Gå til innhold

Hva legger kvinner i attraktive menn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri møtt en kvinne som legger stor vekt på utseendet i valg av partner.

Ja, det finnes mange hotte filmstjerner, men de fleste kvinner vil ikke ha en slik som kjæreste.

Menn blir kåte av å se en rumpe.

Aldri hørt en kvinne tenke mannen er tiltrekkende, om han bøyer seg naken hjemme...

Menn og kvinner liker forskjellige ting.

Og DET har de fleste menn forstått!

De som IKKE forstår det, er de som ikke har draget på kvinner.

Og tror det er pga utseendet, og ikke nettopp det faktum at de ikke forstår det motsatte kjønn overhodet. (Og ikke vil forstå heller)

Anonymkode: 34c2d...fa4

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veltrent og definert, sterk, smart, morsom, selvironisk, varm,  ikke skrytete/brautende. Både handy og en som leser bøker. Ikke sånn glatt og slesk Bærum/akkemegler type, men heller ikke helt håndverker. God/normal hygiene, pene hender, helst dyp stemme men lysere stemme er ikke dealbreaker i seg selv. Men en dyp stemme som liksom får brystkassen min til å dirre - mmmm.

Jeg liker skjegg, men ikke veldig hårete ellers.

Helst kunne bruke skytevåpen, både for å skaffe meg mat og evt beskytte meg hvis the shit hits the fan. Være i stand til og villig til å forsvare meg.

Anonymkode: 4a973...648

Enig i alt egentlig, mens synes kanskje du tar litt til takke her?

Han må selvfølgelig være pen, veltrent, kjekk, smart, morsom, velutstyrt, handy, intellektuell, ligne litt på Brad Pitt men også litt på Ryan Gosling blandet med George Clooney, pene hender, pen hud, pen overalt egentlig. Dyp stemme, men ikke for mørk, og så må den være sensuell. Ikke for mye skjegg, men akkurat 2 dager og akkurat passelig, og så selvfølgelig ikke hårete ellers, men maskulin og ha akkurat nok hår.

Selvfølgelig må han ha skytevåpen, men hva med kampsport? Jeg mener ikke bare kampsport selvfølgelig, men sånn cagefighter, men han skal ikke være aktiv, bare kunne det i tilfelle jeg trenger det. Her må jeg legge til at han selvfølgelig må kunne forsvare alle barna mine også, og yngstemann på 14 har blitt litt mobbet og det hadde vært fint om han kunne banke bøllene akkurat passelig.

Alle disse tingene er selvsagt og noe ALLE kvinner fortjener, og jeg tar ikke takke med noe dårligere, men hvor er RIK på listen din? Det er ganske viktig synes jeg, selv om han selvfølgelig ikke må fremstå sossete. Han skal ha stil, men på en litt dirty måte liksom. Du skjønner sikkert.

Sist men ikke minst, han kan ikke like paprika på grandisen. Ungene liker det ikke og pirker det bare av hver gang jeg lager det, så det blir heeelt kræsj, og jeg prøver uansett å kutte ned på gluten siden jeg mistenker at det er derfor jeg ikke klarer å gå ned i vekt.

Det flommer ikke akkurat over av attraktive menn, gitt... jeg vet knapt om noen! 😅

Anonymkode: 58d52...6a5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva kvinner oppfatter som attraktive menn er vanskeleg for en kvinne å "sette ord på", og kommer tydelegvis mye  på øyet som ser,og oppfatter ?  Ting som sjølvstendighet, sjølvtillit,  ryddighet, og at menn har ordnet / ryddig forhold til egen  økonomi blir ikkje nevnt ?

Anonymkode: 664e9...953

Vil nok være like mange svar som det er kvinner tenker jeg😊

selvstendighet er en forutsetning. Jeg tiltrekkes menn, ikke umodne gutter.

Selvtillit, humor på egne vegne/selvironi osv er også kvaliteter jeg liker.

Akkurat dette med «ordnet økonomi» er et litt vidt begrep. For attraksjon/fysisk tiltrekning spiller økonomi ingen rolle. 
Om jeg skulle gått inn i et seriøst forhold, så hadde jeg satt pris på en viss orden i økonomien ja. Dvs at han ikke lever over evne. Hvilket nivå evnen ligger på er av svært liten betydning. Jeg tjener mine egne penger 😊

Anonymkode: d5a1b...8dc

• Nyttig 2
Skrevet

Menn er visuelle og legger langt større vekt på fysisk utseende enn hva kvinner gjør. 

For kvinner vil en manns attraksjon være avhengig av flere ting: utstråling er vel det første kvinner legger merke til, så blir en mann enda mer attraktiv om han har god humor, har god personlig hygiene, gode verdier, virker stabil (ikke som i at han har et høytlønnet yrke, men at han tar ansvar for seg og sine, stiller opp, har klare grenser osv). Så er det jo gjerne en uforklarlig kjemi som gjør at man enten ser på en fyr som en flott person, eller som en potensiell romantisk og seksuell partner.

Såfremt en mann ikke lener mot det ekstreme sånn utseendemessig (ekstremt tynn, fedme, veldig muskuløs, ekstremt goth/metal/hippie/cowboy look osv), så er fysisk utseende flytende. En mann som blir ansett som 'middelmådig' av samfunnet utseendemessig, kan bli utrolig attraktiv i mine øyne om personligheten er attraktiv og kjemien stemmer.

En tradisjonelt kjekk mann gir meg absolutt ingenting om det andre ikke stemmer. En mann blir ikke attraktiv før man får et glimt av utstrålingen og personligheten

Anonymkode: 5adaa...4bc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Attraktive menn , og sexuell tenning  overfor menn  kommer tydlegvis  i større grad "innenfra" sett fra  en kvinnes ståsted..

Menn tenner ofte lettere sexuelt på det de ser, og de  legger ikkje nødvendigvis vekt på dama bør vera en  omsorgsperson, men eit medmenneske, og en fortruleg samtalepartner.  

Anonymkode: 664e9...953

Ja. Er jo velkjent at menn rent statistisk er mer visuelle i sitt tenningsmønster en hva kvinner er.

Anonymkode: d5a1b...8dc

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det kan være litt vanskelig å svare på. Det handler litt om den berømte x-faktoren. Ofte, for min del handler det ikke om utseendet så mye, men hele energien og karismaen til vedkommende. 

Hvordan går han, bærer han seg selv bra?  En stor, fyldig mann kan være helt gull så lenge han eier det, om du skjønner.  En slank/tynn mann kan også være flott, men holdning avgjør. For meg, personlig, vil ikke en jeg betrakter som for tynn være spesielt attraktiv.  Det må være  litt å ta i  :)

Så handler det litt om blikk, tilstedeværelse.  Vet han litt hvem han er, er han reflektert, vet han hva han vil?  Har han sånn nogenlunde orden på seg selv =jobb, hobbyer, ryddig forhold til evt. ekser med/uten barn osv. 

Men mest av alt, hvordan føler jeg meg med han?  Gir han meg trygghet, deler vi humor og verdier? Det er også elementer som avgjør litt av tiltrekningen  

Anonymkode: 44705...6d2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Veltrent og definert, sterk, smart, morsom, selvironisk, varm,  ikke skrytete/brautende. Både handy og en som leser bøker. Ikke sånn glatt og slesk Bærum/akkemegler type, men heller ikke helt håndverker. God/normal hygiene, pene hender, helst dyp stemme men lysere stemme er ikke dealbreaker i seg selv. Men en dyp stemme som liksom får brystkassen min til å dirre - mmmm.

Jeg liker skjegg, men ikke veldig hårete ellers.

Helst kunne bruke skytevåpen, både for å skaffe meg mat og evt beskytte meg hvis the shit hits the fan. Være i stand til og villig til å forsvare meg.

Anonymkode: 4a973...648

Med andre ord; klassisk uoppnåelig lik svært mange stillingsannonser på finn.no

• Liker 1
Skrevet
Gorgonzola skrev (2 minutter siden):

Hæ? Hva mener du er uoppnåelig med det hun skrev? Bare normale ting der som passer en del menn, utenom det med skytevåpen kanskje. 

Anonymkode: 9a073...ec1

• Liker 3
Skrevet

Det går ofte på utseende (at det tiltaler meg på enellerannen måte) - men utstråling og kjemi skal ikke undervurderes.

De jeg har hatt mest intenst lyst til å ha sex med har ikke vært noen jeg anså som kjekke/kjempetiltrekkende overhodet ved første treff. 

Så kommer man i prat, og bare 😳🔥

Det er dessverre ikke noe man kan lære seg til, de har gjerne den effekten på mange. 

Anonymkode: e5d63...60f

• Liker 1
Skrevet

For meg er det kjemien, men om han stinker og har fæle tenner og gravidmage, skal det sykt  mye til. Tar vare på meg selv og ser det lite sannsynlig å føle noe for noen som gir f.. Orker ikke tanken på å kunne miste noen jeg er glad i oga livstilen hans. helt ærlig. Eller hår null hår osv null problem.

Anonymkode: ddebb...065

• Liker 1
Skrevet

Morsom, omsorgsfull/ trygg/ forståelsesfull(også mot dyr), åpen, reflektert ❤️

Liker å gå tur og klar for en dans 🥺❤️🔥

• Liker 1
Skrevet
Gorgonzola skrev (9 minutter siden):

Kvinner har på samme måte som menn ulik smak, men jeg tror de aller fleste ser etter en som evner å lytte, og en som er åpen for en relasjon og kommunikasjon. Du har 4 ulike sitater i signaturen din – i 4 ulike farger, men du har ikke tatt deg bryet med å oversette dem, ha samme skriftstørrelse eller riktig bruk at sitattegn eller elipsis. Du vil rope høyt, men er ikke villig til å gjøre jobben eller lytte. Jeg ser at du ikke er her for å kommunisere, men fordi du enten underholdes av å skape konflikt, eller at du tar til takke med respons i stedet for kommunikasjon.

• Nyttig 3
Skrevet
Helene1982 skrev (12 minutter siden):

Kvinner har på samme måte som menn ulik smak, men jeg tror de aller fleste ser etter en som evner å lytte, og en som er åpen for en relasjon og kommunikasjon. Du har 4 ulike sitater i signaturen din – i 4 ulike farger, men du har ikke tatt deg bryet med å oversette dem, ha samme skriftstørrelse eller riktig bruk at sitattegn eller elipsis. Du vil rope høyt, men er ikke villig til å gjøre jobben eller lytte. Jeg ser at du ikke er her for å kommunisere, men fordi du enten underholdes av å skape konflikt, eller at du tar til takke med respons i stedet for kommunikasjon.

Du verden, det var en dyp sjekkereplikk. Litt som svensknorsk fjernsynsteater. 

Anonymkode: c23dc...381

Skrevet

De mennene jeg synes er attraktive har det jeg vil kalle en lun utstråling; de er snille, stødige og udramatiske, de har god humor, intelligens og folkeskikk. Stemme som gjenspeiler disse trekkene, lun og behagelig å lytte til. Typisk "trent kropp" fenger meg ikke, men jeg kan like en seig og senesterk kropp: heller arbeidskropp enn treningssenterkropp. Foretrekker at han er slank, gjerne meget slank. Ca. like høy som meg eller høyere. Og ikke kjempehårete.

Anonymkode: c5674...46f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du verden, det var en dyp sjekkereplikk. Litt som svensknorsk fjernsynsteater. 

Anonymkode: c23dc...381

👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 💐 takk. Jeg elsker dype norsksvenske fjernsynsteater.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg må klare å respektere ham… av lyst, ikke av frykt. 🥳

Anonymkode: 24309...c41

• Nyttig 1
Skrevet

Enkle kriterier er: snill,stabil, trofast,ærlig,renslig, morsom og hyggelig. For meg er det også viktig att han liker dyr og ønsker å leve med en livsstil tilpasset dyrene som bor her. 

Ting som hvordan samtalen flyter og hva slags kommunikasjon man har med hverandre. Jeg orker ikke mannfolk man må dra orda ut av munnen på  og ei heller skravlebøtter som ikke kan holde fred i 5 mi. 

hva slags ettikk og moral han har. Religion/ingen religion hvordan man ser på livet kan være veldig viktig for å få en god match.jeg ville aldri passet sammen med ett menneske med mye fordommer/rasisme eller ett negativt syn på andre mennesker 

Psyken til en person må matche den også, man må jo ha noen som man skal være på lag med.  

Tilliten må jo også være tilstede, skal kunne være trygg på partneren sin uansett hva livet bringer

Også unngår jeg de som har dårlig økonomi, ikke noe gjeldsordning osv. Det er så lett å bli dratt med i dragsuget på sånne ting.

Anonymkode: 34b8f...0cb

• Nyttig 1
Skrevet

Utseende betyr ikke noe. Skjønnhet kommer innenfra. Liker ja mennesker, ikke sutrete nei,nei,nei og uff over bagateller. Ikke sosseklumper, men jordnære. Det er tiltrekkende.

Dårlig erfaringer med alkoholikere som partnere/Gidder ikke det en gang til.

Liker at han møter blikket mitt når vi snakker sammen, og at han smiler og er høflig.

Menn tiltrekkes av det visuelle, mens kvinner faller med ørene.

Egenskaper betyr deretter mye når vi blir kjent.

ØNSKER: Modenhet, Evnen til refleksjon, selvinnsikt og utvikling. Kommunikasjon. Respekt for mine grenser. Snill. Ikke kontrollerende eller aggressiv oppførsel.  Normal hygiene. Ikke lange møkkete tånegler som ser ut som klør🤮 

Ikke løgnere, men en som sier det som det er. Det gir trygghet. 

"Si hva du gjør, og gjør som du sier", da kommer du langt her.. Jeg trenger ikke være enig i alt.

En humor som jeg forstår er et pluss.

Gjerne en som kan lage mat, men det er ikke et must. 

En som lager en kopp te til meg når jeg har 40+ i feber, og ikke sitter å surfer på FB hele dagen, mens jeg føler at jeg holder på å dø, men faktisk ser til meg med noen timers mellomrom da(hvis vi bor sammen).

Jeg velger gjerne en mindre pen mann, da jeg syns han blir vakker når han viser egenskaper som jeg verdsetter. Fordelen med det er at han har færre beilere og gjerne gjør en ekstra innsats i senga for å glede meg. 

En som forstår at jeg trenger noen timer alene iblant, for å sentrere meg selv og lande. Det er slitsomt med en som vil være på meg 24 timer i døgnet, og som t.o.m vil være med meg på do når jeg bæsjer.

En som viser iniativ og som ikke konstant trenger at jeg må sysselsette ham/ber om at jeg skal fortelle ham hva han skal gjøre. Når søpla er full, og han står ved siden av posen som renner over,og spør om han kan hjelpe meg med noe mens jeg tar oppvasken. Da blir jeg oppgitt.  Jeg liker også at han kaster snørrpapiret sitt i søpleposen og ikke legger det foran meg på stuebordet.

K 45.

Anonymkode: 05d15...ff9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Utseende betyr ikke noe. Skjønnhet kommer innenfra. Liker ja mennesker, ikke sutrete nei,nei,nei og uff over bagateller. Ikke sosseklumper, men jordnære. Det er tiltrekkende.

Dårlig erfaringer med alkoholikere som partnere/Gidder ikke det en gang til.

Liker at han møter blikket mitt når vi snakker sammen, og at han smiler og er høflig.

Menn tiltrekkes av det visuelle, mens kvinner faller med ørene.

Egenskaper betyr deretter mye når vi blir kjent.

ØNSKER: Modenhet, Evnen til refleksjon, selvinnsikt og utvikling. Kommunikasjon. Respekt for mine grenser. Snill. Ikke kontrollerende eller aggressiv oppførsel.  Normal hygiene. Ikke lange møkkete tånegler som ser ut som klør🤮 

Ikke løgnere, men en som sier det som det er. Det gir trygghet. 

"Si hva du gjør, og gjør som du sier", da kommer du langt her.. Jeg trenger ikke være enig i alt.

En humor som jeg forstår er et pluss.

Gjerne en som kan lage mat, men det er ikke et must. 

En som lager en kopp te til meg når jeg har 40+ i feber, og ikke sitter å surfer på FB hele dagen, mens jeg føler at jeg holder på å dø, men faktisk ser til meg med noen timers mellomrom da(hvis vi bor sammen).

Jeg velger gjerne en mindre pen mann, da jeg syns han blir vakker når han viser egenskaper som jeg verdsetter. Fordelen med det er at han har færre beilere og gjerne gjør en ekstra innsats i senga for å glede meg. 

En som forstår at jeg trenger noen timer alene iblant, for å sentrere meg selv og lande. Det er slitsomt med en som vil være på meg 24 timer i døgnet, og som t.o.m vil være med meg på do når jeg bæsjer.

En som viser iniativ og som ikke konstant trenger at jeg må sysselsette ham/ber om at jeg skal fortelle ham hva han skal gjøre. Når søpla er full, og han står ved siden av posen som renner over,og spør om han kan hjelpe meg med noe mens jeg tar oppvasken. Da blir jeg oppgitt.  Jeg liker også at han kaster snørrpapiret sitt i søpleposen og ikke legger det foran meg på stuebordet.

K 45.

Og en av de vakreste mennene jeg har kjent, han var skamfert i halve ansiktet pga en ulykke. Men han eide seg selv og strålte😁

• Hjerte 1
Skrevet

Høyde er ingen dealbraker,men jeg foretrekker menn på min høyde, eller i det minste ikke veldig mye høyere ( jeg er under 170) . Men ellers er det ikke viktig. Har blitt kjent med og tiltrukket av en mann de siste ukene, som ikke er noe av det jeg hadde sett for meg. Men allikevel er han sexy, litt overvektig og skallet. Og drømmemannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...