hjelpe andre uansett pris 

… når mannen er på reise 48 timer, så må hun lage seg lister for og komme seg gjennom dagene

… se på Tv er nesten skam

… må poste at hun « hjelper» en syk venninne og handle ( høres nesten ut som og hjelpe andre og det og ha venner er nesten fraværende i hennes liv)

… vet ikke om hun higrer etter en Vixenpris for beste buisnesskvinne… men hvordan kan  hun det når det virker til at mannen styrer alt og hun ikke har snøring på økonomi osv?

…» damedagstalen» hennes på Kvinnedagen tok kaka 😵💫🙈 ( filen er for stor) men skal prøve og dele lell

… hun gir uttrykk for at hun er frisk både psykisk og fysisk, men helgas « kroppsbilde» sier meg at det oser usikkerhet og at hun måååå ha tilbakemeldinger så hun kan holde hodet over vannet 

… hun sier hun er diagnostisert med angst, depresjon, nedstemthet ( i fortiden) men hun bruker jo disse diagnosene rett som det er i nåtid 

…. og utrykket «Grisesexy» har fått en ny betydning , unnskyld meg altså 😂😂🙈😂😂.                                 Sånn på tampen: Er Belinda vernet fra pressen?????

5A266E3B-B185-486E-93E2-C40F2D05EF77.jpeg

391EC1AA-FDED-4921-97D0-285719F9C800.jpeg

589E08DF-95F7-45DA-ACFB-6837C58824F6.jpeg

F3CC466A-4C6A-422D-AAF4-89FE607F5A98.jpeg

Du må gjerne linke til bloggen hvis du skriver innlegg til VG eller Dagbladet😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har disse to ( som sikkert snart kaller seg « sertifiserte mental trenere) slettet flere av mine venner fra sine kontoer grunnet konstruktive kritiske spørsmål ang kurset deres. 😵💫😵💫😵💫
Jeg vet ikke hvor  mange tips og videoer pressen må ha før de kan lage en sak av dette galehuset deres… må noen ringe pressen kanskje?

Og Belinda har vist igjennom helgen og til nå at hun er like langt i sine handlinger som hun var for mange år siden. Hun bare skriver hun har verktøy nå til å håndter ting ( i etterkant av skriking og nedlatende uttalelser til følgere)   Elsker og vise seg fram( snart kliss naken. ) Hun er SJUKT opptatt av beundring og positiv tilbakemld 24/7!  

Og igjen: HVIS du har dårlig råd , så driver vi med « veldedighet»  og gir deg 30%  på kurset 🤑

F0E43D7D-89E7-4854-BA5D-84D77A1FE247.jpeg

6C5BF89D-0864-46FD-8BDF-29AD1C88C94E.jpeg

3F36B098-A113-493F-A137-3D343ED44313.jpeg

Endret av Yogaolga
Retter opp for ikke å skape misforståelser , med uthevet skrift
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/9/2023 at 11:02 PM, Danseskjørt said:

Jeg er bare så utrolig skuffet over Belinda, over hva og hvem hun har blitt. 

Jeg fulgte henne på Instagram når hun var en søt planteinfluencer, jeg ble inspirert og fulgte ivrig med for å få gode tips og triks. Hun virket klok, jordnær og fin. 

Det eneste jeg ser nå er en selvskrytende, grisk svindler! Ja, jeg bruker så sterke ord, for hun tar betalt i dyre dommer bare for humbug. 

Skikkelig skuffa er jeg!

Må si meg ganske enig her, jeg er utrolig skuffet... Er ikke på instagram, men fulgte nå litt med på planteeventyret hennes - tok til meg mange tips og råd. Jeg har blitt god på planter mye på grunn av henne. 

Jeg så opp til henne, hvordan hun klarte å være så ærlig om depresjon, angst.. Og nå begynner det å lukte svidd av hva hun sier. Jeg følger enda, men er sjeldent jeg går inn på snappene hennes. Utrolig trist egentlig :(

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogaolga skrev (På 11.3.2023 den 13.51):

Jeg prøver og forfatte en et innlegg til VG og Dagbladet( igjen) ang fenomenet Belinda og legge ved utsagn/ bilder fra henne selv…. Men kjenner jeg bare har  lyst og si at de som er rundt henne må snart ta fatt i henne og hjelpe henne , det er jo bare tragisk at en så ustabil og til tider hjelpesløs  skal nå hjelpe andre uansett pris 

… når mannen er på reise 48 timer, så må hun lage seg lister for og komme seg gjennom dagene

… se på Tv er nesten skam

… må poste at hun « hjelper» en syk venninne og handle ( høres nesten ut som og hjelpe andre og det og ha venner er nesten fraværende i hennes liv)

… vet ikke om hun higrer etter en Vixenpris for beste buisnesskvinne… men hvordan kan  hun det når det virker til at mannen styrer alt og hun ikke har snøring på økonomi osv?

…» damedagstalen» hennes på Kvinnedagen tok kaka 😵💫🙈 ( filen er for stor) men skal prøve og dele lell

… hun gir uttrykk for at hun er frisk både psykisk og fysisk, men helgas « kroppsbilde» sier meg at det oser usikkerhet og at hun måååå ha tilbakemeldinger så hun kan holde hodet over vannet 

… hun sier hun er diagnostisert med angst, depresjon, nedstemthet ( i fortiden) men hun bruker jo disse diagnosene rett som det er i nåtid 

…. og utrykket «Grisesexy» har fått en ny betydning , unnskyld meg altså 😂😂🙈😂😂.                                 Sånn på tampen: Er Belinda vernet fra pressen?????

5A266E3B-B185-486E-93E2-C40F2D05EF77.jpeg

391EC1AA-FDED-4921-97D0-285719F9C800.jpeg

589E08DF-95F7-45DA-ACFB-6837C58824F6.jpeg

F3CC466A-4C6A-422D-AAF4-89FE607F5A98.jpeg

Altså, jeg er ikke fan av utviklingen til Belinda Jacobsen i det hele tatt - og fikk totalt avsmak ifbm saken om monsterasmykket og den totalt nedlatende tonen hun hadde.

Men- utfra innleggene du her poster:

Hva skal være tematikken og poenget i en kronikk i Dagbladet/whatever medie?

Du kan for eksempel skrive noe rundt dette med influencere som går over grenser med å rette seg mot sårbare grupper - og vise til retorikk.

Men jeg opplever at du ikke helt analyserer kun retorikken, du går inn i en sfære som er grenseoverskridende. Som at du bil kontakte Skatteetaten osv uten at jeg skjønner konkret hva du vil melde fra om.

Det finnes mye å si fra et analytisk perspektiv om Belinda Jacobsen siste året og så - det er en grunn til at planteinfluencerne ikke nevner henne lengre som inspirasjon, og det er ikke bare plantemangelen tenker jeg. 

En problematisk ting for eksempel rent retorisk etter min mening - var en post hun la ut ifbm livesending for Camilla Pihl sin denimkolleksjon.

Istedetfor å si «endelig en jeans som passer fint» (Camilla Pihl selv fremhever at hennes jeans gjerne passer godt for de som sliter med mellomrom bak - en nøytral beskrivelse av passform), så sier Belinda noe sånt som: «det ER ikke noe galt med min kropp slik jeg har trodd i alle år» etterfulgt av salgspitch. 

Hun prøver altså selge jeans med henspeiling til spiseforstyrrelse/kroppshat. 

Belinda Jacobsen er fantastisk uryddig til tider i sin kommunikasjon og hva hun fremmer. Men du har en hangup som er usunn, og vil du ha noe på trykk så vær iallefall analytisk på det kommersielle og ikke gravende på henne som menneske. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (15 minutter siden):

Må si meg ganske enig her, jeg er utrolig skuffet... Er ikke på instagram, men fulgte nå litt med på planteeventyret hennes - tok til meg mange tips og råd. Jeg har blitt god på planter mye på grunn av henne. 

Jeg så opp til henne, hvordan hun klarte å være så ærlig om depresjon, angst.. Og nå begynner det å lukte svidd av hva hun sier. Jeg følger enda, men er sjeldent jeg går inn på snappene hennes. Utrolig trist egentlig :(

Samme her. Fulgte henne en periode og synes åpenhet var fint.

Nå opplever jeg det fremstår kalkulert og veldig usunt. 

Avfulgte tvert etter kommentarene hun gav Vera Simonsen om monsterasmykket som jeg synes var så nedsettende atte herregud. 

Har tittet litt innom avogtil, og for meg blir det endel toxic innhold slik jeg ser det.

Som det å snakke om sin døde far for å selge bambustekstiler. Trodde faktisk ikke det jeg så 🤷‍♀️ Grenseløst. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogaolga skrev (2 timer siden):

Da har disse to ( som sikkert snart kaller seg « sertifiserte mental trenere) slettet flere bekjente fra sine kontoer grunnet konstruktive kritiske spørsmål ang kurset deres. 😵💫😵💫😵💫
Jeg vet ikke hvor  mange tips og videoer pressen må ha før de kan lage en sak av dette galehuset deres… må noen ringe pressen kanskje?

Og Belinda har vist igjennom helgen og til nå at hun er like langt i sine handlinger som hun var for mange år siden. Hun bare skriver hun har verktøy nå til å håndter ting ( i etterkant av skriking og nedlatende uttalelser til følgere)   Elsker og vise seg fram( snart kliss naken. ) Hun er SJUKT opptatt av beundring og positiv tilbakemld 24/7!  

Og igjen: HVIS du har dårlig råd , så driver vi med « veldedighet»  og gir deg 30%  på kurset 🤑

F0E43D7D-89E7-4854-BA5D-84D77A1FE247.jpeg

6C5BF89D-0864-46FD-8BDF-29AD1C88C94E.jpeg

3F36B098-A113-493F-A137-3D343ED44313.jpeg

Disse to, som i Belinda og mannen? Hvor/når har de delt at de har slettet bekjente? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig ikke hørt om denne dama før, men har nå kikket innom Instagram👍🏼 Gidder ikke bla gjennom alt, men er samtidig litt nysgjerrig😆 Hva jobber mannen hennes med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingeldangel
anno19 skrev (1 time siden):

Har egentlig ikke hørt om denne dama før, men har nå kikket innom Instagram👍🏼 Gidder ikke bla gjennom alt, men er samtidig litt nysgjerrig😆 Hva jobber mannen hennes med?

De driver et markedskommunikasjonsselskap sammen pikant media as.

Og tydligvis tar han seg av alt det praktiske som papirarbeid, avtaler og økonomi, men belinda selger «hvordan bli perfekt» kurs på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingeldangel skrev (2 minutter siden):

De driver et markedskommunikasjonsselskap sammen pikant media as.

Og tydligvis tar han seg av alt det praktiske som papirarbeid, avtaler og økonomi, men belinda selger «hvordan bli perfekt» kurs på nett.

Takker😄 stusser alltid når noen hevder at det å skifte livsstil er «bare å gjøre det» og så blir alt så mye bedre🧐 Noe må jo finansiere livsstil og boligkjøp i utlandet😉  

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen er som poteten. Litt av alt. Igår var han plutselig ASTROFYSIKER. Tidligere har han vært pianomann på ulike restauranter og slike ting.  Hva blir det neste lurer jeg på. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (På 19.3.2023 den 12.41):

Mannen er som poteten. Litt av alt. Igår var han plutselig ASTROFYSIKER. Tidligere har han vært pianomann på ulike restauranter og slike ting.  Hva blir det neste lurer jeg på. 

Tenkte det samme, måtte faktisk Google hva som må til for å bli astrofysiker eller astronom. Kan hende Mannen til Belinda har studert noe hun aldri har nevnt før, og det er jo i så tilfelle kult at han i tillegg til pianomann også er akademiker! 

Fra Google:

Hva gjør en astrofysiker?
Astronomer, også kalt astrofysikere, er forskere som undersøker sammensetningen, utviklingen og bevegelsene til planeter, galakser, stjerner og andre himmellegemer og fenomener i universet. En astronoms forskning er basert på fysikk og matematikk.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (På 19.3.2023 den 12.41):

Har hun sagt det? 😵💫 Ikke fått med meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (47 minutter siden):

Har hun sagt det? 😵💫 Ikke fått med meg. 

Ja. Sa det i forbindelse med innsalg av dette kurset. De drev å spilte inn bonusepisode med hennes mann, der han skulle forklare law of attraction eller noe slikt. Kursdeltakerne var så heldige som fikk lov til å lære dette av en astrofysiker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...