Gå til innhold

Tips til kobbel på 5 meter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til kobble på 5 meter? Et som er behagelig å holde i både ustrakt og sammenkrøllet og med håndtak. Ikke typ tynn nylon eller gummi slik en god del langliner er. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd litt forskjellig og så langt har favorittene vært noen billige i nylon fra Amazon og en biothane også fra Amazon. Jeg har også en lignende til i en av linkene over her, fra trixie, men den blir veldig tung når den er våt. 

De billige nylonbåndene er utrolig lette og suger lite vann, tørker fort. Jeg har valp som tygger på båndet om hun blir frustrert eller kjeder seg, så ulempen er at de ikke er de mest solide båndene. Biothanekobblet liker jeg godt fordi det er lett å holde rent, suger ikke vann og er ganske behagelig å holde (men ungene klager på at det kan svi om det dras hardt og fort). Ulempen er at det er relativt dyrt og ganske tungt kobbel i mine øyne. Er det møkkete og vått bruker jeg det, men i tørt vær er nylonkobblene favoritten og de kan vaskes i maskina. 

Ellers lurer jeg på å kjøpe et 10 m lærkobbel fra Kerbl. 

Anonymkode: ee0ed...0fc

Skrevet

Har disse fra Backamo Hundtjänst i både 5 og 10 meter. Gode å holde i, selv når de er våte. Bruker de under sporing.

Vet du ikke ville ha gummi, men vil likevel tipse deg om disse fra Huken Produkter. De er gummi belagte og med refleks. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...