Gjest Adobyen Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Dårlig gjort å lure kundene på den måten. Jeg kjøper ikke godteposer, men stakkars smørbukken da.. https://www.nrk.no/ytring/du-tuller-ikke-med-gamle-godteposer-1.16155118
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Dette har de jo gjort i alle herrens år. Tydelig at det ikke er mye nyheter for tiden. Anonymkode: b4895...c2a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 https://dinside.dagbladet.no/okonomi/maarud-slanket-posene---okte-prisen-med-60-prosent/61752030 Eksempel på at dette slett ikke er noe nytt. Anonymkode: b4895...c2a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette har de jo gjort i alle herrens år. Tydelig at det ikke er mye nyheter for tiden. Anonymkode: b4895...c2a Slik har det alltid vært. Snusboksene som før var på 50 gr er nå nede i 42gr. Emballasjer pumpes opp mens det skrangler mer og mer inni. Gjelder alt, og alltid. Innhold krympes, og prisene justeres opp. Anonymkode: 8a05f...206 2 1
Leo Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 At godteposene, potetgullposene eller hva det nå måtte være i dette segmentet krymper er bare positivt slik jeg ser det. I "gamle dager" inneholdt en stor flaske brus en liter, en potetgullpose var 100 gram og det samme var en stor sjokoladeplate og akkurat det var bedre før. Litt som med vin at det for de fleste sitter lenger inne å åpne en ny flaske enn å bare tasse bort og fylle på et nytt glass fra treliterskartongen 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 Adobyen skrev (57 minutter siden): Dårlig gjort å lure kundene på den måten. Jeg kjøper ikke godteposer, men stakkars smørbukken da.. https://www.nrk.no/ytring/du-tuller-ikke-med-gamle-godteposer-1.16155118 dette har de jo i alle år gjort på mat også da. kjøttdeig er vel det beste eksempelet her. vanlig kjøttdeigpakke var jo 500 gr før. Anonymkode: f2e9f...63a
Gjest Adobyen Skrevet 28. oktober 2022 #7 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): dette har de jo i alle år gjort på mat også da. kjøttdeig er vel det beste eksempelet her. vanlig kjøttdeigpakke var jo 500 gr før. Anonymkode: f2e9f...63a Ja, det er dessverre ikke noe nytt. Men like kjipt for det.
PetterKanin Skrevet 28. oktober 2022 #8 Skrevet 28. oktober 2022 Adobyen skrev (5 timer siden): Dårlig gjort å lure kundene på den måten. Jeg kjøper ikke godteposer, men stakkars smørbukken da.. https://www.nrk.no/ytring/du-tuller-ikke-med-gamle-godteposer-1.16155118 Orkla sier de skal slutte å redusere innholdet. Om de gjør det - vil forbrukerne godta å betale prisen det koster?
Gjest Adobyen Skrevet 28. oktober 2022 #9 Skrevet 28. oktober 2022 PetterKanin skrev (4 timer siden): Orkla sier de skal slutte å redusere innholdet. Om de gjør det - vil forbrukerne godta å betale prisen det koster? Nei, det går heller ikke i lengden. Det er stadig flere som kutter, reduserer og erstatter det som vanligvis står på handlelisten. Det er jo summen på handlekurven som betyr mest for kunder som har fått trangere økonomi. Det er mange som er flinke og kreative på kjøkkenet for tiden. 🍽
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #10 Skrevet 28. oktober 2022 En annen ting er at det spekuleres i at ingen har full oversikt over hvor mye prisene stiger. Nå er det bensinpumpetilstander i butikkene. Butikkene bløffer opp prisene noe enormt. Det er helt sikkert. Alle rister bare på hodet og kjøper, de vet jo at alt stiger så... Anonymkode: 8a05f...206
Gjest Adobyen Skrevet 28. oktober 2022 #11 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En annen ting er at det spekuleres i at ingen har full oversikt over hvor mye prisene stiger. Nå er det bensinpumpetilstander i butikkene. Butikkene bløffer opp prisene noe enormt. Det er helt sikkert. Alle rister bare på hodet og kjøper, de vet jo at alt stiger så... Anonymkode: 8a05f...206 Jeg kjenner at kalkulatoren går i hodet mens jeg handler..bytter ut ting som ligger i kurven med noe billigere osv.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Skrevet 28. oktober 2022 PetterKanin skrev (4 timer siden): Orkla sier de skal slutte å redusere innholdet. Om de gjør det - vil forbrukerne godta å betale prisen det koster? 🤣 Tror ikke på de et sekund. Det at Orkla-sjefen gikk ut nå, var kun for å slikke ræv. De lever av mottoet: lettere å få tilgivelse enn tillatelse. Anonymkode: ca9d9...a6b
PetterKanin Skrevet 28. oktober 2022 #13 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤣 Tror ikke på de et sekund. Det at Orkla-sjefen gikk ut nå, var kun for å slikke ræv. De lever av mottoet: lettere å få tilgivelse enn tillatelse. Anonymkode: ca9d9...a6b Jeg ser ikke helt for meg at det blir en sannhet, jeg heller. Men om det mot formodning skulle bli det, så vil det jo bety høyere pakkepris all den tid priser økes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå