Gå til innhold

Voksen date har shabby ungkarsbolig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde daten var en moden, ansvarsfull mann med alt på stell med godt betalt jobb siden han kjører dyr bil og bruker dyre klær, alder 42. Han har vært hos meg mange ganger og snakket seg vekk når jeg har foreslått å være hos han men i går fikk jeg endelig komme på besøk i det jeg ut fra sånn han fremstiller seg selv som person skulle være et fint og moderne hus men gikk rett inn i en shabby, skitten og rotete ungkarsbolig man skulle tro hørte til tre gutter på 20 år i kollektiv! Det var skitt og kalk på hele badet, gule flekker i dusjen, noen dører som manglet karm (ikke under oppussing men sånn hadde han bare latt det være fordi han ikke gidder å ordne det) og senga hans var en rammemadrass med sengetøy som sikkert ikke var skiftet på 2mnd. Klær lå å fløt på gulvet på soverommet, ingen gardiner i stua, det fantes ikke planter eller pynt på hyller eller bilder på veggen,  stuebord med masse merker man skulle tro ble funnet i en container, ting som bare var halvveis skrudd og generelt ukoselig . Før noen sier det så mener jeg ikke at alt må være strøkent og nytt men jeg kjente at han kanskje er mye mer umoden og muligens mer fattig enn hva jeg trodde, hadde forventet litt mer orden i huset til en 42 åring! Ihvertfall rydde og vaske før damebesøk! 

Det første som datt ut av meg var at han måtte lufte der og jeg hadde lyst til å dra på IKEA med han med en gang men er redd han skal bli sur om jeg begynner å pirke.. 

Nå overveier jeg om han er noe å satse på videre eller ikke for jeg kan aldri se for meg å trives der eller å bo sammen med en mann som er så lite opptatt av hvordan det ser ut hjemme! Overreagerer jeg eller burde man forvente at menn i den alderen har det ordentlig hjemme hos seg? ER det innafor å ta konerollen og regien å si at dette må vi gjøre noe med? Jeg syns å ordne sånt er gøy og det kunne knyttet oss mere sammen men jeg vil ikke virke sjefete eller kravstor. Er det noen pen måte å si det på at han må vokse opp og ta bedre vare på hjemmet sitt for det ser heslig ut nå? Vi har datet i 6 mnd og er eksklusive om det har noe å si.. 

Anonymkode: 04be8...271

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt rart å lyve om hvordan du bor når du har vært sammen om noen i mange mnd.. skulle vel tro du før eller siden skulle ta deg en tur? Også litt rart at han ikke rydder før besøk. Løp

Anonymkode: 0a098...b67

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Om gardiner, planter og pynt er et krav er det mange minimalister med dyre boliger som sliter...;)

Anonymkode: 840d3...757

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Vet du hva han jobber med da?

Bruker han alle pengene på bil og klær for å dra damer?

Anonymkode: 7885a...e25

• Nyttig 4
Skrevet

Har opplevd der samme. Verste var at jeg skulle være på besøk der i to netter. Badet var helt klart verst. For meg var det fullstendig uaktuelt å involvere meg med en sånn en. Når du venter besøk av en dame du liker og du ikke engang da gidder å finne fram vaskebøtta kan en jo bare tenke seg hvordan det hadde blitt senere i forholdet 

Anonymkode: ab51a...75b

• Liker 24
  • Nyttig 11
Skrevet

Om du går videre med han her, vet du i hvert fall hvem som får ansvaret for hus og hjem. 100 %! 

Anonymkode: 6f5c0...d99

• Liker 17
  • Nyttig 16
Skrevet

Her hadde jeg ikke stusset. En slik mann hadde jeg umiddelbart mistet interesse for. Boevne er et minimumskrav. 

Tenk å bo med en som synes det er greit å ha det slik. Da blir du hushjelp og mamma. 😬

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet

Så lenge dere ikke bor sammen, har du stengt tatt ikke noe med hvordan han har det hjemme. Jeg hadde blitt ganske grinete om noen følte seg kallet til å ta styringen over mitt hjem bare fordi det ikke levde opp til deres standard.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje han sliter med depresjon? Enklere å la det synes hjemme, hvis en går ut hver dag og bruker masse energi på å late som at alt er ok.

Hva enn det er, du burde bare spørre han på en snill måte om hva du observerte, istedet for å komme her for å bitche om det. Er ikke folk i stand til å kommunisere lengre?

Anonymkode: 68671...486

• Liker 1
Skrevet

En mann med sjuskete hjem hadde vært dealbreaker for meg. 

Helt ok med liten og "stusselig" bolig, men dårlig renhold og vedlikehold? Nope! Jeg vil ha det rent og pent og ryddig rundt meg, og å da satse på en mann som tydeligvis driter i slikt, hadde ikke vært aktuelt for meg. 

Mannen min bodde i typisk "Ungkarsbolig" da vi traff hverandre. Som i at det var en 35 kvm ettroms, med sovealkove, og møblene var type svart skinn og denslags ;) Men det var veldig rent og ryddig og ordentlig, og det var det viktige for meg. Han valgte å bo lite for å spare penger. Han så ikke vitsen i å bruke masse penger på en stor leilighet, som han da skulle bo i helt alene. 

Anonymkode: a2c63...39d

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg var sammen med en mann i nesten et år som jeg aldri fikk komme hjem til. Lurer fortsatt på hvordan det så ut der.

Anonymkode: 03f06...d5e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg hadde det vært en dealbreaker, har vokst opp med gutter/menn i familien som aldri gjorde noe hjemme. I tillegg opplevd flere voksne menn jeg har vært sammen med som også mangler boevne.

En ting er en bolig med lite møbler og ting å tang, men mangel på reinhold og å la ugjorte ting stå uferdig i flere år… det er sjelden noe de greier å kvitte seg med etter en viss alder. Det er noe du må læres opp til i barnealder.

Jeg har ingen interesse i å være husmor til en utakknemlig mann.  

Anonymkode: 14879...b5c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Trodde daten var en moden, ansvarsfull mann med alt på stell med godt betalt jobb siden han kjører dyr bil og bruker dyre klær, alder 42. Han har vært hos meg mange ganger og snakket seg vekk når jeg har foreslått å være hos han men i går fikk jeg endelig komme på besøk i det jeg ut fra sånn han fremstiller seg selv som person skulle være et fint og moderne hus men gikk rett inn i en shabby, skitten og rotete ungkarsbolig man skulle tro hørte til tre gutter på 20 år i kollektiv! Det var skitt og kalk på hele badet, gule flekker i dusjen, noen dører som manglet karm (ikke under oppussing men sånn hadde han bare latt det være fordi han ikke gidder å ordne det) og senga hans var en rammemadrass med sengetøy som sikkert ikke var skiftet på 2mnd. Klær lå å fløt på gulvet på soverommet, ingen gardiner i stua, det fantes ikke planter eller pynt på hyller eller bilder på veggen,  stuebord med masse merker man skulle tro ble funnet i en container, ting som bare var halvveis skrudd og generelt ukoselig . Før noen sier det så mener jeg ikke at alt må være strøkent og nytt men jeg kjente at han kanskje er mye mer umoden og muligens mer fattig enn hva jeg trodde, hadde forventet litt mer orden i huset til en 42 åring! Ihvertfall rydde og vaske før damebesøk! 

Det første som datt ut av meg var at han måtte lufte der og jeg hadde lyst til å dra på IKEA med han med en gang men er redd han skal bli sur om jeg begynner å pirke.. 

Nå overveier jeg om han er noe å satse på videre eller ikke for jeg kan aldri se for meg å trives der eller å bo sammen med en mann som er så lite opptatt av hvordan det ser ut hjemme! Overreagerer jeg eller burde man forvente at menn i den alderen har det ordentlig hjemme hos seg? ER det innafor å ta konerollen og regien å si at dette må vi gjøre noe med? Jeg syns å ordne sånt er gøy og det kunne knyttet oss mere sammen men jeg vil ikke virke sjefete eller kravstor. Er det noen pen måte å si det på at han må vokse opp og ta bedre vare på hjemmet sitt for det ser heslig ut nå? Vi har datet i 6 mnd og er eksklusive om det har noe å si.. 

Anonymkode: 04be8...271

Ha ha, trodde dett var en tråd om en mann med shabby chick stil på huset.. :p

Anonymkode: c28db...349

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

42 år og lever som en slask? Er vel ikke noe å lure på det, ville ikke kastet bort mer tid på han. 

Anonymkode: 3ab88...923

• Liker 8
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Om du går videre med han her, vet du i hvert fall hvem som får ansvaret for hus og hjem. 100 %! 

Anonymkode: 6f5c0...d99

Enig! Dump, seriøst! Ingen mann i verden er verdt å måtte ta 100 % ansvar for felles hjem resten av livet. Det bryter deg ned. 

Anonymkode: 44990...688

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Aldri om jeg hadde orket det der. Er noe alvorlig galt med menn som klarer å bo slik. Hvorfor har han ikke vaskehjelp når han har så fin jobb?

Anonymkode: 1b9cd...510

• Liker 4
Skrevet

Rengjøring er jo en ting, de fleste greier det. Men ikke alle er flinke på å lage fine hjem.  Har han adhd?

Anonymkode: 88d38...1f8

• Liker 1
Skrevet

Har han virkelig fremstilt hjemmet sitt som om det var bedre, eller er det du som har sett det for deg ut fra det inntrykket han har gitt deg med oppførsel, bil og klær?

Enkelte menn nytter det ikke å hjelpe med rydding. Det kommer til å se like ille ut neste gang du kommer. Jeg har prøvd flere ganger, uten å lykkes. 

Om han har adhd så kan det på en måte unnskyldes, men det hjelper nok like lite å hjelpe med rydding er jeg redd. Har prøvd det også😅

Så du må nok heller bare bestemme deg for om det er noe du kan leve med eller ikke. Og som en skrev lengre opp, så vet du hvem som får ansvar for rydding og vasking i hus og hjem om dette er en mann du skal satse på.

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje han rett og slett ikke er noe opptatt av hvordan det er hjemme? Og det må også være lov.

At han ikke hadde prøvd å vaske, kan være at han ikke SER at det er skittent. Mange menn som er sånn.

Hvorfor spørr du ikke daten din da TS???
Om han er opptatt av ryddig hjem og lignende? 

Anonymkode: 79c8d...99f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Uff. Jeg kunne til nød vært særboer med en sånn mann, om han hadde alt annet på stell og jeg var dødsens forelsket. Det er manglende rengjøring og generelt vedlikehold hjemme hos ham jeg hadde reagert på, jeg forventer normal boevne av en mann i førtiårene. Om han har gardiner eller ei betyr lite, men at han orker å ligge i samme sengetøy et par måneder er skikkelig ekkelt. 

Anonymkode: 9939d...04d

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...