Gjest Dingeldangel Skrevet 10. mars 2023 #641 Del Skrevet 10. mars 2023 https://www.byas.no/livsstil/i/K3175E/belinda-jakobsen-lever-california-droemmen Viser her at hun alltid har hatt kjendisaspirasjoner. snakker om hvor perfekt hun har det, mens i ettertid har hun sagt at hun slet og mistrivdes i usa. Slik har hun gjort maaange ganger. Hvorfor skal vi stole på at hun har funnet løsningene og har det så perfekt nå, og attpåtil betale penger for det… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 10. mars 2023 #642 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg har også lest endel selvhjelpsbøker og det virker ikke som om Belinda klarer å walk the talk. For de fleste utviklinsgteorier har en mindful tankegang, der man ikke skal la andres smålighet bring you down og man skal ta utganspunkt i seg selv. Belinda er rett og slett en som henger ut eller gjør narr av kritikerne sine og sitter på toppen og strekker ut en hånd til stakkars de som ikke har klart det helt store, å bli som henne! Hvis Belinda mener hun har kommet opp dit alle ønsker å være, kan hun gjerne skryte av det, men ikke samtidig sparke nedover. Ydmykhet og takknemlighet og evnen til å oppriktig ønske andre godt (selv om de ikke vil ta ditt kurs) virker fraværende. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 11. mars 2023 #643 Del Skrevet 11. mars 2023 Danseskjørt skrev (På 9.3.2023 den 10.50): Wow, virker temmelig passiv-aggressiv spør du meg. Og det at hun sammenligner sitt dyre kurs med bil (som man ofte må ha), er jo bare helt urelevant. På tross av de utallige selvhjelpsbøkene Belinda har lest, så har hun ikke forandret seg en tøddel. Når hun møter motstand bruker hun akkurat de samme hersketeknikkene hun brukte for et år siden (og sikkert lenge før det) I saken om monsterasmykket, så skrev gullsmeden bak smykket en saklig post om hva som hadde skjedd. (...) en person med mange tusen følgere ville også ha dette - naive meg sendte et gratis som gave. Etter det ble mottatt ville hen at det skulle sies at det var kjøpt for å slippe skatt, og samtidig for å kunne tagge og reklamere, noe som aldri hendte. Foruten å sende moren sin inn i kommentarfeltet, for å røyklegge hele problemstillingen (nei, gullsmeden har aldri hevdet at Belinda stjal designet) så entret Belinda selv kommentarfeltet og kom med følgende formulering: Jeg er superlei meg for at du ble så lei deg da @goldstory.no ønsket å lage et eget Monsterasmykke med meg, og at det har tært så på deg så lenge. Ser dere hva hun gjør der? Gullsmeden har aldri uttalt at hun er lei seg for at Belinda lagde sitt eget monsterasmykke. Igjen, hun er irritert for at hun ikke fikk reklamen hun betalte for. Dette hopper Belinda bukk over, og velger heller å sykeliggjøre gullsmeden ved å fremstille det som at hun er overdrevent lei seg (det har tært på deg så lenge) Dette var første gangen jeg ble oppmerksom på hersketeknikkene hennes, men jeg har sett det igjen og igjen. Belinda finner ut hvor skoen (kanskje) trykker, og så hamrer hun løs på det. Enten det er psykisk helse eller stram økonomi. Som mange av dere har nevnt før, det vil nok være hovedsaklig sårbare mennesker som kjøper disse kursene. Mennesker med alt på stell trenger jo ikke Belindas hjelp. Men hvordan vil Belinda være i møte med disse menneskene? Hvordan vil hun reagere hvis noen av dem har spørsmål som Belinda oppfatter som negative? Jeg tipper hun vil gjøre akkurat det samme som vi ser i eksemplene over: Finne deres sårbare punkt og så hamre løs på det til hun føler seg bra igjen. Jeg blir rett og slett litt uvel av tanken, for hun kan potensielt påføre disse menneskene stor skade. 22 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 11. mars 2023 #644 Del Skrevet 11. mars 2023 Det jeg synes er så rart, er ar hun har lest mange selvhjelpsbøker, deltatt på kurs osv for sine tanker og depresjoner, og nå har hun lger et kurs som skal hjelpe folk ikke bare ut av depresjoner og negative tanker, men å bli frisk for alt mulig, få selvtillit og bli rik?!? Som om hun er en gud som kan hjelpe med absolutt alt fra sykdom til økonomi? I ett kurs? De fleste som driver med slik, driver gjerne med en ting; f.eks. Lære å takle angst. De blander ikke dette med «hvordan bli rik» samtidig….. B er sikkert veldig fornøyd med å ha kommet på å lage disse kursene. Hun ser nok for seg hvor mye hun kan melke trengende folk for penger. Det er ikke uten grunn prisen er så høy! Hadde hun vært seriøs, og ikke kun vært ute etter raske penger, hadde hun startet kurs i det små, og med et beløp som «alle» som trenger «hjelpen» hennes hadde hatt råd til! Tatt seg tid til å bygge et rykte! Her er det kun økonomisk griskhet! Tipper B blir frisk fra alle plager ene og alene fordi hun har sett en måte å bli rik i en fart på! 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 11. mars 2023 #645 Del Skrevet 11. mars 2023 (endret) Jeg prøver og forfatte en et innlegg til VG og Dagbladet( igjen) ang fenomenet Belinda og legge ved utsagn/ bilder fra henne selv…. Men kjenner jeg bare har lyst og si at de som er rundt henne må snart ta fatt i henne og hjelpe henne , det er jo bare tragisk at en så ustabil og til tider hjelpesløs skal nå hjelpe andre uansett pris … når mannen er på reise 48 timer, så må hun lage seg lister for og komme seg gjennom dagene … se på Tv er nesten skam … må poste at hun « hjelper» en syk venninne og handle ( høres nesten ut som og hjelpe andre og det og ha venner er nesten fraværende i hennes liv) … vet ikke om hun higrer etter en Vixenpris for beste buisnesskvinne… men hvordan kan hun det når det virker til at mannen styrer alt og hun ikke har snøring på økonomi osv? …» damedagstalen» hennes på Kvinnedagen tok kaka 😵💫🙈 ( filen er for stor) men skal prøve og dele lell … hun gir uttrykk for at hun er frisk både psykisk og fysisk, men helgas « kroppsbilde» sier meg at det oser usikkerhet og at hun måååå ha tilbakemeldinger så hun kan holde hodet over vannet … hun sier hun er diagnostisert med angst, depresjon, nedstemthet ( i fortiden) men hun bruker jo disse diagnosene rett som det er i nåtid …. og utrykket «Grisesexy» har fått en ny betydning , unnskyld meg altså 😂😂🙈😂😂. Sånn på tampen: Er Belinda vernet fra pressen????? Endret 11. mars 2023 av Yogaolga Trykkleif 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøttaa Skrevet 11. mars 2023 #646 Del Skrevet 11. mars 2023 Felis skrev (9 timer siden): På tross av de utallige selvhjelpsbøkene Belinda har lest, så har hun ikke forandret seg en tøddel. Når hun møter motstand bruker hun akkurat de samme hersketeknikkene hun brukte for et år siden (og sikkert lenge før det) I saken om monsterasmykket, så skrev gullsmeden bak smykket en saklig post om hva som hadde skjedd. (...) en person med mange tusen følgere ville også ha dette - naive meg sendte et gratis som gave. Etter det ble mottatt ville hen at det skulle sies at det var kjøpt for å slippe skatt, og samtidig for å kunne tagge og reklamere, noe som aldri hendte. Foruten å sende moren sin inn i kommentarfeltet, for å røyklegge hele problemstillingen (nei, gullsmeden har aldri hevdet at Belinda stjal designet) så entret Belinda selv kommentarfeltet og kom med følgende formulering: Jeg er superlei meg for at du ble så lei deg da @goldstory.no ønsket å lage et eget Monsterasmykke med meg, og at det har tært så på deg så lenge. Ser dere hva hun gjør der? Gullsmeden har aldri uttalt at hun er lei seg for at Belinda lagde sitt eget monsterasmykke. Igjen, hun er irritert for at hun ikke fikk reklamen hun betalte for. Dette hopper Belinda bukk over, og velger heller å sykeliggjøre gullsmeden ved å fremstille det som at hun er overdrevent lei seg (det har tært på deg så lenge) Dette var første gangen jeg ble oppmerksom på hersketeknikkene hennes, men jeg har sett det igjen og igjen. Belinda finner ut hvor skoen (kanskje) trykker, og så hamrer hun løs på det. Enten det er psykisk helse eller stram økonomi. Som mange av dere har nevnt før, det vil nok være hovedsaklig sårbare mennesker som kjøper disse kursene. Mennesker med alt på stell trenger jo ikke Belindas hjelp. Men hvordan vil Belinda være i møte med disse menneskene? Hvordan vil hun reagere hvis noen av dem har spørsmål som Belinda oppfatter som negative? Jeg tipper hun vil gjøre akkurat det samme som vi ser i eksemplene over: Finne deres sårbare punkt og så hamre løs på det til hun føler seg bra igjen. Jeg blir rett og slett litt uvel av tanken, for hun kan potensielt påføre disse menneskene stor skade. Altså, la meg kalle en spade for en spade - dette er jo klassisk narsissistisk oppførsel? Denne typen av hersketeknikker og falske unnskyldninger (fauxpologies som det kalles på engelsk) er ekstremt vanlig blant narsissister. Men hvis man tar en titt på hva som kjennertegner en narsissist så ringer det ganske mange bjeller, eller? Noe som gjør det enda mer farlig at hun skal drive kurs rettet mot mennesker i krise. Have an unreasonably high sense of self-importance and require constant, excessive admiration. Feel that they deserve privileges and special treatment. Expect to be recognized as superior even without achievements. Make achievements and talents seem bigger than they are. Be preoccupied with fantasies about success, power, brilliance, beauty or the perfect mate. Believe they are superior to others and can only spend time with or be understood by equally special people. Be critical of and look down on people they feel are not important. Expect special favors and expect other people to do what they want without questioning them. Take advantage of others to get what they want. Have an inability or unwillingness to recognize the needs and feelings of others. Be envious of others and believe others envy them. Behave in an arrogant way, brag a lot and come across as conceited. Insist on having the best of everything — for instance, the best car or office Utdrag herfra. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 11. mars 2023 #647 Del Skrevet 11. mars 2023 (endret) Tiara07 skrev (13 timer siden): B er sikkert veldig fornøyd med å ha kommet på å lage disse kursene. Hun ser nok for seg hvor mye hun kan melke trengende folk for penger. Det er ikke uten grunn prisen er så høy! Hadde hun vært seriøs, og ikke kun vært ute etter raske penger, hadde hun startet kurs i det små, og med et beløp som «alle» som trenger «hjelpen» hennes hadde hatt råd til! Tatt seg tid til å bygge et rykte! Her er det kun økonomisk griskhet! Tipper B blir frisk fra alle plager ene og alene fordi hun har sett en måte å bli rik i en fart på! Grådigheten til B gir meg flashbacks til da Anne Brith solgte inn influenser-programmet sitt. Såvidt jeg husker var salgspitchen at det var et eksklusivt kurs for noen få heldig utvalgte (10 stykker tror jeg det var), men ABs grådighet tok overhånd og til slutt var det vel over 100 deltakere. Det endte jo med å smelle i trynet hennes så det sang og jeg er så "fæl" at jeg ikke ville bli direkte lei meg om det det går samme veien med B... Endret 11. mars 2023 av Christiane_W 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym00000000 Skrevet 11. mars 2023 #648 Del Skrevet 11. mars 2023 Lurer på om influenceren leser her, siden dette var på reels i dag🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 12. mars 2023 #649 Del Skrevet 12. mars 2023 Anonym00000000 skrev (10 timer siden): Lurer på om influenceren leser her, siden dette var på reels i dag🤔 Den som har lagt ut dette bildet opprinnelig, er en annen planteinfluenser som tidlig begynte å pleie Belindas ego, og som Belinda til gjengjeld tagger titt og ofte for å generere følgere til denne andre influenseren. Tipper hun bruker henne som eksempel i kurset sitt om hvordan hun har hjulpet henne «å bli rik». 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malindalin Skrevet 12. mars 2023 #650 Del Skrevet 12. mars 2023 Oi, reklame for shorts som skjuler bollemus nå! Den var ny! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym00000000 Skrevet 12. mars 2023 #651 Del Skrevet 12. mars 2023 Edit: De som har det og vil skjule den🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinder Skrevet 12. mars 2023 #652 Del Skrevet 12. mars 2023 Danseskjørt skrev (På 9.3.2023 den 10.50): Wow, virker temmelig passiv-aggressiv spør du meg. Og det at hun sammenligner sitt dyre kurs med bil (som man ofte må ha), er jo bare helt urelevant. Huff. Mange av disse som tar selvhjelpskurs, er i dyp personlig krise og dermed lett påvirkelig til å prøve hva som helst. Og det er klart at mange blendes av narrativet Belinda legger frem i sine sosiale medier. Det man betaler for er et 4 ukers «kurs» der man får høre om hva som har funket for at Belinda skal ha det bedre i hverdagen. Hun har overhodet ingen som helst sertifisering eller utdanning innen det hun kurser i, det er ene og alene basert på hva hun har forstått og prøvd, ut fra det hun selv har lest i selvhjelpsbøker eller hørt i podcaster. Det blir med andre ord som å prate med en venninne, familiemedlem eller kollega, om hva som har fungert for de i deres selvutviklingsprosess, og akkurat det kan man få gratis. Og siden Belinda selv sammenligner kurset sitt med biler: Jeg ville heller ikke betalt for en hjemmesnekret bil, lagd av en ufaglært person. Om en bil lages av en person som kun har lest om hvordan andre har lagd en bil, og kun har med ting personen selv anser som nødvendig med en bil, sier det seg selv at bilen sannsynligvis hverken er særlig trygg, eller har særlig lang levetid om den i det hele tatt (i noen som helst grad) fungerer. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lerke987 Skrevet 12. mars 2023 #653 Del Skrevet 12. mars 2023 Så på family guy, og denne scenen minte meg såå om Belinda 😂 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dingeldangel Skrevet 12. mars 2023 #654 Del Skrevet 12. mars 2023 Lerke987 skrev (2 timer siden): Så på family guy, og denne scenen minte meg såå om Belinda 😂 Spot on Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 12. mars 2023 #655 Del Skrevet 12. mars 2023 Malindalin skrev (4 timer siden): Oi, reklame for shorts som skjuler bollemus nå! Den var ny! …ehhhhhh…. Og hun her skal liksom drive kurs og hjelpe folk… og så fremstår hun slik???? Et hun fortsatt skjermet fra pressen??? Hvorfor er det ingen som skriver om alle « stunta» hennes? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 12. mars 2023 #656 Del Skrevet 12. mars 2023 Si meg en ting: Denne reelsen: slik skriking, oppførsel og at hun IKKE bryr seg hva enkelte skriver ..,,HAR HUN DRUKKET!??? Hun virker en smule påvirket av noe… et voksent mennesker sitter da ikke til slik foran følgerne sine!!! Dette er skammelig!!!! Får ikke lagt til filmen da filen er for stor 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 13. mars 2023 #657 Del Skrevet 13. mars 2023 Yogaolga skrev (8 timer siden): Si meg en ting: Denne reelsen: slik skriking, oppførsel og at hun IKKE bryr seg hva enkelte skriver ..,,HAR HUN DRUKKET!??? Hun virker en smule påvirket av noe… et voksent mennesker sitter da ikke til slik foran følgerne sine!!! Dette er skammelig!!!! Får ikke lagt til filmen da filen er for stor Jeg synes det er snodig Belinda skal holde kurs om ting hun har lært i disse selvhjelpsbøkene hun har lest… men alle disse hundrevis av bøkene har åpenbart ikke hjulpet på at hun IKKE blir påvirket av negativitet - som hun selv påstår at hun ikke blir. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 13. mars 2023 #658 Del Skrevet 13. mars 2023 🙈🙈🙈 I dagens snap reels bruker hun igjen tid på og irritere seg over det som kommer inn i innboksen hennes, hun skriker og oppfører seg om hun aldri har brukt et eneste verktøy, verktøy som hun så gjerne vil at vise oss i sine kommende kurs…. Og det værste: HUN SKAL NÅ BLI SERTIFISERT SOM MENTAL TRENER!!!!!! Hvem f… godkjenner dette??? 🙈😳 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 13. mars 2023 #659 Del Skrevet 13. mars 2023 (endret) Tipper det er noe hun har funnet nede i Spania som vistnok skal gi legitimitet. Hun trenger ikke sertifisering som mental trener - hun må få veiledning selv først til å få kontrollen på det mentale. Herregud for et togkræsj. Endret 13. mars 2023 av Snublefot62 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 13. mars 2023 #660 Del Skrevet 13. mars 2023 (endret) Yogaolga skrev (29 minutter siden): Endret 13. mars 2023 av Danseskjørt Slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå