Gå til innhold

Hva legger kvinner i attraktive menn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utseende - symmetrisk ansikt med høye kinnbein, vakre øyne og pen nese. Ikke kløft i haka. Godt hår, og pent smil. Slank og veltrent, eller ‘lean’. 

Mye kan imidlertid byttes ut med ‘it’-faktor. Tilstedeværelse, framtoning, sjarm og lekenhet. 

Men en attraktiv mann kan ikke være dum. Han må være litt dannet, noen du kan snakke med. Og gjerne også ha em gjennomført stil, men ikke FOR gjennomført. 

• Nyttig 1
Skrevet
Gorgonzola skrev (5 timer siden):

Med andre ord; klassisk uoppnåelig lik svært mange stillingsannonser på finn.no

Det er jo ikke uoppnåelig i det heletatt.. nå må du gi deg!.

En veltrent mann med ikke for mye muskler, godt utdannet i et yrke som er litt fysisk men ikke så fysisk at det går utover fritiden, han må like å være velstelt men fortsatt la skjegget være litt røft.

Han må like barn (jeg har 3 barn selv), men jeg ønsker ikke fler så det er viktig at han tenker det samme. Vi må ha våre egne liv men samtidig kunne spontant ta 2 uker i Paris, Barcelona etc. Så helst at han kan være fleksibel med arbeidstiden sin.

Ikke røyker, ikke snus det er disgusting 🤢

Helst ha tesla siden miljø er viktig for meg, han må også kunne skru bil siden den gamle ww golfen min trenger å bytte klutch.

Det er bare stygge menn på tinder, hvor er egentlig alle de ekte mennene?

K39

Anonymkode: e4b00...3b9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Når menn  snakker innbyrdes  om attraktive kvinne så er det i utgangspunktet utseende /  figuren, og de kvinnlige formene ein legger vekt på. Noen menn synes blonde kvinner er penere en mørke kvinner, og noen menn synes høye kvinner er penere, og noen menn liker fylidge bryster, medan andre legg vekt på små bryster.  Menn kan ikkje bedømme hverandres menn  attarktive  utseende, og  på same viset kan vel heller  ikkje kvinner bedømme hverandres utseende opp i mot hva menn forbinder med ¨en attraktiv kvinne 

Jeg kjenner hverken meg selv eller mine mannlige bekjente igjen i denne beskrivelsen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En veltrent mann med ikke for mye muskler, godt utdannet i et yrke som er litt fysisk men ikke så fysisk at det går utover fritiden, aktiv, opptatt aegen helse men også tilpasse seg teamets behov han må like å være velstelt men fortsatt la skjegget være litt røft. Følge selskapets kleskode men gjerne uformell i stilen 

Han må like barn (jeg har 3 barn selv), men jeg ønsker ikke fler så det er viktig at han tenker det samme. Lagspiller men også individualist Vi må ha våre egne liv men samtidig kunne spontant ta 2 uker i Paris, Barcelona etc. Selvstendig, målbevisst med også adaptiv og fleksibel Så helst at han kan være fleksibel med arbeidstiden sin. Fast arbeidstid men villig til å tilpasse seg Flexitid

Ikke røyker, ikke snus det er disgusting 🤢

Helst ha tesla siden miljø er viktig for meg, han må også kunne skru bil siden den gamle ww golfen min trenger å bytte klutch. Opptatt av miljø, analytisk og flink med PC Programmer men også praktisk og teknisk interessert og evner å uføre oppgaver blant de på gulvet

Det er bare stygge menn på tinder, hvor er egentlig alle de ekte mennene? Stygge menn er også ekte. Stygt sagt btw

K39

Jeg gir meg ikke 😉

Skrevet

(Eksempel på en mannlige  kontaktannonse for omlag 40 år sidan i div. ukeblader.) 

Mann søker kvinne :  

Mann 187 høy, mørk m/ brune øyne, og  egen bil, båt, og  hus som bor i landlige omgivelser søker kvinne som ein kan dele sorger, og gleder med. Du bør helst vera sporty / veltrent, og vera  middels slank og  ikkje røker, og kunne nyte alkohol med måte. Mine intrs. er friluftsliv, dans, og hjemmehygge saman med deg over eit glass vin.     

Anonymkode: 664e9...953

Skrevet

En attraktiv mann er for meg en snill og handlekraftig mann. En mann med driv i, en som har masse interesser og sterkt engasjement. En mann med gode verdier og som er kulturelt interessert. Han bør helst ikke være for pen, men ha et interessant ansikt med karakter. Og ikke minst se intelligent ut. Jeg liker bedre litt styggvakre menn, som Alan Rickman. 

Om han er tynn eller litt overvektig er underordnet.

Anonymkode: 20a75...00c

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

En attraktiv mann er for meg en snill og handlekraftig mann. En mann med driv i, en som har masse interesser og sterkt engasjement. En mann med gode verdier og som er kulturelt interessert. Han bør helst ikke være for pen, men ha et interessant ansikt med karakter. Og ikke minst se intelligent ut. Jeg liker bedre litt styggvakre menn, som Alan Rickman. 

Om han er tynn eller litt overvektig er underordnet.

Anonymkode: 20a75...00c

Bør helst ikkje vera pen, men ha eit interessant ansikt ?

Liker best styggvakre menn ?

Se intelligent ut. ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Veltrent og definert, sterk, smart, morsom, selvironisk, varm,  ikke skrytete/brautende. Både handy og en som leser bøker. Ikke sånn glatt og slesk Bærum/akkemegler type, men heller ikke helt håndverker. God/normal hygiene, pene hender, helst dyp stemme men lysere stemme er ikke dealbreaker i seg selv. Men en dyp stemme som liksom får brystkassen min til å dirre - mmmm.

Jeg liker skjegg, men ikke veldig hårete ellers.

Helst kunne bruke skytevåpen, både for å skaffe meg mat og evt beskytte meg hvis the shit hits the fan. Være i stand til og villig til å forsvare meg.

Anonymkode: 4a973...648

Den eneste mannen jeg kan komme på som matcher alle disse kravene må være Jason Momoa som James Bond! 😄 Hadde ikke sagt nei takk selv 😉

• Liker 1
Skrevet
On 10/28/2022 at 5:52 PM, AnonymBruker said:

Veltrent og definert, sterk, smart, morsom, selvironisk, varm,  ikke skrytete/brautende. Både handy og en som leser bøker. Ikke sånn glatt og slesk Bærum/akkemegler type, men heller ikke helt håndverker. God/normal hygiene, pene hender, helst dyp stemme men lysere stemme er ikke dealbreaker i seg selv. Men en dyp stemme som liksom får brystkassen min til å dirre - mmmm.

Helst kunne bruke skytevåpen, både for å skaffe meg mat og evt beskytte meg hvis the shit hits the fan. Være i stand til og villig til å forsvare meg.

Hei, det er jo meg du snakker om!

Sivilingeniør, hands-on praktiker som både kan løse differensiallikninger og skifte olje på bilen, som liker å lese klassikere og gjerne går i Operaen, men som også liker skogsarbeid med motorsag og øks. Stemmen min er en ok baryton. På befalsskolen ble jeg målt til 187 cm, jeg har kortklipt, blond hårmanke og er trent, med vaskebrettmage og bare en liten veiviser av hår. 

Jeg jakter, løper, går på ski, sykler og er en habil skytter med rifle og hagle - med pistol er jeg helt ok. Det jeg jakter tilbereder jeg gjerne som middag, men flinkest er jeg med kake og desserter.

Jeg liker barn og liker å spøke og tulle med dem, ler ofte og gjerne på min egen bekostning. Selvfølgelig tar jeg vare på meg selv (en morgen uten en dusj er en dårlig start på dagen) men går helst ikke med parfyme på jobben - jeg vil ikke være anmassende. Stilen min er diskret, jeg liker ikke plagg med logoer men har en svakhet for klær og spesielt skjorter sydd i Italia. Generelt er jeg frilynt med et åpent sinn men det er tre ting du aldri finner på meg; ulovlige rusmidler, ustelte negler og crocs. 

😉

Anonymkode: 4185f...fb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

En veltrent mann med ikke for mye muskler, godt utdannet i et yrke som er litt fysisk men ikke så fysisk at det går utover fritiden, han må like å være velstelt men fortsatt la skjegget være litt røft.

Han må like barn (jeg har 3 barn selv), men jeg ønsker ikke fler så det er viktig at han tenker det samme. Vi må ha våre egne liv men samtidig kunne spontant ta 2 uker i Paris, Barcelona etc. Så helst at han kan være fleksibel med arbeidstiden sin.

Helst ha tesla siden miljø er viktig for meg, han må også kunne skru bil siden den gamle ww golfen min trenger å bytte klutch.

K39

Du kommer til å være singel en god stund til. Tesla er forresten ikke bedre for miljøet enn en dieselbil. 

Anonymkode: bf556...734

Skrevet

For meg er det en mann som ikke er redd for å være seg selv. Som ikke bryr seg om å passe inn i den stusselige mannemann-boksen. 

Anonymkode: 6fee0...8e4

Skrevet

Høyre, ikke venstre.

402917168_ScreenShot2022-10-30at10_32_08am.png

Anonymkode: 21f48...4de

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

For meg er det en mann som ikke er redd for å være seg selv. Som ikke bryr seg om å passe inn i den stusselige mannemann-boksen. 

Anonymkode: 6fee0...8e4

Hva er den stusselige mannemann boksen?

Skrevet

Høy, (180 - 190 cm) mørkhåret, gjerne litt søreuropeisk utseende, muskuløs  (men ikke for mye), stram rumpe. Tatoveringer.  Gjerne idrettsmann.

I tillegg til utseende så må han være selvsikker. Og generelt bare behandle meg bra.

Anonymkode: ed7c2...96f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høy, (180 - 190 cm) mørkhåret, gjerne litt søreuropeisk utseende, muskuløs  (men ikke for mye), stram rumpe. Tatoveringer.  Gjerne idrettsmann.

I tillegg til utseende så må han være selvsikker. Og generelt bare behandle meg bra.

Anonymkode: ed7c2...96f

Må slenge meg på den, helst ikke norsk utsende det blir lissom for kjedelig

Skrevet

Jeg liker ikke menn som er for pene. Ansiktet må være litt røft. Med velstelt skjegg eller tre dagers stubber. En normal slank kropp, liker ikke store ølmager. Helst ikke skallet. Må ha humor og høy intelligens. Jeg er ikke en smart person selv, men jeg elsker når mannen har mye kunnskaper å dele med meg. Han skal ta initiativ, ha tro på seg selv. Ikke egoistisk. Ha gode verdier og god etikk og være loyal . Like en god samtale. God hygiene er superviktig. Ikke liten pikk. Jeg liker høye menn, men kjæresten min nå er lavere enn meg...allikevel eier han meg med hele seg. Jeg føler meg «wanted» på alle måter. Jeg digger dette. 

Anonymkode: 57afc...771

Skrevet
On 10/29/2022 at 4:47 AM, AnonymBruker said:

K39

De «ekte mennene» er opptatt med kvinner av høyere kvalitet. Her jobber vi nok med et klassisk eksempel av kvinne som anser menn på sitt eget nivå som underdanige og mindre verdt.

Anonymkode: bdfd1...24a

Skrevet
On 10/28/2022 at 5:52 PM, AnonymBruker said:

Jeg er 100% sikker på at du er mann.

Anonymkode: fac27...961

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 18.48):

Hva kvinner oppfatter som attraktive menn er vanskeleg for en kvinne å "sette ord på", og kommer tydelegvis mye  på øyet som ser,og oppfatter ?  Ting som sjølvstendighet, sjølvtillit,  ryddighet, og at menn har ordnet / ryddig forhold til egen  økonomi blir ikkje nevnt ?

Dette er selvsagt attraktive egenskaper som blir viktige dersom man ser for seg en mer langvarig relasjon.

Anonymkode: 570be...b00

Skrevet

Det første jeg legger merke til er om han er velstelt. Tennene må være godt vedlikeholdt (litt skjevhet gjør ingenting), hendene rene og da særlig neglene. Om han er glattbarbert eller skjegg henger jeg meg ikke opp i, men jeg hater det når han ikke gidder barbere seg på 5 dager og så når det klør, da gjør han det.

Ingen tatoveringer, takk.

Han må være intelligent. Formal utdannelse trenger han ikke, men må ha interesse for samfunnet og gjerne litt vitenskap. En som lever for biler og fotball er jeg ikke kompatibel med.

Røyk er total dealbreaker. Det samme med psykiske problemer, narkotika eller økonomisk rotehode.

Ellers bryr jeg meg ikke nevneverdig. Jeg er selv lav så om han er 1,70 eller 1,95 spiller ingen rolle for min del. Trener han er det fint, gjør han ikke det er det også fint men 50 kg overvekt betyr helseutfordringer før han er 40 så det går ikke.

Jeg er gift med en ganske nerdete mann som mange oppfater som utrolig kjedelig. Han driver med med ornitologi, akvarie og astronomi, musikksmaken hans er 60- og 70-tall (han er født 1972), men du skal lete lenge etter en som er mer hengiven og familiemann en ham. For meg er trygghet og ordnete forhold viktigst og han oppfyller alt som er essensiell for meg og litt til.

Anonymkode: ae6e1...0f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...