Gå til innhold

Beinhinne betennelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet
BEINHINNEBETENNELSE!
Som rytter og industriarbeider er jeg utsatt for dette. Jeg greier stort sett å holde det i sjakk, med å bytte sko ofte og gå mye i joggesko i stede for stallsko ect. MEN nå jobber jeg på betong å da, der jeg må ha på vernesko. Så for 2 uker siden blusset det opp i BEGGE beina, og når det blusser opp er det jo et Hel***te å få ned igjen... Ser litt på kompresjons sokker/leggstøtte. Men hvem er best? Noen som har erfaring? sett på Incrediwear (ser best ut nå da) og BOT sine. Men finnes jo så mye ut der. Tar også i mot andre tips med stor takk. Har fått salve fra lege (dessverre lite effekt), 2 nye vernesko med innlegg som jeg bytter på iløpet av vakten, og har en kjøleligament greier til folk, ingenting hjelper annet enn hvile, men jeg jobber jo så blir lite av det. Har heldigvis en 4 dagers friperiode neste uke, men må jo komme meg igjennom 12t natthelg først da...
Sett på disse to:
Skrevet

Hei! Sleit selv med beinhinnebetennelse for mange år siden. Dette mer i sportssammenheng, men det funket ikke med kompresjonssokk/leggvarmer. Derimot begynte jeg å trene styrke (knebøy, tåhev etc og gikk ned en god del i vekt. Har du vært og sett om du trenger spesialsåle? (dette funket heller ikke for meg)

Anonymkode: 119c4...12c

Skrevet

Masser knutene langs beinhinna. 

Anonymkode: 0608e...cb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei! Sleit selv med beinhinnebetennelse for mange år siden. Dette mer i sportssammenheng, men det funket ikke med kompresjonssokk/leggvarmer. Derimot begynte jeg å trene styrke (knebøy, tåhev etc og gikk ned en god del i vekt. Har du vært og sett om du trenger spesialsåle? (dette funket heller ikke for meg)

Anonymkode: 119c4...12c

Hei! Jeg er høy, slank og veltrent så har ikke sammenheng med vekt i hvert fall. Trener mye bein selv og ridning i seg selv er jo god beintrening. Har ridd rolig de siste ukene da dette er å en belastende faktor, samtidig som jeg prøver å trene bein/kropp på en måte som ikke belaster. Min erfaring med dette er å bare ikke belaste beina på 1-2 uker så går det tilbake til normalt så lenge man har gode sko. Men med jobb på betong så blir det jo belastning uansett...  Har ikke behov for spesial-såler mener de. Har bandasjert beina på jobb noen dager, å dette hjelper litt, men ikke nok..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...