Gå til innhold

Ville du spist sjokolade fordi «du fortjener det»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt syk eller noe. Har vondt i muskler og ledd, ligger i sengen. Smertestillende hjelper ingenting. Har spist normal mat ellers i dag, en sen frokost/lunch da jeg først fik matlyst. Men nå craver jeg etter sukker. Sjokolade/smågodt/is, hva som helst.

Vil tro jeg bare legger på meg unødvendige kalorier. Men er det god nok grunn til å spise sjokolade bare fordi en er syk/har vondt? 

Anonymkode: e9cec...f19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det jo bare du selv som bestemmer. 

Anonymkode: 69c46...828

• Liker 3
Skrevet

Du vil jo få i deg mye kalorier uavhengig om du fortjener det eller ikke. Så lenge du har en viss form for matlyst, så er du jo ikke så vanvittig dårlig.

Anonymkode: 7d1ae...eb4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vil jo få i deg mye kalorier uavhengig om du fortjener det eller ikke. Så lenge du har en viss form for matlyst, så er du jo ikke så vanvittig dårlig.

Ha! Utroligste jeg har hørt noen sinne!

Hva vet du om meg og min matlyst? Jeg er den dama som alltid har matlyst. Uansett situasjon, kjærlighetssorg eller andre kriser. Jeg spiser uansett. Til og med da jeg var gravid og hadde hypermesis var legene imponert over at jeg klarte å spise 1/4 - 1/2 skive ofte nok, slik at jeg hadde noe å kaste opp. Gikk ned 10 kg under graviditeten, men hadde vært langt værre om jeg ikke spiste.

De eneste gangene jeg ikke har spist mat, har vært grunnet omgangssyke.

ts

• Hjerte 2
Skrevet

Man trenger ingen "unnskyldning" for å spise godteri, men det bør jo selvsagt ikke bli for mye og for ofte.

Anonymkode: 1b5d1...4c5

• Liker 3
Skrevet

Nei, sjokolade gjør meg bare dårligere. Jeg har funnet ut hva slags mat som holder meg oppegående, og holder meg til det.

Anonymkode: 08f68...25f

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig! De med muskel og skjelettsykdommer faker dersom de spiser 🏳

Anonymkode: 37280...701

Skrevet

Jeg spiser stadig vekk sjokolade enten jeg fortjener det eller ikke.

• Liker 9
Skrevet

Selvfølgelig🥰

• Liker 1
Skrevet

Spiser sjokolade når jeg vil. Fordi jeg fortjener det.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, NymeriaRhoynar said:

Jeg spiser stadig vekk sjokolade enten jeg fortjener det eller ikke.

Støtter denne 🍫

Anonymkode: 1ba1f...58b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kaloriene er jo der selv om du fortjener dem eller ikke :) Jeg spiser sjelden sjokolade fordi jeg fortjener det, men fordi jeg har lyst på. Trenger ingen grunn. Så får jeg heller deale med de ekstra kaloriene en annen dag. God bedring :smilyblomst:

Endret av Ms. Steele
  • Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig 😍

Skrevet

Nei, jeg hadde spist det fordi jeg hadde lyst på det 

Anonymkode: 6f32a...b92

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 13.44):

Jeg har blitt syk eller noe. Har vondt i muskler og ledd, ligger i sengen. Smertestillende hjelper ingenting. Har spist normal mat ellers i dag, en sen frokost/lunch da jeg først fik matlyst. Men nå craver jeg etter sukker. Sjokolade/smågodt/is, hva som helst.

Vil tro jeg bare legger på meg unødvendige kalorier. Men er det god nok grunn til å spise sjokolade bare fordi en er syk/har vondt? 

Siden du spiser normale måltider er det ingen grunn til å spise godteri. Jeg tenker man kan gjøre det i nødstilfelle, når man veier for lite og virkelig ikke får i seg noe annet. Å spise fordi man har vondt eller er syk høres ut som trøstespising. 

Anonymkode: 8c330...faf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...