Gå til innhold

Ektefelle på jobbtur med kollega av motsatt kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vil teste en ting med dere...

Min ektefelle har vært på jobbreise. Hen fortalte meg at de var en gjeng fra jobben som skulle på tur for å holde foredrag, og at de på turen skulle ut på konsert en av kveldene. Før turen fortalte hen meg at det var frafall i reisefølget grunnet sykdom, og hen var frustrert fordi hen måtte gjennomføre planlagte foredrag uten disse kollegaene. I etterkant har jeg fått høre at min ektefelle reiste alene fra Norge sammen med kun én kollega av det motsatte kjønn.

Planlagte møter og konsert ble gjennomført, og konserten kun med disse to. De brukte hele kvelden sammen, med middag og to drinker i resepsjonen på hotellet.

Min ektefelle sa aldri noe om hvem hen reiste med før jeg stilte spørsmål om hva som faktisk hadde skjedd. Min ektefelle var klar over at jeg trodde det var en jobbgjeng som dro på tur, og hen tydeliggjorde aldri at det etter meldt sykdom kun var én kollega av det motsatte kjønn hen reiste med. 

Saken nå er at jeg har reagert ganske kraftig på dette, og synes ikke det var greit å ikke fortelle meg at hen reiste på tur med én kollega av motsatt kjønn, og sågar hadde en lang og flott kveld sammen med konsert, middag, drinker m.m. Min ektefelle er bestemt på at det ikke skjedde noe fysisk mellom dem denne kvelden, og at det kun var en hyggelig kveld i forbindelse med jobb.

Hva tenker dere? Hva hadde dere tenkt om deres ektefelle hadde gjort dette? Og hva tenker dere om at jeg reagerte ganske kraftig på dette?

Anonymkode: 49493...221

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, hva mener du med at du skal teste oss for her inne? 

For det andre, dette er ikke en «jobbreise». Dette er jo frivillig tur med aktiviteter, hvorfor valgte ektefellen din å reise - når hen visste at det bare ble hen og en annen? Og ikke sier noe til deg, det virker veldig unaturlig. Jeg hadde også reagert på dette, men tviler sterkt på at ektefellen min noen gang ville gjort det på den måten. 

Anonymkode: b632f...7d7

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg ville bare teste hva dere synes om denne hendelsen.

Og det var en jobbreise også, for de hadde jobbopplegg på turen. PS! Det var en utenlandsreise.

Men konserten var privat / frivillig.

Endret av ektefelle
Skrevet

Det er vel ikke unaturlig å finne på noe på kvelden når man er på reise med kollegaer. Ville du helst at han bare satt alene på hotellrommet? 

Anonymkode: a1343...dc9

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg har vært på flere jobbreiser med kun en kollega av motsatt kjønn. Jeg ser ikke problemet i det hele tatt. 

Noen ganger så reiser ikke hele avdelingen, det er bare noen få som kan, eller bare noen få som jobber med akkurat det seminaret handler om, eller bedriften kan/vil bare sende to.

Det er i mitt hode ganske sinnsykt om kjønn skal være bestemmende for hvem som får dra da.. skal det være sånn at på denne konferansen får bare menn dra, og på denne får bare kvinner? På grunn av sjalu ektefeller?? Hallo.

Hva han skal si hjemme er et annet spørsmål, det kan være han ikke tenkte over at han hadde meldeplikt om dette? Eller at han holdt det skjult fordi han vet du er sjalu...

Jeg synes jo det hadde vært naturlig å si at nå har alle meldt avbud så det er kun meg og hen som skal dra, bare som en del av en vanlig samtale man har med sin nærmeste i hverdagen.

Men jeg synes på ingen måte det er noe galt med at menn og kvinner jobber sammen, eller er med hverandre når man er på jobbtur. Jeg synes du er helt på jordet her.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Oi, dette har jeg aldri tenkt over at kan være en problemstilling. Jeg ser på ingen måte problemet.

Anonymkode: 4e507...70e

• Liker 11
Skrevet

Hadde ikke reagert.

Men hverken jeg eller gubben hadde latt være å fortelle hvem vi skulle reise med i utgangspunktet. Det er liksom naturlig å fortelle egentlig.

Anonymkode: c0e5f...65b

• Liker 9
Skrevet

Det var en jobbtur. En som var planlagt og ble gjennomført. Kjønn på de involverte anser jeg ikke som relevant. Jeg har det svært hyggelig med mine kollegaer uten å hoppe til køys med noen av dem. Jeg har ingen meldeplikt over for min mann og ei heller han for meg. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg kan forstå at du kjenner en klump i magen. Men følelser er ikke alltid på lag med fornuft. Likevel er det helt normalt å kjenne på reaksjoner av og til. Jeg tror følelsene dine blander sammen det at partneren din drar på tur med noen av det motsatte kjønn for å ha det gøy, og det at de skal på en jobbreise pga jobben. Dette er vanskelig å fortelle følelsene. 

Men hugs at hen viste frustrasjon over at folk ble sjuke. Hen hadde ikke i utgangspunktet lyst til å dra kun med denne ene. Det er helt normalt, og innafor, å finne på noe med den eller de man drar på tur med. Det er nemlig trist å henge alene på hotellrommet hver for seg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil si at mye står og faller på om det faktisk var en hel gjeng som skulle på denne turen, eller om din mann og den kvinnelige kollegaen hele veien planla dette som en tur for to. Det at det skulle være med flere (som dessverre ble syke) kan jo være bullshit. 

Finnes det noen måte for deg å finne det ut?

Anonymkode: 0e3e4...17b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei, vil teste en ting med dere...

Min ektefelle har vært på jobbreise. Hen fortalte meg at de var en gjeng fra jobben som skulle på tur for å holde foredrag, og at de på turen skulle ut på konsert en av kveldene. Før turen fortalte hen meg at det var frafall i reisefølget grunnet sykdom, og hen var frustrert fordi hen måtte gjennomføre planlagte foredrag uten disse kollegaene. I etterkant har jeg fått høre at min ektefelle reiste alene fra Norge sammen med kun én kollega av det motsatte kjønn.

Planlagte møter og konsert ble gjennomført, og konserten kun med disse to. De brukte hele kvelden sammen, med middag og to drinker i resepsjonen på hotellet.

Min ektefelle sa aldri noe om hvem hen reiste med før jeg stilte spørsmål om hva som faktisk hadde skjedd. Min ektefelle var klar over at jeg trodde det var en jobbgjeng som dro på tur, og hen tydeliggjorde aldri at det etter meldt sykdom kun var én kollega av det motsatte kjønn hen reiste med. 

Saken nå er at jeg har reagert ganske kraftig på dette, og synes ikke det var greit å ikke fortelle meg at hen reiste på tur med én kollega av motsatt kjønn, og sågar hadde en lang og flott kveld sammen med konsert, middag, drinker m.m. Min ektefelle er bestemt på at det ikke skjedde noe fysisk mellom dem denne kvelden, og at det kun var en hyggelig kveld i forbindelse med jobb.

Hva tenker dere? Hva hadde dere tenkt om deres ektefelle hadde gjort dette? Og hva tenker dere om at jeg reagerte ganske kraftig på dette?

Anonymkode: 49493...221

Hen meg her og hen meg der! Tror du at Kvinneguidens lesere vet hvem hen er?

Hen er nok en mann som har ei hysterisk og sjalu kjerring som skriver innlegg på kg.

Skjerp deg!!!

Anonymkode: 062de...4d8

• Liker 14
Skrevet

Jeg reiser mye i jobb som kvinne, ofte alene med en mannlig kollega. Tro meg, i disse metoo-tider skjer det ingenting. Det er stort sett en ganske kjedelig tur, man vil aller helst være hjemme. 

Det hjelper på når reisefølget blir med og finner på ting på kveldene, men jeg skulle mye heller ha funnet på disse tingene med samboeren min. 

Anonymkode: 92ede...c01

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Vitalogy
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hen meg her og hen meg der! Tror du at Kvinneguidens lesere vet hvem hen er?

Hen er nok en mann som har ei hysterisk og sjalu kjerring som skriver innlegg på kg.

Skjerp deg!!!

Anonymkode: 062de...4d8

Ro deg ned.

Gjest Vitalogy
Skrevet (endret)

Trådstarter: Jeg kjenner ikke deg, din partner eller deres historie eller personligheter. Det kan være relevant bakgrunnsinfo som kaster noe lys over dette.

På generelt grunnlag: Jeg hadde tatt for gitt at det var problemfritt det din partner har gjort. Jeg har selv gjort liknende ting mange ganger, kjønn er ikke poenget. Om min partner hadde hatt et problem med det, så hadde det i seg selv vært et problem vi hadde måttet håndtere. Jeg hadde nok vist forståelse og prøvd å møte hennes behov, men jeg hadde samtidig understreket at et sted går grensen: Hun MÅ stole på meg, og vi lever i 2022.

Endret av Vitalogy
Skrevet

Jeg har en jobb hvor jeg reiser mye, siden jeg jobber i et mannsdominert yrke er jeg ofte på tur med en eller flere mannlige kollegaer. Selvfølgelig spiser vi middag og tar noen ganger en drink etter endt arbeidsdag når vi er på tur. Aldri tenkt at det er noe problem og ingen av oss har en kone/samboer som reagerer på det😅

• Liker 7
Skrevet

Det er absolutt innenfor med jobbreiser med det motsatte kjønn , men jeg også hadde blitt usikker om mannen min ikke var åpen om dette før jobbreisen. Mannen din tenkte kanskje bare ikke på det, men jeg forstår at du synes det er ubehagelig siden det også kan tolkes som at han bevisst holdt det skjult for deg. 

Anonymkode: 2753e...2df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Karamelis
Skrevet

Jeg blir så sliten av å lese "hen" så mange ganger i et innlegg. Det er sikkert fordi det er uvant.

Men kan ikke dere som driver med dette spare "hen" for de som er ikke-binære? Det er vel han og hun i denne historien? 

Skrevet

Jeg synes det er rart at han ikke fortalte hvem han var på tur med. Men kanskje han/dere ikke pleier å fortelle hverandre så mye. Å dra på tur med en kollega av annet kjønn ser jeg på som helt uproblematisk. Å mene noe annet synes jeg er «Iran-tankegang». Jeg var en gang på flere dagers tur med en mannlig kollega. Vi var både på restaurant og bar (noe må man jo finne på), der alle antok at vi var et par. Vi var i samme alder og likte hverandre godt. Absolutt ingenting skjedde, selvfølgelig. Vi var kollegaer.

Anonymkode: 0b7e1...e0b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet. Samme hvilket kjønn man reiser på tur med!! 

Anonymkode: fd211...d42

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært på jobbreise med mannlig kollega flere ganger og i ulike jobber. Har aldri tenkt på det som noe problem. Vi er på jobb og spiser middag på kvelden, det er det. 
Å ikke fortelle hvem man skal på tur med er derimot snodig, selvom det ikke er noen stor sak om det er en dame eller mann. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...