AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Flere som opplever at foreldremøtene i skolen blir lagt hovedsakelig til dagtid? Er det mange av dere som får til å møte opp på de? Anonymkode: 7bfd0...544
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Klarer dere å gå til tannlegen på dagtid? Anonymkode: 989b5...9a5 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klarer dere å gå til tannlegen på dagtid? Anonymkode: 989b5...9a5 Tannlegen har du vel rett til velferdspermisjon til. Anonymkode: faf25...8e2 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 Alltid ettermiddag/kveld her. Anonymkode: acbfe...cc6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 Kun foreldresamtaler som kan komme på dagtid her, men de som ikke kan ordner noe annet. Har aldri hørt om foreldremøter på dagtid. Vi har fleksibel arbeidstid og kan komme litt før 4 så de som har det verre kan få timene etter 4. Anonymkode: 0f4b4...ff1 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Klarer dere å gå til tannlegen på dagtid? Anonymkode: 989b5...9a5 Inntil et år siden hadde jeg ikke vært hos tannlegen på 15 år, så; Nei. Men tannlege får man gjerne fri med lønn fra jobb for å gå til, så poenget ditt uteblir. Her er alt av foreldremøter og foreldresamtaler lagt til ettermiddagen (fra kl. 14 eller noe, for de som har mulighet til å møte opp da) Anonymkode: 7374b...1f8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #7 Skrevet 28. oktober 2022 Du har rett til fri med lønn ifm utviklingssamtaler. Anonymkode: 1093e...306
Rosabløff Skrevet 28. oktober 2022 #8 Skrevet 28. oktober 2022 Alltid kveld her. Foreldresamtaler er på ettermiddag eller kveld. Det er helt greit. Det er bare å bytte med noen andre dersom tiden ikke passer. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #9 Skrevet 28. oktober 2022 Kommer ikke til å ha en eneste foreldresamtale på kvelden noe mer. Så lite verdsatt jeg føler meg etter årets lønnsoppgjør, kommer jeg til å tilby samtaler i tidsrommet 08-17 fremover. Anonymkode: 0324f...cd9 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #10 Skrevet 28. oktober 2022 Her legges foreldresamtalene til både dagtid, ettemiddag og tidlig kveld. Læreren setter opp en oversikt over ledige timer og så skriver folk seg på. Her vi bor jobber ca halvpartene av foreldrene i klassen turnus på sykehuset så det er mange som skriver seg opp på dagtidstimer. Anonymkode: f6542...217 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #11 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har rett til fri med lønn ifm utviklingssamtaler. Anonymkode: 1093e...306 Kanskje i din tariffavtale, men nei dette er ingen lovfestet rett. Anonymkode: c1e21...2a9 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Skrevet 28. oktober 2022 Foreldremøter er alltid på kvelden. Men kontaktmøter har alltid vært på dagtid på barneskolen, på ungdomsskolen har det vært på sen ettermiddag/kveld. Går bra for vår del. Anonymkode: db460...0e3
GammelKaktus Skrevet 28. oktober 2022 #13 Skrevet 28. oktober 2022 Elevsamtalen/utviklingssamtalen er på dagtid her ja. Man må jo møte opp men vet at noen lærere som regel er behjelpelig med å endre tidspunkt om noen sliter med å få det til, men her har det alltid vært mellom 13 og 1530. Foreldremøte er alltid på kvelden men det blir noe annet for det er jo alle foreldrene samlet med innslag fra lærere, rektor og helsesøster osv. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #14 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kommer ikke til å ha en eneste foreldresamtale på kvelden noe mer. Så lite verdsatt jeg føler meg etter årets lønnsoppgjør, kommer jeg til å tilby samtaler i tidsrommet 08-17 fremover. Anonymkode: 0324f...cd9 Dere har en egen evne til å klage. Anonymkode: 33d1b...516 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #15 Skrevet 28. oktober 2022 Syntes det er greit på dagtid. Da er man hvertfall alltid sikret barnevakt siden de er på skole/Sfo. Utvsamtaler er bare en halvtime to ganger i året. Det må det gå ann å få fri til. Anonymkode: 4e52f...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #16 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg vi absolutt foretrekke å ha utviklingssamtale på dagen. Heller få fri fra jobb den korte tiden enn å måtte styre med det på ettermiddag eller kveldstid der det er travelt. Mens andre har andre preferanser 🤷🏼 Jeg er selv lærer og setter opp tidspunkt både på dagtid og kveldstid også, men det er begrensninger på når det passer, alle kan ikke få akkurat det de ønsker. Dessverre er det ofte vanskelig å få til på dagtid, da det kræsjer med undervisning og andre møter, men mange foretrekker det Anonymkode: 4b609...b74 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #17 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kanskje i din tariffavtale, men nei dette er ingen lovfestet rett. Anonymkode: c1e21...2a9 Det er en grunn til at de ulike yrkesgruppene ikke forstår hverandre: enkelte har velferdspermisjon for svært svært mange ting, skriver timer bare de tar en 5 min telefonsamtale eller sjekker en mail etter arbeidstid, kan kreve at arb giver betaler etterutdanning og kurs, betalt reisevei til og fra jobb, hjemmekontor, betalt telefon og Internett hjemme, fleksitid, avspaseringstid , ekstra ferie, ++++ mens andre ikke får en krone for tiden de må stå på ekstra. Mange åpner og stenger butikker uten å få lønn for tiden, må være tilgjengelig for telefoner og mail på fritiden uten å få så mye som et takk eller kompensasjon. Når det kommer til lærere så får de mye fri som betaling for ekstratiden så de syntes jeg ikke synd på. De er heller ikke samfunnets dårligst betalte. Likevel; telefoner og utv samtaler på kveldstid er unødvendig. Dwtte kan helt fint skje på dagtid. Rette prøver derimot er nødvendig. Anonymkode: 4e52f...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #18 Skrevet 28. oktober 2022 Etter Korona må vel alle ha mulighet til å tilby foreldresamtaler digitalt - og det gjør det lettere for en del foreldre å få det til på dagtid. Men jeg har fleksitid og ingen som kontrollerer meg på noen som helst måte, så jeg kan ikke sette meg inn i andres yrker. Anonymkode: 65d6e...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #19 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er en grunn til at de ulike yrkesgruppene ikke forstår hverandre: enkelte har velferdspermisjon for svært svært mange ting, skriver timer bare de tar en 5 min telefonsamtale eller sjekker en mail etter arbeidstid, kan kreve at arb giver betaler etterutdanning og kurs, betalt reisevei til og fra jobb, hjemmekontor, betalt telefon og Internett hjemme, fleksitid, avspaseringstid , ekstra ferie, ++++ mens andre ikke får en krone for tiden de må stå på ekstra. Mange åpner og stenger butikker uten å få lønn for tiden, må være tilgjengelig for telefoner og mail på fritiden uten å få så mye som et takk eller kompensasjon. Når det kommer til lærere så får de mye fri som betaling for ekstratiden så de syntes jeg ikke synd på. De er heller ikke samfunnets dårligst betalte. Likevel; telefoner og utv samtaler på kveldstid er unødvendig. Dwtte kan helt fint skje på dagtid. Rette prøver derimot er nødvendig. Anonymkode: 4e52f...bc4 De aller fleste lærere tar hensyn til spesielle behov, så om man ikke har mulighet til å møte midt på dagen, så får man si i fra. Jeg tror arbeidstidsavtalen til lærere sier at samtaler skal foregå før 17? Husker ikke helt. Anonymkode: 989b5...9a5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #20 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer ikke til å ha en eneste foreldresamtale på kvelden noe mer. Så lite verdsatt jeg føler meg etter årets lønnsoppgjør, kommer jeg til å tilby samtaler i tidsrommet 08-17 fremover. Anonymkode: 0324f...cd9 I dette tilfellet er det snakk om mellom 10 og 12.30. Anonymkode: 7bfd0...544
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå