AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 De som bandt renta i fjor har nok bedre rente men hva med dere som mylig har bundet rente på huslån, er 4% et dårlig tilbud for fastrente i ti år fremover? Noen sier den kan stige til 7-8% de neste årene mens andre jeg kjenner har fått bundet renta på 2,1% i fjor. Anonymkode: f23b2...9fe
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 4% er et veldig bra tilbud. Kan nesten ikke tro det er sant engang? Vi har 3,5%, og det er førstegangskjøperlån gjennom fagforening, et av de aller beste lånet på markedet så vidt jeg husker fra noen måneder tilbake. Skulle vi hatt billigere måtte vi lånt mindre enn 60%. Lånet vårt kommer til å øke til 4% etter neste renteøkning kommer i desember. Og enda mer når renta dessverre sannsynligvis øker igjen på nyåret. Anonymkode: 8f4d2...373
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 Fler? Er redd 4% er dumt å binde seg til i hele ti år når andre fikk 2% i fjor Anonymkode: f23b2...9fe
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 Renta skal ikke opp til 7-8%. Trolig skal den nedover igjen i slutten av meste år. Fastrente lønner seg stort sett aldri. Lag en regningskonto og opprett din egen «fastrenteavtale» ved å betale inn tilsvarende mer i dag og la det akkumulere seg opp til å ta renteøkningene som kommer. 10år er lenge og mye kan skje på den tiden. Samlivsbrudd, flytting etc. Plutselig sitter man med svarteper fordi man må bryte fastrenteavtalen. Anonymkode: 0bdde...ebf 2 1
Tomas77 Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Fler? Er redd 4% er dumt å binde seg til i hele ti år når andre fikk 2% i fjor Anonymkode: f23b2...9fe Personlig ville jeg ikke gått for 4% på ti år men det er helt avhengig av din situasjon. Tåler du 6% ett år? 1
Amossa Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg ville gått for 4% over 10 år. Har ingen tro på at en rente under 4% blir normalen framover. Husk at de lave rentene vi har hatt de siste årene er historisk unormale. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 Helt ok tilbud du har fått viss dette er nå. Fikk tilbud om 4,55% for 2 mnd siden, og går ut i fra at jeg ikke ville få noe bedre i dag hos min bank. Men om det er verdt det? Rente på over 4% i 10 år kanskje, men ikke så veldig sansynlig. Men rente på over 4% i 5 år ser jeg på som godt mulig slik verdensøkonomien utvikler seg nå. Har desverre ikke noe link til egen synsing/spekulering til dere som skriker at rentene vil gå ned til 1,7% i slutten av neste år, og aldri har opplevd høye boliglånsrenter. Man må nesten bare føle på magefølelsen, akkurat som de som bandt renta på 1,7% for over et år siden. Anonymkode: 280ab...1c6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Lite poeng i å binde på 10 år nå, med mindre man virkelig ikke står "han av" med en kort periode oppe på 5-7 % nivå. Hvis man virkelig trenger forutsigbarheten, kjør på. Men du blir etter alt å dømme å ha høyere rente de resterende 7-8 årene av kontrakten. Du har også fått et veldig "lavt" tilbud hvis man sammenligner med noen mnd tilbake som bekrefter at banken aner bedring. Og da følgelig mulighet til inntjening. Anonymkode: 6022e...300 2
Tvist Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 Hvis du bestemmer deg for å ta tilbudet, ville jeg gjort det nå, og ikke ventet til neste rentehevning, som antagelig kommer neste uke.
Rucula Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 15.49): 4% er et veldig bra tilbud. Kan nesten ikke tro det er sant engang? Vi har 3,5%, og det er førstegangskjøperlån gjennom fagforening, et av de aller beste lånet på markedet så vidt jeg husker fra noen måneder tilbake. Skulle vi hatt billigere måtte vi lånt mindre enn 60%. Lånet vårt kommer til å øke til 4% etter neste renteøkning kommer i desember. Og enda mer når renta dessverre sannsynligvis øker igjen på nyåret. Anonymkode: 8f4d2...373 Jaha? Jeg har 3,3. ikke førstegangslån
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Skrevet 30. oktober 2022 Rucula skrev (21 minutter siden): Jaha? Jeg har 3,3. ikke førstegangslån Jeg tror kanskje de over her har regnet inn renten som kommer i november. Vi har 3,1% i dag og 3,6% fra november med LO favør over 35 år Anonymkode: eed6e...647
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå