AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Vi har en 9åring, og skal flytte i leilighet i blokk. Vi står litt mellom Manglerud eller Oppsal. Det viktigste for oss er et sosialt og inkluderende nærmiljø, hyggelige naboer og litt utvalg av fritidsaktiviteter for barn. Vi voksne klarer oss fint begge steder, vi er mest opptatt av at skolen er trivelig med godt miljø og at det bor endel barn i området å bli kjent med. Gutten vår er ikke så opptatt av fotball, så det blir nok mest svømming eller håndball etc. Eneste er at mor i hus er litt støysensitiv, så jeg orker ikke bo rett inntil hovedvei type rød støysone. Bor noen her/kjenner folk der med barn i 3-4.klasse og vet noe om skolemiljø og fritid? Generell trivsel? Anonymkode: d22a1...ae8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg ville valgt Oppsal. Det er langt fra store hovedveier, lite luftforurensning og svært nære marka. Mange blokker ligger slik til at det er minimalt med støy I tillegg har de gode skoler, mange barn, mye forskjellige fritidsaktiviteter og ikke minst et veldig aktivt håndballmiljø Jeg bor selv på Oppsal og har to gutter (9 og 11 år) og de stortrives på Oppsal. Veldig godt miljø og en fin blanding mellom blokker, rekkehus og eneboliger. Anonymkode: 6f969...d88 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 Ville også valgt Oppsal Anonymkode: 67b67...232 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 Disse områdene er veldig like. Velg det stedet som har den beste leiligheten for dere på markedet. Anonymkode: a30e4...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 Hipp som happ for ungene sin del, men du finner kanskje lettere rolige områder på Oppsal. Anonymkode: 43a98...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 Mer som skjer på Manglerud, kjappere og enklere å komme til byen, to tbaner istedenfor én (til Oppsal), knutepunkt med kollektiv på Ryen (inkl Flybussen), ja... les tråden under. Bøler/Oppsal = ca det samme. Anonymkode: 63430...1fd
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #7 Skrevet 28. oktober 2022 Temmelig hipp som happ. Jeg bor på Manglerud med fjerdeklassing og tenåring, kunne nok like gjerne bodd på Oppsal. Trives godt. Fornøyd med skolen, bra med fritidsaktiviteter, engasjert foreldregruppe og bra med aktiviteter. Kjapt til byen med banen, ok butikkutvalg på senteret og Ryen, turområder rundt vannet, ny svømmehall og juniorklubb. Merker ikke noe til støy, trenger ikke så langt unna ringen før det blir stille. Anonymkode: 98ca5...198 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #8 Skrevet 28. oktober 2022 Hadde nok blitt Oppsal for min del fordi du da bor rett ved marka. Ellers er det meste nokså likt. Anonymkode: 0acb4...e3e
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #9 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mer som skjer på Manglerud, kjappere og enklere å komme til byen, to tbaner istedenfor én (til Oppsal), knutepunkt med kollektiv på Ryen (inkl Flybussen), ja... les tråden under. Bøler/Oppsal = ca det samme. Anonymkode: 63430...1fd Vi har to baner her på Oppsal også altså. Det er nok mer som skjer på Manglerud pga at det er et større kjøpesenter der. Men, det er roligere og penere her på Oppsal syntes jeg. Anonymkode: 83a64...c7b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #10 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Temmelig hipp som happ. Jeg bor på Manglerud med fjerdeklassing og tenåring, kunne nok like gjerne bodd på Oppsal. Trives godt. Fornøyd med skolen, bra med fritidsaktiviteter, engasjert foreldregruppe og bra med aktiviteter. Kjapt til byen med banen, ok butikkutvalg på senteret og Ryen, turområder rundt vannet, ny svømmehall og juniorklubb. Merker ikke noe til støy, trenger ikke så langt unna ringen før det blir stille. Anonymkode: 98ca5...198 Kan jeg spørre om tips til hvilke lavblokker som ikke har støy fra hovedveien(e)? Alt i rød støysone er uaktuelt for oss dessverre. Hvordan synes du skolemiljøet er på Manglerud i trinnene til minste? Anonymkode: d22a1...ae8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre om tips til hvilke lavblokker som ikke har støy fra hovedveien(e)? Alt i rød støysone er uaktuelt for oss dessverre. Hvordan synes du skolemiljøet er på Manglerud i trinnene til minste? Anonymkode: d22a1...ae8 Ville sett på Havreveien ca nr 33-57 og 14-40, Rugveien 15-71 og 6-40, stort sett hele Våronnveien. Opplever skolemiljøet som godt og hører stort sett det samme fra de andre foreldrene. Anonymkode: 98ca5...198
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #13 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ville sett på Havreveien ca nr 33-57 og 14-40, Rugveien 15-71 og 6-40, stort sett hele Våronnveien. Opplever skolemiljøet som godt og hører stort sett det samme fra de andre foreldrene. Anonymkode: 98ca5...198 Tusen takk 😃🥰 Anonymkode: d22a1...ae8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #14 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg har bodd begge steder. Bor på Oppsal med barn nå og kommer ikke til å flytte. Anonymkode: 21e60...559
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #15 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har to baner her på Oppsal også altså. Det er nok mer som skjer på Manglerud pga at det er et større kjøpesenter der. Men, det er roligere og penere her på Oppsal syntes jeg. Anonymkode: 83a64...c7b Har dere? Får bare opp bane 3 på Ruter, med kvartersruter. På Manglerud går banen hvert 6 eller 7 minutt. Også mye senere. Anonymkode: 63430...1fd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #16 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 14.43): Vi har en 9åring, og skal flytte i leilighet i blokk. Vi står litt mellom Manglerud eller Oppsal. Det viktigste for oss er et sosialt og inkluderende nærmiljø, hyggelige naboer og litt utvalg av fritidsaktiviteter for barn. Vi voksne klarer oss fint begge steder, vi er mest opptatt av at skolen er trivelig med godt miljø og at det bor endel barn i området å bli kjent med. Gutten vår er ikke så opptatt av fotball, så det blir nok mest svømming eller håndball etc. Eneste er at mor i hus er litt støysensitiv, så jeg orker ikke bo rett inntil hovedvei type rød støysone. Bor noen her/kjenner folk der med barn i 3-4.klasse og vet noe om skolemiljø og fritid? Generell trivsel? Anonymkode: d22a1...ae8 Manglerud Anonymkode: d64df...41e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå