Trude.lutt.lutt Skrevet 10. mars 2023 #621 Del Skrevet 10. mars 2023 tøttaa skrev (14 timer siden): Er jeg den eneste som reagerer på dette utsagnet her? Fra en person som selger svindyre kurs i "hvordan bli angstfri" 🙄 Er da ikke normalt å ha så mye stress/angst for noe så spesifikt om man selv reklamer for å være helt kvitt angst og uro, eller? Det er jo blitt en trend bland disse instadamene å snakke ned prevensjon. Tragisk..... Svaret her burde være : snakk med legen/gynokolog din. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 10. mars 2023 #622 Del Skrevet 10. mars 2023 Yogaolga skrev (7 timer siden): Hvis vi skreller av « løken rundt» Belinda…. Så er hun utrolige ensom …. Ikke en gang mannen er i samme pakka … Hun har kava rundt etter suksess og anerkjennelse… men hun er bare en ensom ulv i fåreklær….veldig usikker på seg selv….. dama trenger proff hjelp.., disse kursene hennes er hennes siste rop om verdighet…. Men Belinda; folk har gjennomskua deg for lengst; så slapp av , vær deg selv og drit i og kurse andre, prøv heller og hold deg sånn noenlunde i vater selv, og prøv og finn ut i hvilke busker mannen din lusker i 🤓 Godt oppsummert, nok et menneske som trenger hjelp. Er nok av disse som holder på i asosiale media. Nok av influensere nå, burde opprettet en lukket avdeling i psykiatrien for disse. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulje Skrevet 10. mars 2023 #623 Del Skrevet 10. mars 2023 Hun burde holde seg til planter. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anna6 Skrevet 10. mars 2023 #624 Del Skrevet 10. mars 2023 Samfunnsengasjert skrev (7 timer siden): Jeg reagerer sterkt når jeg leser om dette kurset hun nå promoterer. Jeg har laget et innlegg om saken på min blogg. Veldig gode refleksjoner. Håper at noen tar tak i det og at en får en offentlig debatt rundt dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 10. mars 2023 #625 Del Skrevet 10. mars 2023 Måtte se hvem dette var. Positivt inntrykk. Flyttet til Spania og kjøpt seg hus. Hund og planter. Flott dame . Skam man holde på å følge noen, ville jeg holdt en knapp på henne. Hun har fått til noe. Virket sympatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 10. mars 2023 #626 Del Skrevet 10. mars 2023 Jon Are skrev (42 minutter siden): Måtte se hvem dette var. Positivt inntrykk. Flyttet til Spania og kjøpt seg hus. Hund og planter. Flott dame . Skam man holde på å følge noen, ville jeg holdt en knapp på henne. Hun har fått til noe. Virket sympatisk. Du har jo åpenbart virkelig lest deg opp på kritikken rundt henne, ser jeg. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 10. mars 2023 #627 Del Skrevet 10. mars 2023 tøttaa skrev (16 timer siden): Og å kalle seg selv ufør på grunn av mensen a gitt... Ja? Endometriose? 🤷♀️Nå vet ikke jeg hva hun har eller ei, men dette kan altså være helt reellt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 10. mars 2023 #628 Del Skrevet 10. mars 2023 AprilLudgate skrev (4 minutter siden): Ja? Endometriose? 🤷♀️Nå vet ikke jeg hva hun har eller ei, men dette kan altså være helt reellt. Jeg tror poenget var at hun ikke er dokumentert ufør pga menssmerter som følge av endometriose, men at hun bruker ordet "ufør" uten å faktisk være uføretrygdet. Akkurat som influencere liker å si at de har angst når de egentlig bare er nervøse, eller sier de har depresjon dersom de ikke føler seg topp en dag. En vanlig overdrivelse, som dessverre er med på å skape et falskt inntrykk av hvor enkelt det er å leve med diagnosene angst og depresjon, som igjen fører til større stigma for folk som faktisk sliter med disse diagnosene og som faktisk er uføretrygdet for det. 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 10. mars 2023 #629 Del Skrevet 10. mars 2023 Blåttvann skrev (32 minutter siden): Jeg tror poenget var at hun ikke er dokumentert ufør pga menssmerter som følge av endometriose, men at hun bruker ordet "ufør" uten å faktisk være uføretrygdet. Akkurat som influencere liker å si at de har angst når de egentlig bare er nervøse, eller sier de har depresjon dersom de ikke føler seg topp en dag. En vanlig overdrivelse, som dessverre er med på å skape et falskt inntrykk av hvor enkelt det er å leve med diagnosene angst og depresjon, som igjen fører til større stigma for folk som faktisk sliter med disse diagnosene og som faktisk er uføretrygdet for det. Hvilket begrep tenker du man kan bruke da for å beskrive at man ikke har arbeidsevne syklusbasert? Jeg har forøvrig endometriose selv bare så det er sagt. Ufør kan man være i grad liten til heltid ihht deginisjonen hos NAV forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. mars 2023 #630 Del Skrevet 10. mars 2023 Jon Are skrev (43 minutter siden): Måtte se hvem dette var. Positivt inntrykk. Flyttet til Spania og kjøpt seg hus. Hund og planter. Flott dame . Skam man holde på å følge noen, ville jeg holdt en knapp på henne. Hun har fått til noe. Virket sympatisk. Hun er flink på luftslott, det skal hun ha. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tøttaa Skrevet 10. mars 2023 #631 Del Skrevet 10. mars 2023 AprilLudgate skrev (45 minutter siden): Ja? Endometriose? 🤷♀️Nå vet ikke jeg hva hun har eller ei, men dette kan altså være helt reellt. Ja selvfølgelig, men Belinda er og har ikke vært ufør pga av dette. Jeg synes det er en uting å slenge store ord rundt seg for å få ting til å høres større/verre ut enn det egentlig er. Akkurat som hun brukte diagnosen clusterhodepine når hun bare hadde vondt i hodet, eller i verste fall migrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 10. mars 2023 #632 Del Skrevet 10. mars 2023 tøttaa skrev (Akkurat nå): Ja selvfølgelig, men Belinda er og har ikke vært ufør pga av dette. Jeg synes det er en uting å slenge store ord rundt seg for å få ting til å høres større/verre ut enn det egentlig er. Akkurat som hun brukte diagnosen clusterhodepine når hun bare hadde vondt i hodet, eller i verste fall migrene. Ja, DET kan jeg være enig i. Poenget mitt var kommentaren «ufør av mensen» - og det rett etter selveste kvinnedagen. Ja, det kan man bli. Hva som foregår i Belindas livmor vet ikke vi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tøttaa Skrevet 10. mars 2023 #633 Del Skrevet 10. mars 2023 AprilLudgate skrev (3 minutter siden): Ja, DET kan jeg være enig i. Poenget mitt var kommentaren «ufør av mensen» - og det rett etter selveste kvinnedagen. Ja, det kan man bli. Hva som foregår i Belindas livmor vet ikke vi. Den kommentaren var jo en sitering av Belinda sin egen instastory. Og jeg snakker jo åpenbart ikke om kvinner generelt i en tråd om henne? Vi som har fulgt henne i flere år vet at hun ikke har vært ufør, det som var poenget. Alle vet jo at diagnoser som pcos, endometriose osv kan være hemmende i så stor grad at man kan miste arbeidsevne. Man man sier ikke at man blir ufør av mensen om man fortsatt står i jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 10. mars 2023 #634 Del Skrevet 10. mars 2023 AprilLudgate skrev (12 minutter siden): Hvilket begrep tenker du man kan bruke da for å beskrive at man ikke har arbeidsevne syklusbasert? Jeg har forøvrig endometriose selv bare så det er sagt. Ufør kan man være i grad liten til heltid ihht deginisjonen hos NAV forøvrig. Det er forskjell på å si at man har vært sykemeldt for noe og vært ufør for noe. Sykemeldt er det mange som er hele tiden, mens ufør er ikke det samme. Har også endometriose og vært sykemeldt for det noen ganger, men ikke ufør. 🤗 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 10. mars 2023 #635 Del Skrevet 10. mars 2023 tøttaa skrev (11 minutter siden): Ja selvfølgelig, men Belinda er og har ikke vært ufør pga av dette. Jeg synes det er en uting å slenge store ord rundt seg for å få ting til å høres større/verre ut enn det egentlig er. Akkurat som hun brukte diagnosen clusterhodepine når hun bare hadde vondt i hodet, eller i verste fall migrene. Jepp. Veldig dumt, nesten slemt, å slenge rundt seg med sånne diagnoser og samtidig si at man ble kvitt clusterhodepinen ved å gå på trening. Folk som ikke da er kritiske til uttalelsene til Belinda vil kanskje møte en som er ufør pga cluster og foreslå at trening vil hjelpe. Personen med ufør vil føle at den må forsvare seg eller drive opplysningsarbeid, noe som er belastende over tid når man hele tiden må gjøre dette overfor folk og det gjør livet enda kjøpere. Eller personen som følger Belinda vil være kritisk til uføretrygden som personen med cluster mottar og tenke at personen velger å ikke trene og derfor snylter på staten. Det igjen fører til stigmatisering av en gruppe som er stigmatisert nok fra før. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym00000000 Skrevet 10. mars 2023 #636 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg har også endometriose og hadde jeg ikke fått riktig behandling kunne jeg nok etterhvert ha kvalifisert for uførhet- det kan faktisk som skrevet over, være en invalidiserende tilstand. Poenget er vel at influenceren «dropper» sykdomstilstander/førhet også ift alvorlig hodepine, div avhengigheter og psykisk uhelse, på en sånn måte at det i verste fall bidrar til å mistro dem som faktisk lider under disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 10. mars 2023 #637 Del Skrevet 10. mars 2023 (endret) Justlooking skrev (17 timer siden): For resten av livet? Antar hun vet man ikke er fruktbar hele livet Endret 10. mars 2023 av Yogaolga Støtende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym00000000 Skrevet 10. mars 2023 #638 Del Skrevet 10. mars 2023 (endret) Slettet innlegg. Endret 10. mars 2023 av Anonym00000000 Bruker endret opprinnelig kritisert innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 10. mars 2023 #639 Del Skrevet 10. mars 2023 anna6 skrev (6 timer siden): Veldig gode refleksjoner. Håper at noen tar tak i det og at en får en offentlig debatt rundt dette. Takk, det var hyggelig å høre Det er mye som er problematisk i samfunnet, og en av de tingene er at hvem som helst kan tjene penger på nærmest hva som helst og tiltrekke seg sårbare, syke og desperate mennesker. Burde det ikke utarbeides et regelverk som legger større begrensninger på hva offentlige personer kan tjene penger på? Dessverre er det ikke kritiske mennesker som melder seg på slike kurs, og det er nettopp naive følgere dette appellerer til. Det er kynisk utnyttelse av mennesker som lengter etter et siste håp om å få et bedre liv, og på veien da kanskje ikke er kritisk nok til hvilke "hjelpetilbud" de tar i bruk. Syke og desperate mennesker tar hva som helst - alt som kan gi håp om et bedre liv, om det så ruinerer dem økonomisk. Bør ikke offentlige personer være sitt ansvar bevisst, ikke bidra til å tømme lommeboken til sårbare og gjøre en ellers håpløs tilværelse enda mer håpløs? 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yogaolga Skrevet 10. mars 2023 #640 Del Skrevet 10. mars 2023 (endret) Anonym00000000 skrev (15 timer siden): Den passiv-aggressive tonen er vel typisk når man ønsker å forsterke en «sektkuktur»,; «de som retter kritikk er bare negative troll» Her får hun en hyggelig melding fra noen… og så greiet hun f … meg og skriver under med det du har satt rød strek under…. 😢😳 nei hu her er ikke i vater… Endret 10. mars 2023 av Yogaolga 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå