Gå til innhold

Baby tar ikke ordentlig tak når han ammes. Råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på 4 uker suger godt på dagtid. Men sent på kvelden begynner han å gråte og blir urolig kort tid etter han er ammet. Det virker som han bare lukker munen om brystvorten og bare sutter lett, virker ikke som han alltid svelger. Sitter i "ammestolen" nesten hele kvelden med han. 

Er det noen som vet hvorfor dette skjer? Hva kan jeg gjøre? Mannen foreslår flaske, men syns det er unødvendig å pumpe om jeg ikke må.

Anonymkode: 2dab8...98e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melken er vanskeligere for dem å få ut på kvelden. Helt vanlig å amme «konstant» på kveldstid i starten. Hold ut, det kommer seg etterhvert.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Baby på 4 uker suger godt på dagtid. Men sent på kvelden begynner han å gråte og blir urolig kort tid etter han er ammet. Det virker som han bare lukker munen om brystvorten og bare sutter lett, virker ikke som han alltid svelger. Sitter i "ammestolen" nesten hele kvelden med han. 

Er det noen som vet hvorfor dette skjer? Hva kan jeg gjøre? Mannen foreslår flaske, men syns det er unødvendig å pumpe om jeg ikke må.

Anonymkode: 2dab8...98e

ammeskjold?

Skrevet

Min hadde hjerteformet tunge, og stramt tungebånd. Han var sugesvak. Hvordan er vektoppgangen? Får han/hun nok melk? 
Vi fikk tungebåndet klippet. Da ble det lettere for ham å få riktig sugetak. 

Anonymkode: d8521...801

Skrevet

Ammehjelpen på Facebook❤️

Anonymkode: 5e2dc...296

Skrevet

Ring føden å be om veiledning ? Her fikk vi god hjelp fra jordmor. 

Anonymkode: 25b96...3ab

Skrevet

Kveldsuro? Veldig vanlig å amme hele kvelden når de er så bittesmå. Er vel for å øke produksjonen også? Bare å sette seg godt tilrette i sofaen med mat og drikke innen rekkevidde for der blir du en stund. Tror mine babyer roet seg og var klar til legging rundt elleve tiden. 

Anonymkode: 25bf2...c03

Skrevet

Må bare tilføye, det er vanlig at babyen ligger og sover og koser seg under amming, da kan sugestyrken være lav (er slik fortsatt med min ettåring) - men det gjør jo ingenting, melka kommer den.

Anonymkode: 25bf2...c03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...