AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Baby på 4 uker suger godt på dagtid. Men sent på kvelden begynner han å gråte og blir urolig kort tid etter han er ammet. Det virker som han bare lukker munen om brystvorten og bare sutter lett, virker ikke som han alltid svelger. Sitter i "ammestolen" nesten hele kvelden med han. Er det noen som vet hvorfor dette skjer? Hva kan jeg gjøre? Mannen foreslår flaske, men syns det er unødvendig å pumpe om jeg ikke må. Anonymkode: 2dab8...98e
Heln Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Melken er vanskeligere for dem å få ut på kvelden. Helt vanlig å amme «konstant» på kveldstid i starten. Hold ut, det kommer seg etterhvert.
Maleficenta Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Baby på 4 uker suger godt på dagtid. Men sent på kvelden begynner han å gråte og blir urolig kort tid etter han er ammet. Det virker som han bare lukker munen om brystvorten og bare sutter lett, virker ikke som han alltid svelger. Sitter i "ammestolen" nesten hele kvelden med han. Er det noen som vet hvorfor dette skjer? Hva kan jeg gjøre? Mannen foreslår flaske, men syns det er unødvendig å pumpe om jeg ikke må. Anonymkode: 2dab8...98e ammeskjold?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 Min hadde hjerteformet tunge, og stramt tungebånd. Han var sugesvak. Hvordan er vektoppgangen? Får han/hun nok melk? Vi fikk tungebåndet klippet. Da ble det lettere for ham å få riktig sugetak. Anonymkode: d8521...801
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 Ammehjelpen på Facebook❤️ Anonymkode: 5e2dc...296
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 Ring føden å be om veiledning ? Her fikk vi god hjelp fra jordmor. Anonymkode: 25b96...3ab
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #7 Skrevet 28. oktober 2022 Kveldsuro? Veldig vanlig å amme hele kvelden når de er så bittesmå. Er vel for å øke produksjonen også? Bare å sette seg godt tilrette i sofaen med mat og drikke innen rekkevidde for der blir du en stund. Tror mine babyer roet seg og var klar til legging rundt elleve tiden. Anonymkode: 25bf2...c03
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Må bare tilføye, det er vanlig at babyen ligger og sover og koser seg under amming, da kan sugestyrken være lav (er slik fortsatt med min ettåring) - men det gjør jo ingenting, melka kommer den. Anonymkode: 25bf2...c03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå