Ylvalin Skrevet 23. oktober 2002 #1 Del Skrevet 23. oktober 2002 Jeg fant en brosjyre for NuvaRing i Tidsskrift for Den Norske Lægeforening. Jeg er på leting etter en pilleløs prevensjonsmetode, men har ikke hørt om prevensjonsring før. Jeg fant en informasjonsside på internett: http://www.nuvaring.com Dere er sikkert lei av sånne har du prøvd ditt og datt-innlegg, men... noen som har prøvd..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 24. oktober 2002 #2 Del Skrevet 24. oktober 2002 Ja, jeg har ei venninne som prøvde dette, og hun ble gravid. Men hun blir jo gravid bare man sier "bø", så det så. Det jeg synes er dumt med slike prevansjonsmetoder er at man må planlegge på forhånd. Fungerer vel på omtrent samme måte som P-puta og pessaret tenker jeg. Linken virket ikke, så jeg fikk ikke sett på "tingen" men. Hvis den ikke er altfor dyr, skader det vel ikke å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylvalin Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg prøver med ny link: http://www.nuvaring.com Det var ikke akkurat lovende at din venninne ble gravid, men produsenten mener ringen er omtrent like sikker som p-pille. Det er ikke sånn "planlegge-på-forhånd-prevensjon", det er en hormonring man setter i skjeden, hvor den skal sitte i 3 uker! Fordi hormonene ikke skal passere gjennom leveren, men tas opp gjennom slimhinnene, er hormondosen mye lavere enn i p-piller. Ikke er den spesielt dyr heller, under 100 kroner i måneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 24. oktober 2002 #4 Del Skrevet 24. oktober 2002 Okei, da skjønner jeg litt mer. Men skal man sette inn dette selv da... eller må man gå til lege hver 3. uke? Hva om den settes feil? Men hvis alt dette funker, høres det jo litt genialt ut. Synes du skal prøve jeg, og selvfølgelig dele alle erfaringer med oss. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 30. oktober 2002 #5 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg fikk DetNye i posten i går, og der sto det litt om p-ringen, for de som er interessert i å lese det. Høres jo egentlig ganske ok ut synes jeg. Man går med den i 3 uker og tar den ut når man skal ha mensen. Hvis man vil utsette mensen setter man bare inn en ny umiddelbart. Den skal være like sikker som p-piller, men har mindre bivirkninger, f.eks forårsaker den ikke vektøkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå