Gå til innhold

Langvarig avstandsforlelskelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det gått mange år siden jeg har hatt et seriøst forhold, og dessverre kan det virke som om en håpløs avstandsforelskelse jeg lider av blokkerer...!

Han det dreier seg om klarer jeg rett og slett ikke å glemme. Vi ble delvis kjent for noen år tilbake men mistet kontakten uten at noe hadde skjedd mellom oss. Han hadde dessuten kjæreste den gangen. Våre veier møttes plutselig igjen et par år senere, og det oppsto en flørt mellom oss. Jeg hadde da store problemer med å vise min interesse da jeg ville vere stolt og var overbevist om at han ikke var interessert. Flørten skled ut og jeg prøvde å glemme ham. Et par år etter det igjen møttes vi atter en gang og vi flørtet enda mer + klining på fest. Vi hadde til og med en date som han tok initiativ til etter et par håpløse kontaktforsøk fra min sin side(i fylla). Heldigvis hadde jeg ikke skremt ham... Men jeg klarte fortsatt ikke å formidle interesse og ble innesluttet i hans selskap av overveldende sjenanse(utrolig irriterende). Tenkte hele tiden at en så flott fyr(veldig pen og populær) umulig kunne vere interessert i lille meg. Etter dette skled det ut atter en gang, og et par mnd etter fikk jeg beskjed om at han hadde fått kjæreste... Nå har de vært kjærester i snart tre år. Traff ham igjen for ca halvt år siden, han var åpenbart glad for å se meg og la ut om at han fortsatt likte meg veldig godt. Jeg ble totalt forvirret og mistet all sjenanse da jeg anså det som håpløst likevel. Det endte med at vi hadde en lang samtale om oss og hva som hadde skjedd. Ifølge han hadde han vært interessert hele tiden men han hadde tolket meg som unteressert. Og plutselig hadde hans kjæreste kommet seglende. Hun er en ganske direkte og selvsikker type, da jeg er litt mer forsiktig når det gjelder flørting. Uansett var tiltrekningen fortsatt virkelig tilstede og kanskje enda mer siden vi endelig turde å snakke om oss og åpne opp. Han er ikke like selvsikker som det jeg trodde før. Det ble med den praten og mange gode klemmer, og var enige om at det ikke var smart å treffes. Men gjett om min forelskelse blusset opp igjen.... Det gikk noen mnd og plutselig tikket det inn en sms om at han fremdeles tenkte på meg...

Er det noen som har opplevd lignende situasjon, og hvordan endte det? Jeg har egentlig stort sett tenkt at hvis ingenting skjedde da det skulle, var det heller ikke meningen! Men jeg vet også at neste gang vi møtes vil der fortsatt vere kjemi...og den er sterk...! Får håpe han er blitt singel igjen da, eller at jeg har møtt en annen:-) Har lest at en forelskelse varer i gjennomsnitt ett år..., virker som om det er andre regler for avstandsforelskelser, paradoksalt nok...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ørte mer hmmm.., kanskje det hjemme i singelforumet det her. Men det hadde jo vært hyggelig med en liten tilbakemelding eller to da... :klappe:

Skrevet

Jeg har vært avstandsforelsket ja, så jeg vet at en slik forelskelse kan være sterk. Jeg tror nok det er fullt mulig å være avstandsforelsket i over et år. Det har sikkert noe med at når man er avstandsforelsket så er man det ofte av en grunn, og når man aldri får noe forhold til vedkommende så blir han gjerne stående igjen som et "glansbilde" og du greier ikke å slutte å tenke på hvordan et forhold mellom dere kunne ha blitt. I motsetning til når man blir sammen med en person man er forelsket i. Da blir man kjent med personen, ser alle de negative sidene hans og oppdager fort at vedkommende ikke er så perfekt som man trodde ;) Derfor tror jeg absolutt det er fullt mulig å være avstandforelsket i lang, lang tid.

Når det gjelder situasjonen din så er det sikkert noe lignende han tenker. Han likte deg sikkert veldig godt den gangen og har vel aldri sluttet å tenke på hvordan det ville vært å ha et forhold med deg. Det eneste du kan gjøre i denne saken er vel enten å håpe på at han blir singel snart, eller så kan du jo bare fortelle ham hvor du står og be ham ta en avgjørelse (siden han sier at han fremdeles tenker på deg). Han har jo tross alt ei dame å ta hensyn til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...