AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Hun vet jo at hun må betale ut feriepenger. Hun vet jo at jeg har krav på det og venter på det. Skjønner ikke at noen arbeidsgivere kan likevel velge å ikke betale ut feriepenger eller "glemme" det. Pleier man ikke å få feriepenger sammen med siste lønn? Anonymkode: deac5...4ba
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 De fleste venter vel til neste år. Jeg ba om å få utbetalt, det gikk helt fint men var ikke vanlig. Anonymkode: 0c6b4...31b 7
Curiousine Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun vet jo at hun må betale ut feriepenger. Hun vet jo at jeg har krav på det og venter på det. Skjønner ikke at noen arbeidsgivere kan likevel velge å ikke betale ut feriepenger eller "glemme" det. Pleier man ikke å få feriepenger sammen med siste lønn? Anonymkode: deac5...4ba Jeg har alltid fått det året etter. 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 De fleste venter vel til neste år, for at det skal være skattefritt. Også greit å få det til juli da, siden du blir trukket 5 uker i lønn da på ditt nye arbeidssted.. Anonymkode: 9014c...f50 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fleste venter vel til neste år. Jeg ba om å få utbetalt, det gikk helt fint men var ikke vanlig. Anonymkode: 0c6b4...31b Feriepenger for 2021 Anonymkode: deac5...4ba
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 Enten får du det ved sluttoppgjør, dvs enten siste lønning, eller måneden etter. Eller så blir det utbetalt neste år. Du vet det sikkert, men det er lurt å tenke på at du ikke vil få særlig med feriepener fra ny arbeidsiver neste år om du har sluttet så sent som nå i en jobb Anonymkode: 6f9d6...ec2 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #7 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun vet jo at hun må betale ut feriepenger. Hun vet jo at jeg har krav på det og venter på det. Skjønner ikke at noen arbeidsgivere kan likevel velge å ikke betale ut feriepenger eller "glemme" det. Pleier man ikke å få feriepenger sammen med siste lønn? Anonymkode: deac5...4ba Du må vel be om å få dem hvis du vil ha dem straks, ellers kommer de vel neste år. Anonymkode: b33b6...423 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #8 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feriepenger for 2021 Anonymkode: deac5...4ba Det var det jo ingenting i innlegget ditt i starten som hentydet at det var snakk om. De fleste fikk jo feriepenger for 2021 i juni/juni 2022, du fikk de ikke da? Anonymkode: 6f9d6...ec2 8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #9 Skrevet 28. oktober 2022 Feriepenger fra 2021 skulle du fått senest i sommer. Ring. Mas. Det der er ikke greit. Anonymkode: bbb3d...018 3
Juniper Skrevet 28. oktober 2022 #10 Skrevet 28. oktober 2022 Hvis du er sikker på t du ikke fikk de sammen med siste lønnsutbetaling i fjor, så ringer du arbeidsgiver og ber om å få det utbetalt. Skjer det ikke så kontakter du lønnsgarantifondet, tror jeg det heter. Men ikke sitt og vent! Vær aktiv! 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #11 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Enten får du det ved sluttoppgjør, dvs enten siste lønning, eller måneden etter. Eller så blir det utbetalt neste år. Du vet det sikkert, men det er lurt å tenke på at du ikke vil få særlig med feriepener fra ny arbeidsiver neste år om du har sluttet så sent som nå i en jobb Anonymkode: 6f9d6...ec2 Hvorfor måneden etter og ikke sammen med siste lønn? Anonymkode: deac5...4ba
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Feriepenger fra 2021 skulle du fått senest i sommer. Ring. Mas. Det der er ikke greit. Anonymkode: bbb3d...018 Jeg vet det. Jeg lurer bare på hva hun sjefen selv tenker. Som om hun ikke vet at det ikke er greit... Anonymkode: deac5...4ba
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #13 Skrevet 28. oktober 2022 https://www.konkursradet.no/veiledning-til-arbeidstakere-om-konkursbegjaering-mot-arbeidsgiver.304776.no.html Anonymkode: 42bb9...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #14 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor måneden etter og ikke sammen med siste lønn? Anonymkode: deac5...4ba Der jeg fikk et handlet det om at vi fikk fastlønn, men overtid ble utbetalt måneden etter. Så da jeg sluttet i april hadde jeg fått fastlønn for april, men ikke for overtidstimene, de kom i mai, sammen med feriepenger siden de skulle regnes med i grunnlaget for feriepengene Anonymkode: 6f9d6...ec2 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #15 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Der jeg fikk et handlet det om at vi fikk fastlønn, men overtid ble utbetalt måneden etter. Så da jeg sluttet i april hadde jeg fått fastlønn for april, men ikke for overtidstimene, de kom i mai, sammen med feriepenger siden de skulle regnes med i grunnlaget for feriepengene Anonymkode: 6f9d6...ec2 Foreslår du at jeg venter i en måned? Anonymkode: deac5...4ba
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #16 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): https://www.konkursradet.no/veiledning-til-arbeidstakere-om-konkursbegjaering-mot-arbeidsgiver.304776.no.html Anonymkode: 42bb9...a3e Ville du giddet det? Jeg ønsker jo ikke å drive med noe krangling og heavy saker Anonymkode: deac5...4ba
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #17 Skrevet 28. oktober 2022 Feriepenger skal utbetales sammen med siste ordinære lønning ihht. ferieloven. Du kan be arbeidsgiver vente til neste år, men det er ikke noe arbeidsgiver kan bestemme på egen hånd. Ta dette skriftlig med det samme. Skyldig beløp skal stå på siste lønnsslipp. Anonymkode: b2b57...a03
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #19 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Feriepenger skal utbetales sammen med siste ordinære lønning ihht. ferieloven. Du kan be arbeidsgiver vente til neste år, men det er ikke noe arbeidsgiver kan bestemme på egen hånd. Ta dette skriftlig med det samme. Skyldig beløp skal stå på siste lønnsslipp. Anonymkode: b2b57...a03 Ville du ventet i et par dager, evt. 1 uke, etter siste ordinær lønning, før du sender en slik mail? Finnes det noen grunner å ikke betale ut feriepenger? Anonymkode: deac5...4ba
Juniper Skrevet 28. oktober 2022 #20 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Foreslår du at jeg venter i en måned? Anonymkode: deac5...4ba Du skal forhøre deg med tidligere sjef ov max vente til neste lønnskjøring. Om de protesterer mot å betale deg ut, og det er usakelige grunner (alt annet enn at «du alt har fått pengene og her er beviset» er usakelig!) så må du taset videre umiddelbart! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå