AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Vi er 4 kolleger som jobber sammen mye. Har slitt litt med å få til ett bra miljø. Har blitt bedre, men en prater i mobilen veldig mye. Både når han jobber og i pausene. I pausene sitter vi 4 sammen. 3 av oss prater og har det gøy sammen. Men han andre sitter med airpods og prater i mobilen. Han prater ett annet språk, så det er slitsomt å sitte å høre på i hele pausen. Hva kan vi gjøre? Bare godta det? Er ikke lett å være sosial og inkludere han i gruppen Anonymkode: 87146...734 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Selvfølgelig skal dere godta det. Hva tenkte du, dere skal tvinge han til å snakke med dere i pausene? Anonymkode: 28c98...2b6 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 Ikke mye annet en å godta. Snakk over han. Kanskje personen tar hintet. Anonymkode: a1e0b...e94
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg kunne nok bedt ham ta samtalen et annet sted. Jobbtelefonene er det jo vanskeligere å ta uten pc, så derfor jeg ikke liker åpne kontorlandskap. Anonymkode: d5efc...0e3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vi er 4 kolleger som jobber sammen mye. Har slitt litt med å få til ett bra miljø. Har blitt bedre, men en prater i mobilen veldig mye. Både når han jobber og i pausene. I pausene sitter vi 4 sammen. 3 av oss prater og har det gøy sammen. Men han andre sitter med airpods og prater i mobilen. Han prater ett annet språk, så det er slitsomt å sitte å høre på i hele pausen. Hva kan vi gjøre? Bare godta det? Er ikke lett å være sosial og inkludere han i gruppen Anonymkode: 87146...734 Slutt med saueflokkmentaliteten, typisk norsk. Folk gjør hva de vil i pausen sin, da har man faktisk fri. Du trenger ikke omgås en kollega i matpausen, fint avbrekk å koble vekk en kollega da. Han bør forøvrig gå et annet sted for å snakke i tlf enn å sitte ved bordet. Anonymkode: d016f...58b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 Vi har litt samme problem, bare at der er det ikke pausene som blir brukt til telefonprat. Vi har uansett betalt matpause. Men når det går 10 min etter pausen er over så er det inn på et møterom, døra igjen og borte minst 15-20 min. I tillegg minst 4-5 ganger daglig hvor privattelefon tas med, og det forsvinnes fra kontorlandskapet. Anonymkode: 530cd...86c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi har litt samme problem, bare at der er det ikke pausene som blir brukt til telefonprat. Vi har uansett betalt matpause. Men når det går 10 min etter pausen er over så er det inn på et møterom, døra igjen og borte minst 15-20 min. I tillegg minst 4-5 ganger daglig hvor privattelefon tas med, og det forsvinnes fra kontorlandskapet. Anonymkode: 530cd...86c Veldig mange som ikke skjønner at når man er på jobb, så skal man ikke bruke tid på privat samtaler. En gang i blant er jo greit, men ikke daglig Anonymkode: 87146...734 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Tror mange glemmer at vi er på jobb for å jobbe. Og vi har mange timer etter jobb til å skravle i telefonen Anonymkode: 87146...734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå