Gå til innhold

Ventetid assistert befruktning i det offentlige for lesbiske

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kona mi ønsker oss barn og skal snart bli henvist til assistert befruktning. Vi har tittet på ventetiden i det offentlige men blir ikke så klok da dette gjelder heterofile par og ikke to kvinner som trenger donorsæd også. Vi vurderer å gå privat men det vil så koste en del mer. Er det noen på forumet her som har erfaring med dette og som kan si noe om ventetiden for oss lesbiske? Tusen takk☺️

Anonymkode: 6c623...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en artikkel på nrk om dette. Tror det stod ventetid på 1 år. Lykke til!

Anonymkode: c1677...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artikkelen som kom, provoserte meg faktisk skikkelig. Ventetiden har ingenting med å være lesbisk å gjøre. Det er ventetid på donorsæd. Den ventetiden gjelder uavhengig av legningen man har.

Jeg og samboer stod i kø i et år for å komme til asssistert befruktning uten donorsæd, og egenandelen er høy, også for oss som er hetero. 

Det gjør meg forbannet når en sak gjøres til en LGBTQ-sak. Ventetiden og prisen er et problem for ALLE ufrivillig barnløse. Vennligst hold legning utenfor dette.

ventetiden og prisen er et problem. For alle. Ikke bare lesbiske. 

Ventetid er ulikt mellom sykehusene, men jeg ville regnet med alt fra 4 måneder til et år. 

Endret av altflyter
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altflyter skrev (2 timer siden):

Den artikkelen som kom, provoserte meg faktisk skikkelig. Ventetiden har ingenting med å være lesbisk å gjøre. Det er ventetid på donorsæd. Den ventetiden gjelder uavhengig av legningen man har.

Jeg og samboer stod i kø i et år for å komme til asssistert befruktning uten donorsæd, og egenandelen er høy, også for oss som er hetero. 

Det gjør meg forbannet når en sak gjøres til en LGBTQ-sak. Ventetiden og prisen er et problem for ALLE ufrivillig barnløse. Vennligst hold legning utenfor dette.

ventetiden og prisen er et problem. For alle. Ikke bare lesbiske. 

Ventetid er ulikt mellom sykehusene, men jeg ville regnet med alt fra 4 måneder til et år. 

Tror jeg kanskje leste samme artikkelen, tror poenget i artikkelen var at hvis man har behov for donorsæd så er det veldig få sykehus man kan få hjelp hos, per nå kun riksen? Men det er såklart ikke kun lesbiske par som trenger donorsæd. Det er vanskelig å velge sykehus med kortest ventetid når det er kun ett sykehus som tilbyr behandlingen vi trenger. Ellers er jeg enig at dette problemet er for mange flere enn kun lesbiske. Det skulle vært mye kortere ventetid for alle. I tillegg er det jo slik at heterofile par ofte har prøvd å bli gravid i minimum et år, så ventetida for dem til sammen er jo nesten umenneskelig høy til tider. Men ja, det ble litt off topic  godt å høre dere fikk hjelp! 

Men ellers takk for svar! 😄

Anonymkode: 6c623...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lile lang ventetid for heterofile som lesbiske, alltså 1 år i det offentlige. 

Anonymkode: 8e959...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...