Gå til innhold

Belinda Jakobsen

Gjest S-UHfqrl

Anbefalte innlegg

Minombre skrev (3 minutter siden):

Helt enig med deg 👏🏼 Måten hun gjør det på er utrolig uetisk! Får litt vibber til Sophie Elise på enkelte ting her altså. Står frem med egne problemer og for deretter skal selge noe som skal hjelpe mot akkurat det. Folk som føler de har prøvd alt kan bli desperate etter å finne noe som funker og det er nok dessverre noen av dem som biter på triksene til Belinda. 
Jeg vet ikke alt hun har drevet med bare de to siste årene, men det har i hvert fall vært alt fra planter, smykker, kurs i markedsføring, mikrosteg, putesalg, flytting, kjøp og salg av flere hus og i tillegg bli en guru innen selvhjelp og selvutvikling…. Hvordan hun har rukket å lese seg opp til å bli såpass kompetent at hun skal kunne hjelpe andre ut av håpløse situasjoner, er meg en gåte. 

Jeg synes faktisk hun er mye verre enn Sophie Elise. 
Jeg synes i all ærlighet Belinda er en av de aller verste, kan den aller verste, der ute. Og det overrasker meg fortsatt at hun får såpass lite "publisitet" om hvor uetisk hun er. 

Hun blander inn egne (helt urealistiske...) historier om depresjon, som forsvinner på to dager fordi *TRALLALA* hun har fulgt et program hun plutselig reklamerer for. 
Jeg skulle gjerne likt å se opplegget hun legger frem på disse workshopsene hun har der nede - for etter hva jeg har sett på det som har ligget på nettsiden hennes - har det vært særs tynt. 3-4 timer prating / workshops hver dag - også er det felles middag og trening. Resten er man overlatt til seg selv. Fint det om man reiser på ferie - men for å endre sitt liv så drastisk som hun fronter - så synes jeg det er rimelig tynt. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Scutum skrev (14 minutter siden):

Jeg synes i all ærlighet Belinda er en av de aller verste, kan den aller verste, der ute. Og det overrasker meg fortsatt at hun får såpass lite "publisitet" om hvor uetisk hun er. 

Hun blander inn egne (helt urealistiske...) historier om depresjon, som forsvinner på to dager fordi *TRALLALA* hun har fulgt et program hun plutselig reklamerer for. 
Jeg skulle gjerne likt å se opplegget hun legger frem på disse workshopsene hun har der nede - for etter hva jeg har sett på det som har ligget på nettsiden hennes - har det vært særs tynt. 3-4 timer prating / workshops hver dag - også er det felles middag og trening. Resten er man overlatt til seg selv. Fint det om man reiser på ferie - men for å endre sitt liv så drastisk som hun fronter - så synes jeg det er rimelig tynt. 

Har sluttet helt å følge SE, men hun dukker jo til stadighet opp i nyhetsbildet så man slipper jo ikke unna helt. Har bare merket meg at det alltid skjer noe dramatisk eller sensasjonelt rett før noe nytt skal lanseres eller hun prøver å få fokus bort fra noe hun har sagt eller gjort. Litt samme med Belinda ja. Hvem som er verst skal jeg ikke uttale meg om, eneste jeg vet er at jeg har avfulgt dem begge pga måten de fremstår på. Det er ansvarsfraskrivelse på det verste når de får kritikk og går rett i offerrollen. 
Det er skremmende at Belinda sier at hun har vært deprimert i to dager for så å mirakuløst ha blitt frisk pga grep hun tok. For å få diagnosen deprimert er det flere kriterier som ligger til grunn, deriblant at det skal ha vart over uker og måneder. Man kan være trist og nedstemt i et par dager ja, men det er noe annet enn å være deprimert. Første bud før man skal hjelpe andre er å bruke begreper riktig og ikke slenge diagnoser rundt seg. 
Om hun, som ufaglært, skal arrangere selvutviklingskurs med fokus på psykisk helse, kosthold og trening, bør hun poengtere at de som skal melde seg på må være FRISKE personer som ikke går i behandling for psykiske lidelser og som er ute etter ny giv og motivasjon. 

Det er en grunn til at det er plikt til journalføring når man skal yte helsehjelp, men coaching ligger sikkert i en gråsone der. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama her har en coach som antagelig « henter» henne inn igjen mellom « utbrudda» og fortellingene sine… nå er det masse bilder av spansk natur, kjempe triste sminketips til at nå gifter vi oss med , 200 gjester og 2 BARER , i hennes hage !!! Come on , folkens !!! 
Snart er det spleis!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tøttaa
Scutum skrev (4 timer siden):

Kanskje noen (en journalist feks?) skulle tatt seg en tur på vip workshop undercover? 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om alt med utleie er gjennomført lovlig. I Spania må man ha turistlisens for å leie ut hus på kortidsleie, og jeg kan ikke forstå at de da kan leie ut et hus nå som de ikke skal kjøpe før 2024🤔 Etter som jeg har forstått må man søke ny ved skifte av eier og en slik søknad kan ta opp til ett år å få svar på.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (52 minutter siden):

Kanskje noen (en journalist feks?) skulle tatt seg en tur på vip workshop undercover? 🫣

Har tatt kontakt m HappyWash og stilt spørsmål på  IG siden deres om hva det inneholder..

Har også funnet skjema inne hos Skatteetaten på og melde inn folk/ foretak til undersøkelse 

Tenker også og skrive ett undrene spm. til div aviser, forbrukerombudet og  TV 2 hjelper deg

Burde egentlig gi f … i hele dama, men hun « trigger» ved så mye om psykisk helse og veien videre, trening, kosthold, og egentlig alt ifht til sitt « psykologiske» spill.. mellom manipulering og det og være tidenes drama Queen !!

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tøttaa
Yogaolga skrev (15 minutter siden):

Har tatt kontakt m HappyWash og stilt spørsmål på  IG siden deres om hva det inneholder..

Har også funnet skjema inne hos Skatteetaten på og melde inn folk/ foretak til undersøkelse 

Tenker også og skrive ett undrene spm. til div aviser, forbrukerombudet og  TV 2 hjelper deg

Burde egentlig gi f … i hele dama, men hun « trigger» ved så mye om psykisk helse og veien videre, trening, kosthold, og egentlig alt ifht til sitt « psykologiske» spill.. mellom manipulering og det og være tidenes drama Queen !!

Som en som er ekstremt opptatt av hva tingene jeg vasker meg med, smører meg med og vasker hus og klær med innholder, så kan jeg si at jeg aldri kommer til å kjøpe Happywash hvertfall. Pluss at Happywash ser ikke ut til å være et veldig seriøst firma, det finnes jo ingen omtaler? Så nytt er det vel ikke? 

Legger ved skjermbilde av ingredienser og hva et par av disse gjør med miljøet. 

Her vil jo gjerne forskjellige aktører krangle om hva som er farlig for miljøet og ikke, og alle vil ha forskjellige meninger. Men jeg mener ihvertfall at det ikke henger på greip at dette blir solgt som "miljøvennlig".

IMG_20230208_195345.jpg

IMG_20230208_195325.jpg

IMG_20230208_195306.jpg

IMG_20230208_195252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingeldangel

Først happy flops, nå happy wash, begge fra svenske firma, lignende nettsider, og ingen synlig info om hvem som driver dette. 

noe lukter…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige greier.

Nå har jeg null innsikt i økonomien til noen som helst, men Camilla Pihl ble nevnt her.

Og for å sammenlikne litt så kjøpte de hus til 20 mill (?) som de renoverte, samt en fritidsbolig jeg ikke aner noe om. 

Mannen hennes har jo sin jobb, og hun har holdt jevnt og trutt på med en masse produkter over mange år. Som selges i større kjeder, og hun har og eget klesmerke som iallefall virker å gå greit uten at jeg har peiling. 

Leiligheten solgte de vel til noen millioner (?) mer enn huset til BJ.

Så…..ja. Mulig BJ og mannen har større formue, men hun sier jo stadig hun har bygd seg opp fra ingenting.

Eller la oss ta Funkygine som har ført litt ulike produkter over tid hun også - og stadig produktreklamer på IG over endel år. Hun kjøper enebolig på Jessheim og det er vel omtrentlig det. 

Ikke så rart noen lurer på om det er luftslott når hun alltid sier «kom fra ingenting» 🤷‍♀️

Endret av AprilLudgate
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogaolga skrev (44 minutter siden):

Joda, men…..dette blir vel i overkant? 🤷‍♀️

Helt greit å stille spørsmål og melde fra om man VET noe er kritikkverdig/ulovlig, men dette blir litt personforfølgelse. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Joda, men…..dette blir vel i overkant? 🤷‍♀️

Helt greit å stille spørsmål og melde fra om man VET noe er kritikkverdig/ulovlig, men dette blir litt personforfølgelse. 

Tja… gravende journalistikk … hun legger faktiske opp til mange spørsmål  i sin « les mellom linjene»  opptreden , og hun svarer kun på det hun selv vil, blokker  og henger ut folk … så hva annet kan man forvente?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yogaolga skrev (15 minutter siden):

Tja… gravende journalistikk … hun legger faktiske opp til mange spørsmål  i sin « les mellom linjene»  opptreden , og hun svarer kun på det hun selv vil, blokker  og henger ut folk … så hva annet kan man forvente?

Mæh, Skatteetaten følger jo opp årlig, så de klarer sikkert finne ut av sånt selv.

Hun er profilert :) 

Har ikke et gram til overs for fjaset, men ulovlig er det foreløpig ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingeldangel

Og når man tror man ikke kan himle mer med øynene av hva hun finner på, så tar det flatt av.

«Har ikke sett en regning på 4 år, mannen tar seg av alt sånn» - dette er jo oppskriften på at ting skal gå til helvete… snakk om å devaluere seg selv. Slikt er kjempeviktig å være orientert om, ellers går man i den kjente «kvinnefellen». 🙈

«alt ordner seg, jeg henger meg ikke opp i detaljer»  - altså, er null selvstendig og ansvarlig,  og satser på at andre fikser ting🙈

«Jeg er conncted til min feminine energi, som betyr at en ikke jakter, sitter pent, tiltrekker seg, mens maskulin energi er å gå ut p gjøre noe, ha handling» - altså, hva faen! Snakk om å legge all likestillingsarbeid i grus, og forsterke helt idiotiske stereotypier 🙈

Så alt snakket om mi gjør ditt, og mi gjør datt, er egentlig hun som fjaser, og han som jobber. Dette var verre enn jeg trodde.

Endret av Dingeldangel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dingeldangel skrev (3 timer siden):

Og når man tror man ikke kan himle mer med øynene av hva hun finner på, så tar det flatt av.

«Har ikke sett en regning på 4 år, mannen tar seg av alt sånn» - dette er jo oppskriften på at ting skal gå til helvete… snakk om å devaluere seg selv. Slikt er kjempeviktig å være orientert om, ellers går man i den kjente «kvinnefellen». 🙈

«alt ordner seg, jeg henger meg ikke opp i detaljer»  - altså, er null selvstendig og ansvarlig,  og satser på at andre fikser ting🙈

«Jeg er conncted til min feminine energi, som betyr at en ikke jakter, sitter pent, tiltrekker seg, mens maskulin energi er å gå ut p gjøre noe, ha handling» - altså, hva faen! Snakk om å legge all likestillingsarbeid i grus, og forsterke helt idiotiske stereotypier 🙈

Så alt snakket om mi gjør ditt, og mi gjør datt, er egentlig hun som fjaser, og han som jobber. Dette var verre enn jeg trodde.

Veldig merkelig monolog. Hun starter med å forklare at visualisering er å se for seg noe, mens manifestering er å faktisk gjennomføre det - og at mange misforstår dette og driver kun med visualisering.

Så går hun videre med en forklaring som gjør det tydelig at hun visualiserer  og han manifesterer. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tøttaa
rinne skrev (14 minutter siden):

Veldig merkelig monolog. Hun starter med å forklare at visualisering er å se for seg noe, mens manifestering er å faktisk gjennomføre det - og at mange misforstår dette og driver kun med visualisering.

Så går hun videre med en forklaring som gjør det tydelig at hun visualiserer  og han manifesterer. 

For det første så snakker hun veldig mye rundt seg selv og tullball her, feks hvis et hus er bygd på uten søknad så kan staten komme og kreve at de bygger vei gjennom tomta di fordi huset ikke er godkjent? Stemmer jo ikke, huset kan bli begjært revet i verste fall, men å lage en vei gjennom tomta di går jo på helt andre reguleringsplaner. Selv her i Spania. 

For det andre så føles det veldig som om hun sitter og kaver og bortforklarer, og prøver å skape en historie om hvorfor de nå går inn for å gjennomføre "rent to buy", når det mest sannsynlig har vært avtalen fra start. Alt føles veldig tilgjort og panisk etter min mening. Og "rent to buy" er et fint konsept det, men det skal jo helt tydelig finansieres gjennom workshops og utleie av hage til bryllup. Hva hvis det ikke selger? Og hun sier at man taper ikke noe på å leie før kjøp, fordi pengene du betaler går rett inn i nedbetaling av huset, noe som stemmer. Men om du ikke kan/vil kjøpe huset allikevel så er disse pengene tapt.

Og for det tredje: det hun sier om manifestering stemmer jo ikke? Å tenke at man vil ha et glass vann for å å gå og hente det er jo ikke manifestering, det er en handling utifra en tanke og et behov? Vi manifesterer ikke om vi setter oss på do også eller? 

Og til slutt: å si at feminin energi = sitte stille og se på at mannen gjennomfører ting over hodet på deg fordi du heller vil tenke på pizza gjør meg ordentlig irritert, med tanke på budskapet det sprer og feilinformasjonen unge folk sitter igjen med. Her tror jeg hun har skapt et veldig godt grunnlag for å sitte ordentlig igjen med skjegget i postkassa når det kommer til fremtid og økonomi. Trodde voksne damer visste bedre enn som så. 

IMG_20230209_190213.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tøttaa skrev (33 minutter siden):

For det første så snakker hun veldig mye rundt seg selv og tullball her, feks hvis et hus er bygd på uten søknad så kan staten komme og kreve at de bygger vei gjennom tomta di fordi huset ikke er godkjent? Stemmer jo ikke, huset kan bli begjært revet i verste fall, men å lage en vei gjennom tomta di går jo på helt andre reguleringsplaner. Selv her i Spania. 

For det andre så føles det veldig som om hun sitter og kaver og bortforklarer, og prøver å skape en historie om hvorfor de nå går inn for å gjennomføre "rent to buy", når det mest sannsynlig har vært avtalen fra start. Alt føles veldig tilgjort og panisk etter min mening. Og "rent to buy" er et fint konsept det, men det skal jo helt tydelig finansieres gjennom workshops og utleie av hage til bryllup. Hva hvis det ikke selger? Og hun sier at man taper ikke noe på å leie før kjøp, fordi pengene du betaler går rett inn i nedbetaling av huset, noe som stemmer. Men om du ikke kan/vil kjøpe huset allikevel så er disse pengene tapt.

Og for det tredje: det hun sier om manifestering stemmer jo ikke? Å tenke at man vil ha et glass vann for å å gå og hente det er jo ikke manifestering, det er en handling utifra en tanke og et behov? Vi manifesterer ikke om vi setter oss på do også eller? 

Og til slutt: å si at feminin energi = sitte stille og se på at mannen gjennomfører ting over hodet på deg fordi du heller vil tenke på pizza gjør meg ordentlig irritert, med tanke på budskapet det sprer og feilinformasjonen unge folk sitter igjen med. Her tror jeg hun har skapt et veldig godt grunnlag for å sitte ordentlig igjen med skjegget i postkassa når det kommer til fremtid og økonomi. Trodde voksne damer visste bedre enn som så. 

IMG_20230209_190213.jpg

At en  «forretningskvinne « skal sitte og snakke og oppføre seg som en drittunge og « gi blaffen i» hva og hvor mye penger som går ut, .. ja da er du jaggu et dårlig forbildet!!! 

Hvor mye « drit» (som hun sier så mange ganger om ting andre driver med)  skal hun selv spy ut??

D8AB54CE-92D3-480D-9B47-59D484155AAA.jpeg

Endret av Yogaolga
Trykkleif
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingeldangel skrev (6 timer siden):

Du. Kødder.

Vel.

Hun har tatt med seg en parodi fra ei hjemmeværende sørlandsdame på Gimlekollen ned til Spania iallefall.

»Har ikke sett ei regning på 4 år», nei. Det kalles ikke godt forretningsteft iallefall. 

Men for å snu på det, det kan jo være mannen som lover litt mer gull og grønne skoger enn hva som faktisk eksisterer 🤷‍♀️

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et salg på 3000 puter før jul, som hun sier på Snap (og rabatter som de gav og ikke tjente noe på , som hun nesten grein av) tjente  de 1499kr pr stk x 3000 = 4 497 000kr … men det skal vel noe tilbake til produksjon osv… eller sitter hele familien hans hjemme i barndomshjemmet hans og syr puter? 
De hadde jo ansatt foreldrene hans i bedriften.,,

og nå er det bursdagsrabatt…. Og pengene strømmer inn…

5C3E1C78-1E56-4344-8119-2E08C6271CAE.jpeg

C3CFD7DB-C2B5-480A-95AF-C9E838A72CD5.jpeg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...