Gå til innhold

Belinda Jakobsen

Gjest S-UHfqrl

Anbefalte innlegg

Men tenk, hun er ikke blandt semifinalistene i Vixen awards, så da må juryen synes hun driver med altfor mye rart, eller hun mangler stemmer..,..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke en ting hun ikke har opplevd og ikke mestret til slutt. Hun har råd og løsning på alt , man må bare ønske seg det nok . Råder andre som sliter med ditt og datt til å gjøre sånn og sånn . Hver gang framstår det som om man er ekspert på området , det er så misvisende at jeg blir skikkelig provosert .  Alt ender opp i salg og reklame for sitt eget . Målgruppene for varene / tjenestene er jo ofte også sårbare i forhold til det som blir lagt fram . Jeg tror ikke på noen måte at det blir lagt opp til for å være slem, men selvinnsikt kunne det kanskje vært noe mer av ? Det jeg ser er et menneske som slett ikke takler livet så godt som det prøver å gi inntrykk av . 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet sitat fjernet. Sol, admin.

Ja, og det er jo kjempefarlig det media driver med her. Det var ikke akkurat dette jeg forventet å lese da jeg så overskriften. Jeg trodde kanskje hun hadde vært innlagt eller noe jeg. Eller gikk i samtaleterapi osv. 

Belinda og SE dysser ned alkohol og pillemisbruk jo. F.eks ved at de begge kan drikke normalt igjen. Da har de jo ikke et rusproblem. I tillegg så vil man føle seg veldig mislykket etter å ha lest en artikkel fra Belinda med overskrift "Jeg hadde et alkoholproblem". "Hvorfor var det så enkelt for henne å slutte? Hva er galt med meg? Hvorfor klarer ikke jeg drikke normalt? Hvorfor må jeg ha totalavhold? Hva er galt med meg?" 

Det skaper mye mer skam - at Belinda har drukket for mye alkohol tidvis ja - men hun misbruker begrepet for sympati rett før en boklansering. 

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (8 minutter siden):

Ja, og det er jo kjempefarlig det media driver med her. Det var ikke akkurat dette jeg forventet å lese da jeg så overskriften. Jeg trodde kanskje hun hadde vært innlagt eller noe jeg. Eller gikk i samtaleterapi osv. 

Belinda og SE dysser ned alkohol og pillemisbruk jo. F.eks ved at de begge kan drikke normalt igjen. Da har de jo ikke et rusproblem. I tillegg så vil man føle seg veldig mislykket etter å ha lest en artikkel fra Belinda med overskrift "Jeg hadde et alkoholproblem". "Hvorfor var det så enkelt for henne å slutte? Hva er galt med meg? Hvorfor klarer ikke jeg drikke normalt? Hvorfor må jeg ha totalavhold? Hva er galt med meg?" 

Det skaper mye mer skam - at Belinda har drukket for mye alkohol tidvis ja - men hun misbruker begrepet for sympati rett før en boklansering. 

Helt enig! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

shab skrev (4 minutter siden):

Det er helt i orden å kutte alkohol og snakke om det, men hun omtaler både denne angsten og alkoholbruken som noe som hadde stor negativ helseinnvirkning på henne.

Man kan selvsagt også ha grader av dysfunksjonelt forhold til ditt og datt, og ha lov til å snakke om det.

Men det klinger så jæææææææævlig dårlig når man skal gjøre det om til en kommersiell historie.

Litt som Berit Nordstrand og det tonedøve MEopplegget. Eller; enda verre der da fordi hun faktisk er lege.

Men anywho: man kan ikke bare drikke litt igjen når man har alkoholproblemer.

Spør AA. 

«Nesten som Valium», eh nei 😂

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
AprilLudgate skrev (12 timer siden):

Det er helt i orden å kutte alkohol og snakke om det, men hun omtaler både denne angsten og alkoholbruken som noe som hadde stor negativ helseinnvirkning på henne.

Man kan selvsagt også ha grader av dysfunksjonelt forhold til ditt og datt, og ha lov til å snakke om det.

Men det klinger så jæææææææævlig dårlig når man skal gjøre det om til en kommersiell historie.

Litt som Berit Nordstrand og det tonedøve MEopplegget. Eller; enda verre der da fordi hun faktisk er lege.

Men anywho: man kan ikke bare drikke litt igjen når man har alkoholproblemer.

Spør AA. 

«Nesten som Valium», eh nei 😂

100% enig. Man kan ikke drikke igjen hvis man har alkoholproblemer. Man kan aldri drikke «normalt» igjen. Det er en sykdom i kroppen som er der livet ut og det kan ikke styres med viljestyrke. Det er ikke uvanlig at folk med alkoholproblemer også har flyskrekk eller andre typer angst/fobi. Alt henger sammen med alt. Men tror Belinda skal være bevisst sitt ansvar og være forsiktig med hva hun anbefaler og sier. Det som passer for henne trenger ikke å passe for alle. Man er ikke helsepersonell selv om man har en avhengighetssykdom eller angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dingeldangel

Jeg har lest artikkelen nå, og inntrykket er om mulig enda dårligere. Det hele fremstår som promo/oppkjøring til en kampanje hun skal ha for en rusfri organisasjon, der hun skal fronte «hvit januar». Jeg vil anta at hun får betalt for å fronte den kampanjen, så dette er nok bare salgstaktikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingeldangel skrev (4 minutter siden):

Jeg har lest artikkelen nå, og inntrykket er om mulig enda dårligere. Det hele fremstår som promo/oppkjøring til en kampanje hun skal ha for en rusfri organisasjon, der hun skal fronte «hvit januar». Jeg vil anta at hun får betalt for å fronte den kampanjen, så dette er nok bare salgstaktikk!

Det « stinker» av hele greia. Og hun kan drikke igjen… hun har aldri vært glad i alkohol… les de gamle bloggene hennes, vel ,mer motsigende kan det vel ikke bli. Hun drakk jo alkohol og pyntet på  etter en joggetur … promotering opp mot boklanseringen i januar, beregnende menneske! Og Offerrollen igjen!

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dingeldangel skrev (3 timer siden):

Jeg tenker det er helt innafor å bruke sin plattform for å snakke åpent om alkoholmisbruk. Og gjerne promotere et formål som jo faktisk er veldig bra.

Men det bare gir INGEN MENING å komme drassende med «tenkte bare sånn om alkohol jeg, så nå kan jeg drikke et glass».

Nei, da er du fortsatt ikke over avhengigheten din nei. Om den faktisk var der.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AprilLudgate skrev (4 timer siden):

Jeg tenker det er helt innafor å bruke sin plattform for å snakke åpent om alkoholmisbruk. Og gjerne promotere et formål som jo faktisk er veldig bra.

Men det bare gir INGEN MENING å komme drassende med «tenkte bare sånn om alkohol jeg, så nå kan jeg drikke et glass».

Nei, da er du fortsatt ikke over avhengigheten din nei. Om den faktisk var der.

En gang alkoholiker alltid alkoholiker, sies det. Bra og fronte rus og alkohol,.. men veldig beregnende og gjøre det i forkant av boklansering som omhandler det. Ikke sykere enn at dette kan hun… bli rik på og være ett  offer.  
En annen ting er salg av puta til « redusert» pris til oss med « dårlig råd» og at hun ber de med god råd kjøpe puta til full pris…. Er det mulig, kan du virkelig markedsføre slik?

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeRandi

Hvorfor tar hun bare filmer og bilder nedenfra og opp? Neseborene blir jo som store huleinnganger.

Det sagt, hun er en nydelig jente  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...