Gå til innhold

Det ringer på døra og leiligheten ser kaotisk ut, hva gjør du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da mener jeg sånn type kaos at du ikke et bekvem med å ta imot besøk. Åpner du døra og hører hva det gjelder? Lar du være å åpne?

Anonymkode: 097c6...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle jeg ikke åpne..? Hva i alle dager skulle vært på gang i gangen for at jeg ikke engang skulle kunne åpne døren..? 

Anonymkode: d058e...749

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke å åpne om jeg ikke har planlagt at noen skal komme eller om jeg vet at det er posten. Men har ikke noe imot at det er rotete om jeg har besøk, det er ikke mitt problem akkurat 

Anonymkode: 9035e...bb5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brøyter vei mot utdøra og åpner såklart. Jeg har folkeskikk. 

Anonymkode: 77b39...bd7

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dør fra yttergangen og inn i resten av huset, så jeg hadde bare lukket den før jeg åpnet ytterdøren.

De gangene det har ringt på uten beskjed så har det ikke vært noen som kommer på besøk liksom, så det stresser jeg ikke med.

Det hender at jeg kan få en melding om at venner eller familie er på tur i nærheten, og lurer på om de kan komme innom. Da hasterydder jeg hvis det er skikkelig kaos, også unnskylder jeg rotet. 

Anonymkode: cd8b6...b07

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åpner ikke, enkelt å greit. De som kjenner meg, sier alltid i fra at de kommer innom, fordi jeg hater å få uanmeldt besøk slik.

Anonymkode: af5f2...f38

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da åpner jeg ikke , er ikke alltid jeg gidder/orker besøk🙄 

Anonymkode: 68dc4...9ed

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Åpner ikke, enkelt å greit. De som kjenner meg, sier alltid i fra at de kommer innom, fordi jeg hater å få uanmeldt besøk slik.

Same 😏 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Same 😏 

Her også.

Anonymkode: b92cb...f8b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner aldri døra når folk ringer på. Hater overraskelse besøk. Vi lever i 2022 og har telefoner vi kan bruke for og avtale å treffes. Hvis noen ringer på døra her og det ringer på tlf rett etterpå på så svarer jeg ikke på tlf av ren prinsipp. Netopp fordi jeg da vet at vedkommende som ringer er den som står utenfor døren. Jeg føler uavtalte besøk som svært invaderende og hadde koblet ut ringeklokka om jeg kunne. Ja jeg er sær, men familie og venner vet om det og overrasker meg derfor ikke på denne måten. Sliter litt med familien til samboer for de syntes at slike drop in besøk er så hyggelig at de forstår ikke at alle andre ikke syntes det.

Anonymkode: eea8d...c6a

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gangen her ser man inn i utenfra grunnet vinduer så den har de uansett allerede sett.

Så jeg åpner og ser an derfra. Jeg har vært i mange hjem i jobbsammenheng, min terskel for eget rot er blitt ganske høy etter å ha sett hvor ille enkelte kan ha det. 

De jeg kjenner, de kjenner også til hverdagen med små barn, dobbelt opp med jobb og studier og en mann som jobber mye borte (ergo jeg er mye alene med barna), så de takler jeg å invitere inn og vise rotet til. Er det andre ser jeg svært få grunner til at jeg skulle ha invitert noen inn, men jeg hører som sagt hva det er da de allikevel har sett den der gangen 😃 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme som når det ringer på og det er strøkent, ignorerer at det ringer på. Bor i blokk, ingen kommer uanmeldt om de ikke er selgere eller tiggere.

Anonymkode: 20bac...f59

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater uanmeldt besøk, men har heldigvis bare en person i livet som kommer uanmeldt likevel. Hn får bare tåle rotet, jeg har sluttet å bry med for lengst. Ellers får jeg ryddet til avtalt besøk. En sjelden gang at noen ringer og sier de er i nærheten, om de kan komme innom. Det hater jeg!! Men da rydder jeg det verste i full fart! Hiver rot inn på sengen hvis det er klær osv, oppvask i oppvaskmaskinen og resten i en skuff. 

Anonymkode: aa2e1...a4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjenner meg, ringer hvis de er i nærområdet. Så rotete har jeg det aldri uansett.

Om det ringer på, åpner jeg ikke. Åpner for tv aksjonen da, fordi jeg visste de kom. Åpenet kun for å si nei, siden jeg hater nrk.

Anonymkode: f3ad3...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrur av lyden på tv og mobil og later som jeg ikke er hjemme. Ikke fordi jeg er redd for å vise rotet men fordi jeg hater uanmeldt besøk 

Anonymkode: 118cf...eba

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner døra. De får jo kun se gangen og det er sjeldent der alt rotet er. Men jeg hadde ikke sluppet dem inn i boligen min. Jeg hadde gitt en hvit løgn om hvorfor jeg ikke har tid. Når det er sagt så har jeg aldri i voksen alder opplevd at noen uanmeldt ringer på for å komme på besøk. De som ringer på er som regel enten selgere eller naboer som spør om jeg kan ta inn posten mens de er borte. 

Anonymkode: 0d1c3...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det aldri så kaotisk og uryddig at folk ikke kan komme på besøk. Er aldri rotete her. Det kan være støvete på tvbenken til tider men om besøket har et problem med det, så er det ikke mitt problem. 

Jeg hater uanmeldt besøk og åpner sjeldent døren allikevel. Har ingenting med hvordan det ser ut her. Jeg liker ikke å ha folk inn i hjemmet mitt. Jeg føler meg ikke trygg og avslappet med besøk, er vist en traumereaksjon fra barndommen av. Det er privat og mitt og ingen har noe her å gjøre. Jeg synes uanmeldt besøk er det frekkeste som finnes og meldt besøk er unødvendig. 

Anonymkode: 45aca...b64

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner og inviterer dem inn i kaoset. Rotet er sjeldent mer enn en uke gammelt og jeg synes terskelen for hva man ser på som akseptabelt bør senkes. Hvis jeg sier "beklager rotet" svarer de alltid med at det er sånn hos dem også.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...