AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Hei, Baby på 10 uker har blitt delammet siden dag 2. Baby gikk ned 10%, og fikk derfor morsmelkerstatning allerede på Barsel. Grunnet store doser mme på barsel så kom aldri melkeproduksjonen min skikkelig i gang, og siden da har jeg slitt med å få opp produksjonen nok til at jeg kan fullamme. Long story short; vi sluttet med mme for en uke siden. Hun fikk frem til da ca 300ml mme hver dag. Kuttet brått da babys vektoppgang har vært høy, og baby tåler fint at vi prøver på fullamming i en kort periode. Siden da har jeg fått merkbart mer melk, men samtidig en baby som konstant ligger og dier. Det blir jo konstruert økedøgn, men nå begynner jeg å bli sliten. Baby har nok tisse og bæsjebleier, og ble veid på mandag - og skal veges igjen neste mandag i samråd med Helsesykepleier. Virker fornøyd! Har noen erfaringer med å gå fra delamming til fullamming? Hvordan gikk dette? Hvor lang tid tok det til produksjonen var god no til at baby ikke krever pupp konstant? 😅 Anonymkode: 9ccac...9de
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei, Baby på 10 uker har blitt delammet siden dag 2. Baby gikk ned 10%, og fikk derfor morsmelkerstatning allerede på Barsel. Grunnet store doser mme på barsel så kom aldri melkeproduksjonen min skikkelig i gang, og siden da har jeg slitt med å få opp produksjonen nok til at jeg kan fullamme. Long story short; vi sluttet med mme for en uke siden. Hun fikk frem til da ca 300ml mme hver dag. Kuttet brått da babys vektoppgang har vært høy, og baby tåler fint at vi prøver på fullamming i en kort periode. Siden da har jeg fått merkbart mer melk, men samtidig en baby som konstant ligger og dier. Det blir jo konstruert økedøgn, men nå begynner jeg å bli sliten. Baby har nok tisse og bæsjebleier, og ble veid på mandag - og skal veges igjen neste mandag i samråd med Helsesykepleier. Virker fornøyd! Har noen erfaringer med å gå fra delamming til fullamming? Hvordan gikk dette? Hvor lang tid tok det til produksjonen var god no til at baby ikke krever pupp konstant? 😅 Anonymkode: 9ccac...9de Glemte helt å skrive det, men baby er 11 uker i dag:) Anonymkode: 9ccac...9de
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 Vi gikk over til fullamming fra ca 12 uker. Har gått kjempefint. Vi bare kuttet flaskene. Hadde hele tiden jobbet med å få opp produksjonen, og plutselig var vi der. 6 mnd nå, og det er plenty melk. Anonymkode: cdaf2...d08
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 Følger! Samme historie her. Fikk mye melk på barsel, min produksjon kom seint igang. Baby er 3 mnd nå. Jeg gir 240-300 ml i tillegg til mme. Min ligger høyt på vektkurven, men helsesøster vil ikke jeg skal kutte mme. Jeg tror baby ligger unaturlig høyt på vekt kurven fordi han fått tillegg hele veien. Har ikke prøvd å kutte flasker, men han har fått 240 -300ml (4-5 flasker med 60 ml på dagtid) i mange uker. Her skal jeg begynne å gi fast føde når baby er 4 mnd. Når vi er oppe i et måltid pr dag kan vi kutte 2 flasker med 60 ml ‘melk. Ser frem til å slippe mme. Har hatt lyst til å kutte og heller amme mer, men er kanskje ikke noe poeng når han snart skal få begynne med litt mat. Anonymkode: 307af...646
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Følger! Samme historie her. Fikk mye melk på barsel, min produksjon kom seint igang. Baby er 3 mnd nå. Jeg gir 240-300 ml mme i tillegg til morsmelk. Min ligger høyt på vektkurven, men helsesøster vil ikke jeg skal kutte mme. Jeg tror baby ligger unaturlig høyt på vekt kurven fordi han fått tillegg hele veien. Har ikke prøvd å kutte flasker, men han har fått 240 -300ml (4-5 flasker med 60 ml på dagtid) i mange uker. Her skal jeg begynne å gi fast føde når baby er 4 mnd. Når vi er oppe i et måltid pr dag kan vi kutte 2 flasker med 60 ml ‘melk. Ser frem til å slippe mme. Har hatt lyst til å kutte og heller amme mer, men er kanskje ikke noe poeng når han snart skal få begynne med litt mat. Anonymkode: 307af...646 Rettet Anonymkode: 307af...646
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #6 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi gikk over til fullamming fra ca 12 uker. Har gått kjempefint. Vi bare kuttet flaskene. Hadde hele tiden jobbet med å få opp produksjonen, og plutselig var vi der. 6 mnd nå, og det er plenty melk. Anonymkode: cdaf2...d08 Kuttet du flaskene på dagen? merker fortsatt at jeg trolig ikke har topp produksjon enda, men håper det kommer seg! Må alltid amme på begge brystene, og baby slipper aldri taket fordi hun er strålende fornøyd. Men, om jeg kobler henne av så virker hun fornøyd.. Hvordan var dette for deg? Anonymkode: 9ccac...9de
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Følger! Samme historie her. Fikk mye melk på barsel, min produksjon kom seint igang. Baby er 3 mnd nå. Jeg gir 240-300 ml i tillegg til mme. Min ligger høyt på vektkurven, men helsesøster vil ikke jeg skal kutte mme. Jeg tror baby ligger unaturlig høyt på vekt kurven fordi han fått tillegg hele veien. Har ikke prøvd å kutte flasker, men han har fått 240 -300ml (4-5 flasker med 60 ml på dagtid) i mange uker. Her skal jeg begynne å gi fast føde når baby er 4 mnd. Når vi er oppe i et måltid pr dag kan vi kutte 2 flasker med 60 ml ‘melk. Ser frem til å slippe mme. Har hatt lyst til å kutte og heller amme mer, men er kanskje ikke noe poeng når han snart skal få begynne med litt mat. Anonymkode: 307af...646 TS her: Akkurat som oss, bare at jeg har gitt 3 «større» flasker pr dag, alt fra 90ml-140ml.. Jeg skjønner det ikke helt, for om man har en «stor» og solid unge, hvorfor ikke kutte på dagen om man gir så lite. Jeg snakket med Ammehjelper som mente det var fornuftig, baby ligger jo allerede i en kunstig høy kurve. Om du får til, og ønsker å få til fullamming så slipper du jo å tenke på fast føde når baby er 4 mnd.. da kan du vente til 6 mnd:) Jeg er sikker på at min baby ikke har lagt på seg 390g denne uka på bare morsmelk (har jo gått opp så mye på en uke tidliger..) Det sier jo seg selv. Det at hun har gått opp så mye er jo kunstig høyt, hun har jo overspist, eller altså; vi har overforet! Anonymkode: 9ccac...9de
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg gav tillegg etter amming fram til ca 6-8 uker, så kuttet jeg. Han ammet hver time i starten, så ble det etter hvert annen hver time. Anonymkode: 6d705...e4a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 Baby fikk donormelk hver 3. time fra fødsel, men gikk gradvis over til fullamming fra vi kom hjem.. er bare å amme mye. Så enkelt og så vanskelig 😂 Spesielt om natta, det stimulerer produksjonen best. Jeg ammet alltid før flaske. Etter hvert kuttet jeg flasken og ga kun dersom baby ikke ble fornøyd etter amming hele kvelden. Da fikk hun en kveldsflaske å drikke seg helt mett på. Etterhvert var det ikke behov for flaske. Men det er mye amming for å få opp produksjonen (det er det jo uten erstatning også.. de 3 første mnd er jo stort sett amming hele dagen 😅). Anonymkode: 61b61...0fc
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg gav tillegg etter amming fram til ca 6-8 uker, så kuttet jeg. Han ammet hver time i starten, så ble det etter hvert annen hver time. Anonymkode: 6d705...e4a Husker du hvor lang tid det tok før det gikk lengre tid mellom ammingene? Og, ga du fra Begge bryst hver gang? Anonymkode: 9ccac...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå