AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg har hallux valgus på høyre fot, og høyre fot er også vridd litt innover. Heter vel overpronasjon. Bruker bare joggesko, men merker at foten ligger litt innover i noen sko. For lenge siden fikk jeg støpt såle hos fotterapeut, vet ikke om det har noe virkning. Og skoene kan ikke brukes utdn sålen etterpå (siden den tøyer de ut.) Har snskket med lege om dette, men aldri vite hvem jeg egentlig bør dra til. Har lyst å jogge og, men er redd skjevheter i føttene skal gi skader oppover kroppen. Hvem er det man skal dra til med slikt, for å finne ut om jeg bør bruke såler, en fot/begge føyter, hvilke joggesko osv? Anonymkode: 0efec...d29
Tiuren Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Snakk med en fysioterapaut og/eller ta en tur på løplabbet om du er i nærheten av en av deres butikker https://www.loplabbet.no/butikker 1
Blåjojo Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 Be om henvisning til ortoped fra fastlegen. Om du har nok feilstilling i foten får du dekt sko og fotsenger av NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå