AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg ble for under 3 uker siden operert i ryggen. Ble også operert i samme nivå tidligere i år, så denne gangen la kirurg snittet i det tidligere arret. Ble sydd med innvendig sutur. Ved utskrivning fikk jeg beskjed fra sykepleier om å tape arr for finere arrdannelse. Pga antydning til infeksjon rundt knutefeste for sting som ikke har løst seg opp ennå var jeg hos lege tidligere denne uka. Fikk også her beskjed om at det er lurt å tape arret, men rakk ikke å spørre om hvor lenge før legen var på vei videre til neste pasient. Er det noen her som har erfaring med å tape arr? Noen som vet hvordan det fungerer når arret er nederst i korsrygg? Tenker at det er et område med mye strekk i hos meg samt en liten hudfold, så litt usikker på om taping vil gjøre arret finere i dette området. Hvor lenge har dere tapet? Leser flere steder på internett om rundt 3 måneder, men dette er for arr etter plastisk kirurgi. Noen som vet/har erfaring med taping, gjerne etter ryggkirurgi? Takknemlig hvis noen har noen gode svar til meg! Anonymkode: e4234...f42
Blåjojo Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg har arr etter operasjon som er lukket med innvendig sutur, men ikke på ryggen. Det tapet jeg i 8-10 uker, og i dag må du vite at det er der for å se det. Så spørsmålet er bare hvor viktig det er for deg å ha et usynlig arr eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 Tror ikke det spiller noen rolle hva slags kirurgi, arr er jo arr. Så lenge som mulig fikk jeg høre, men er allergisk mot tapen så kunne ikke bruke tape. Anonymkode: 76685...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 Blåjojo skrev (31 minutter siden): Jeg har arr etter operasjon som er lukket med innvendig sutur, men ikke på ryggen. Det tapet jeg i 8-10 uker, og i dag må du vite at det er der for å se det. Så spørsmålet er bare hvor viktig det er for deg å ha et usynlig arr eller ikke. Takk for tilbakemelding! Tror ikke jeg kommer til å få et "usynlig" arr selv om jeg taper pga hudtypen min tenderer til å danne synlige og litt brede arr, men håper å kunne få et noenlunde smalt og blekt arr uten ujevnheter. Arr etter ryggoperasjoner er ikke til vanlig synlig for andre, men om jeg må bøye meg og toppen sklir litt opp er deler av arret synlig. Da tenker jeg at jeg kan tape frem til kontroll i januar iallefall. Anonymkode: e4234...f42
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tror ikke det spiller noen rolle hva slags kirurgi, arr er jo arr. Så lenge som mulig fikk jeg høre, men er allergisk mot tapen så kunne ikke bruke tape. Anonymkode: 76685...5b3 Jeg har hud som har tendens til å bli lett irritert, så håper det går greit å tape, eventuelt om apoteket har tape som er mer allergivennlig/egnet for sensitiv hud. Tenker å tape til kontroll på sykehus i januar. Takk for tilbakemelding! Anonymkode: e4234...f42
Blåjojo Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Takk for tilbakemelding! Tror ikke jeg kommer til å få et "usynlig" arr selv om jeg taper pga hudtypen min tenderer til å danne synlige og litt brede arr, men håper å kunne få et noenlunde smalt og blekt arr uten ujevnheter. Arr etter ryggoperasjoner er ikke til vanlig synlig for andre, men om jeg må bøye meg og toppen sklir litt opp er deler av arret synlig. Da tenker jeg at jeg kan tape frem til kontroll i januar iallefall. Anonymkode: e4234...f42 Jeg har også en tendens til å få veldig synlige arr. Men det ene som er lukket med innvendig sutur og har vært tapet et nesten ikke synlig. Så lurer på om måten det er lukket har noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå