AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #21 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 19.06): Så det eneste valget jeg har om jeg ikke liker leder er å si opp? Anonymkode: 3b2e6...dee Hva mener du egentlig løsningen skulle vært? At de flytter en leder fordi en ansatt ikke ønkser jobbe med den lederen? Eller at de dropper omstruktureringen fordi en ansatt ikke er fornøyd med ny leder? Omstruktureringer skjer, nedbemanninger skjer, endringer i ledelsen skjer, og en ansatt kan ikke dikterere hvilken ledere en skal jobbe under. Du kan selvfølgelig prøve, gå til øverste ledelsen å si at du nekter jobbe under den nye avdelingslederen din, og be de flytte han. Eller du kan gå til ledelsen å si at du ikke aksepterer at de benytter arbeidsgivers styringsrett. Sjansene er uansett svært stor for at det er du som kommer veldig negativt ut av det. Anonymkode: b740e...cb7 1
Lorieen Skrevet 30. oktober 2022 #22 Skrevet 30. oktober 2022 Haha, du er morsom, ts. Nei, du kan ikke nekte. Det vil si, du kan - men da risikerer du å bli oppsagt pga. ordrenekt og manglende vilje til å innordne deg. Du bør først og fremst bli voksen og lære deg at hele verden ikke kretser rundt din egen nesetipp, og deretter bør du finne deg en annen jobb. Helst en der du slipper å forholde deg til overordnede (lykke til med det!).
Summeer Skrevet 30. oktober 2022 #23 Skrevet 30. oktober 2022 Dette faller inn under arbeidsgivers styringsrett. Du kan ikke bestemme hvem du rapporterer til.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #24 Skrevet 30. oktober 2022 Hørte såvidt et rykte om at en av oss i bedriften skulle rykke opp til øverste lederposisjon. Det var nok for meg. Den dusten var det helt uaktuelt for meg å forholde meg til. Så jeg begynte umiddelbart å lete etter ny arbeidsplass hos en konkurrent og fikk det. Viste seg at ryktet stemte. Denne tufsen fikk lederrollen. Hører nå om dagen at han har klart å lage en demotiverende stemning i bedriften. Har du virkelig problemer med dette mennesket så kom deg bort hvis mulig. Er mitt motto. Anonymkode: e3b6e...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #25 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 19.06): Så det eneste valget jeg har om jeg ikke liker leder er å si opp? Anonymkode: 3b2e6...dee Ja. eller søke deg over i en annen avdeling når det åpner seg stillinger der. Arbeidsgiver har styringsrett. Anonymkode: fc88c...1b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå