Gå til innhold

Tidligere arbeidsgiver "glemte" å sende feriepenger. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kontakter du sjefen og etterlyser feriepengene. Vær hyggelig og saklig og lat som du ikke tror/vet at hun gjorde det med vilje.

Anonymkode: a0915...33b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk ønsker ikke å lese det jeg skriver. Vi har laget en avtale på at jeg får feriepenger sammen med siste lønn, ikke i juni eller i juli. Siste lønn kom (i september), men ikke feriepengene. 

Anonymkode: deac5...4ba

Vel. Hadde du nå i det minste skrevet det så kunne du kanskje klagd men dette er første gang du skriver akkurat dette. Du kommer med små drypp av vesentlig info etterhvert som tiden går og tråden dør ut. Skulle tro du gjør dette kun for å provosere.

Du har pr nå kun et alternativ og det er å ta kontakt med sjefen/lønnskontoret. Ingen andre her kan gjøre noe for deg slik det virker som du forventer.

Skrevet

Om du sluttet i år kan du etter avtale få dem ut med siste lønn, men de fleste har i ansettelsesavtalen en avtale om at de utbetales mai/juni påfølgende år, og da skattefritt. Om du henter ut feriepengene dine i år, og  jeg forutsetter at du har sluttet i år, må du trekke skatt av dem.

Skrevet

Det slår meg som litt merkelig at du har avtalt å ikke få pengene i juni som vanlig og dermed heller ikke få utbetalt noe i juni - for å heller få alt etter du slutter samtidig som når du ikke får de utbetalt så går du hit for å klage i stede for å kontakte arbeidsgiver…

• Liker 1
Skrevet
Erd skrev (8 minutter siden):

Om du sluttet i år kan du etter avtale få dem ut med siste lønn, men de fleste har i ansettelsesavtalen en avtale om at de utbetales mai/juni påfølgende år, og da skattefritt. Om du henter ut feriepengene dine i år, og  jeg forutsetter at du har sluttet i år, må du trekke skatt av dem.

Feriepenger 2022. Men jeg savner feriepenger 2021. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da kontakter du sjefen og etterlyser feriepengene. Vær hyggelig og saklig og lat som du ikke tror/vet at hun gjorde det med vilje.

Anonymkode: a0915...33b

Skal gjøre det på mandag. 

Skrevet
37 minutter siden, Erd said:

Dette er helt riktig når det gjelder feriepenger opptjent i 2022, men TS savner feriepenger opptjent i 2021.

Anonymkode: 71403...af7

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Sammen med siste lønn eller bare feriepenger? 

Bare feriepengeoppgjøret. Altså lønn for ferien jeg ikke hadde tatt ut i år samt opparbeidete feriepenger for neste år. Statlig arbeidsgiver.

Anonymkode: 0c299...ef8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...