Gå til innhold

Belinda Jakobsen

Gjest S-UHfqrl

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke helt skjønt hva hun egentlig er - bortsett fra plante-influenser, som jeg trodde var det hun var kjent som. Har hun noen utdanning som legitimerer alle kurs osv hun snakker om? 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cerruti skrev (15 timer siden):

Jeg har ikke helt skjønt hva hun egentlig er - bortsett fra plante-influenser, som jeg trodde var det hun var kjent som. Har hun noen utdanning som legitimerer alle kurs osv hun snakker om? 

Tror ikke det altså 🤷🏼‍♀️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (17 timer siden):

Hun har (visstnok) lest mange selvhjelpsbøker selv. Så mange at hun nå tydeligvis har nøkkelen til hvordan man skal "Skape seg et bedre liv og blir millionær". 

Eneste grunnen til at hun legger dette frem som hun gjør, og vil ha alle som er interessert over på en felles lukket epostliste - er jo at hun da nettopp kan skape akkurat det ekkokammeret hun vil selv (eller sekt, for den saks skyld). Hvor det ikke er noen kritikk, ingen som stiller spørsmål ved etikken eller moralen rundt det hele. Kun en stor runkesirkel hvor alle slenger ut hvor fantastisk hun er og hvor perfekt hun har det og hvor bra alt hun har fått til er. Og jo mer de hauser hverandre opp der inne, jo større er sjansen for at Belinda får solgt alle de "sjukt mange tjenestene" hun kommer til å tilby fremover. 

At det er så lite regulert å selge disse tjenestene som det er, er egentlig litt skummelt. Nå er det egentlig bare common sense som tilsier om man går på limpinnen eller ikke. Og common sense er det dessverre ikke alltid man har, om man står i en fortvilet situasjon og har det jævlig psykisk / fysisk / økonomisk. Og blir man først med i det ekkokammeret /sekten hvor noen lover deg å ha svaret og veien til lykke - da er veien kort for å bli lurt. Trill rundt. 

Endret av Scutum
  • Liker 13
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (3 timer siden):

Hun har (visstnok) lest mange selvhjelpsbøker selv. Så mange at hun nå tydeligvis har nøkkelen til hvordan man skal "Skape seg et bedre liv og blir millionær". 

Eneste grunnen til at hun legger dette frem som hun gjør, og vil ha alle som er interessert over på en felles lukket epostliste - er jo at hun da nettopp kan skape akkurat det ekkokammeret hun vil selv (eller sekt, for den saks skyld). Hvor det ikke er noen kritikk, ingen som stiller spørsmål ved etikken eller moralen rundt det hele. Kun en stor runkesirkel hvor alle slenger ut hvor fantastisk hun er og hvor perfekt hun har det og hvor bra alt hun har fått til er. Og jo mer de hauser hverandre opp der inne, jo større er sjansen for at Belinda får solgt alle de "sjukt mange tjenestene" hun kommer til å tilby fremover. 

At det er så lite regulert å selge disse tjenestene som det er, er egentlig litt skummelt. Nå er det egentlig bare common sense som tilsier om man går på limpinnen eller ikke. Og common sense er det dessverre ikke alltid man har, om man står i en fortvilet situasjon og har det jævlig psykisk / fysisk / økonomisk. Og blir man først med i det ekkokammeret /sekten hvor noen lover deg å ha svaret og veien til lykke - da er veien kort for å bli lurt. Trill rundt. 

👍👏👏👏 Så bra skrevet!!!! Får lyst og videresende dette til henne 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (4 timer siden):

Er det virkelig noen som kjøper dette falske narrative? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (44 minutter siden):

Er det virkelig noen som kjøper dette falske narrative? 

Hun sa 1000 stk hadde meldt seg på Mail gruppa, lurer på om hun tar betalt for det 🙄

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (55 minutter siden):

Hun sa 1000 stk hadde meldt seg på Mail gruppa, lurer på om hun tar betalt for det 🙄

Sjekk ut meglerfirmaet som selger huset     og hun @vaskmedmeg… begge er fra Romania..

Mener at B har hjulpet hun vaskedama m nettsiden…

Er det mannen som styrer alt eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingeldangel
Yogaolga skrev (20 minutter siden):

Sjekk ut meglerfirmaet som selger huset     og hun @vaskmedmeg… begge er fra Romania..

Mener at B har hjulpet hun vaskedama m nettsiden…

Er det mannen som styrer alt eller?

Hun som vasker er svigerinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingeldangel skrev (På 9.2.2023 den 15.04):

Og når man tror man ikke kan himle mer med øynene av hva hun finner på, så tar det flatt av.

«Har ikke sett en regning på 4 år, mannen tar seg av alt sånn» - dette er jo oppskriften på at ting skal gå til helvete… snakk om å devaluere seg selv. Slikt er kjempeviktig å være orientert om, ellers går man i den kjente «kvinnefellen». 🙈

«alt ordner seg, jeg henger meg ikke opp i detaljer»  - altså, er null selvstendig og ansvarlig,  og satser på at andre fikser ting🙈

«Jeg er conncted til min feminine energi, som betyr at en ikke jakter, sitter pent, tiltrekker seg, mens maskulin energi er å gå ut p gjøre noe, ha handling» - altså, hva faen! Snakk om å legge all likestillingsarbeid i grus, og forsterke helt idiotiske stereotypier 🙈

Så alt snakket om mi gjør ditt, og mi gjør datt, er egentlig hun som fjaser, og han som jobber. Dette var verre enn jeg trodde.

Her i huset har min mann null med betaling av regninger å gjøre, han får kun beskjed om han har under en viss sum på kontoen sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingeldangel skrev (1 time siden):

Hun som vasker er svigerinnen.

Og svigerinnens mann Adrian jobber i Pikant Media som Google guru., derfor finnes det ingen negativ omtale om B på nette for han Adrian ordner jo det … smartinger

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag vil «the shit hit the fan» og da må den driten lande et sted. Her er det nå så mange baller i luften og så uetisk som det kan få bli. Den driten vil treffe hardt.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anna6 skrev (2 timer siden):

En dag vil «the shit hit the fan» og da må den driten lande et sted. Her er det nå så mange baller i luften og så uetisk som det kan få bli. Den driten vil treffe hardt.

Så enig så enig med deg!

Og nå enda mer vissvass: en ny bok som skal gi oss tillatelse til og være oss selv…. Der er så « sjukt» mye krav om hvordan  vi skal se ut, være, spise osv , sier hun, … og hun er « sjukt» opptatt og vise oss hvordan man sminker seg, bør spise, bør trene, bør ha det i ekteskapet , altså være som henne  🤪D98DFAD7-481C-45B8-9CF3-98D10C1436D6.thumb.png.52a4b5081fc5dadcdab93822a6c7ddd8.png

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogaolga skrev (10 minutter siden):

Så enig så enig med deg!

Og nå enda mer vissvass: en ny bok som skal gi oss tillatelse til og være oss selv…. Der er så « sjukt» mye krav om hvordan  vi skal se ut, være, spise osv , sier hun, … og hun er « sjukt» opptatt og vise oss hvordan man sminker seg, bør spise, bør trene, bør ha det i ekteskapet , altså være som henne  🤪D98DFAD7-481C-45B8-9CF3-98D10C1436D6.thumb.png.52a4b5081fc5dadcdab93822a6c7ddd8.png

Måtte faktisk bare skru av. Dette greier jeg ikke høre på. Lurendreier kaller vi slike. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yogaolga skrev (1 time siden):

Så enig så enig med deg!

Jeg tenker jo denne kommentaren hun har fått er spot on. Og den viser så tydelig dobbeltmoralen i hva Belinda driver med. 

Bryt noen ned og bygg de opp igjen. Og gjenta. Man var visst ikke blitt perfekt etter å ha lest den første boken hennes, hørt på podcasten eller tatt ett ev de ørten kursene. 

AFCB00E9-A0B6-44C8-A4C0-223196ADE787.jpeg

Endret av Scutum
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte mener hun at det skal bli en samtale på e-post..? Det er kun enveiskommunikasjon hvor hun kan pepre folk med "personlige mailer", og unngår å få kritiske og tidskrevende svar tilbake, ypperlig når man skal starte nye bedrifter og prosjekter i eininga! Det som faktisk blir litt trist å se er alle plantene (som hun faktisk har fått til) som kommer til å falle fra fordi de ikke har tid, men hvem vet kanskje de ansetter en gartner?😃😂

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiara07 skrev (På 19.2.2023 den 11.35):

Det ligger ute et annet sted også, og der står det «reservert»

https://nikolasrealestate.com/city/la-nucia/

Tiara07 skrev (På 19.2.2023 den 11.35):

Det ligger ute et annet sted også, og der står det «reservert»

https://nikolasrealestate.com/city/la-nucia/

Huset er fortsatt reservert…

202C2CE0-87A6-4DE0-AE26-347F620421F8.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har nettopp sett dokumentaren om Teal Swan (the deep end på Disney+ for de som er interessert), hun jobber som en selverklært selvhjelpsguru blant annet, og holder svindyre retreats som lover å frigjøre folk fra traumer osv. Nå er denne dama i en helt annet liga en Belinda (typ utrolig kald og kynisk, samt farlig narsissistisk), men utrolig spennende og foruroligende å se hvor ille det faktisk kan gå når ufaglærte hevder at de kan friskmelde mennesker som helt klart har det forferdelig vondt, og som egentlig trenger profesjonell hjelp. Jeg føler ihvertfall at det er det som provoserer meg mest med Belinda, og jeg er ikke i tvil om at mennesker i krise kommer til å betale disse dyre summene for å reise på retreats i Spania fordi de ikke ser noen annen utvei. Livsfarlig, spør du meg.. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogaolga skrev (1 time siden):

Huset er fortsatt reservert…

202C2CE0-87A6-4DE0-AE26-347F620421F8.jpeg

Ja, skulle tro de snart tok det av markedet!? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss,  satte de seg mål om å kjøpe bolig i Spania for mange år siden?  

Trodde de bråbestemte seg for det i fjor etter å ha vært der på ferie, jeg. 

Ellers  blir jeg bare mer og mer fascinert over alt hun kommer med under sminkerutinen sin om dagen. Det er liksom ikke måte på hva hun kan gi råd om og kan!  

Fulgte henne for planteinnhold på instagram, men nå ser jeg bare på snap innimellom for underholdningens skyld. 😅 

Også gøy at hun tror at folk er gira på live shopping med Camilla Phil. Haha,  who gives a fuck. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingeldangel

Så på videoene fra pihlshopping greiene, og da ser man at Belinda også er en av disse som bevisst poserer seg tynnere i sine kanaler. Selv om hun prøver å påstå at hun viser seg i uflatterende poseringer, så er nok disse også nøye utvalgt.

hørte også hun sa hun hadde vært en storshopper av jeans i mange år, og hadde haugevis med jeans med dårlig passform i skapet. Dette stemmer heller ikke helt med ting hun har sagt tidligere, når hun forteller at hun «aldri» shoppet før, og ikke har peiling på klær… 

små ting, men igjen denne falske influenser tingen med å selge falske narrativer, for de er tross alt bare reklameplakater og det må vi ikke glemme. Alt er til salgs, ingenting er ekte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...