AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Hvordan har dere det i deres forhold med svigerfamilien? Tenker da spesielt på svigermor. Jeg synes det er litt tungt at jeg aldri har hatt en fin relasjon med min svigerfamilie. Nå er jeg ikke sammen med min eks mer, men når vi var sammen kom ofte svigermor med stikk og kritiserte meg, jeg følte meg ikke helt "godkjent" eller bra nok. Nå har jeg en ny kjæreste, og har møtt hans mor, og jeg ikke samme følelsen der. Vi ble invitert på middag, og hans familie, hans søsken og hans mor, var da særs lite interessert i å bli kjent. Og om jeg prøvde å si noe, så svarte de ofte lite, eller ikke noe. Mannen vil jeg jo ha da, men det er så vanskelig dette når kjemien er så dårlig med resten av gjengen liksom. Anonymkode: 6d30f...022 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Får samme følelsen hos hans familie mener jeg, det å ikke være helt "bra nok" Anonymkode: 6d30f...022 1
tussi680 Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 Hei, er en svigers som dere skygger som regel unna, men jeg prøver alltid å holde en god tone med dem og aldri legge meg opp i hverdagsprbl som oppstår, Kun om de spør, eller diskuterer vi noe f.eks. så sier jeg meninga mi, men forsøker å gjøre det så skånsomt som mulig. Er fortsatt venn med svigersønn/ datter. I det store og hele er jeg forsiktig av meg uansett, men berører det meg noe kan jeg si i fra. Men blir ikke sint.
Blåjojo Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 Hadde veldig godt forhold til min tidligere svigermor og resten av svigerfamilien. Så godt at til tross for at det er over 10 år siden jeg flyttet, og jeg er gift på ny, så er jeg fortsatt en del av "gjengen." Har også et veldig godt forhold til min nåværende svigerfamilie. Jeg og min svigersøster er blitt nære venninner.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 Elsker mine svigers, spessielt svigermor. De er inkluderende, snille, positive, interesserte, jeg gleder meg til se dem bli supre besteforeldre og jeg håper vi får sees mer ukentlig enn vi gjør nå. De oppdro en fantastisk mann ved å være gode trygge forbilder, og jeg er veldig takknemlig for å ha dem i livet mitt. Kanskje spessielt fordi jeg har vanskelige familieforhold i min familie selv. For å si det slik, de skal få holde vårt kommende barn allerede på sykehuset om de vil. Anonymkode: f343e...fa8 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Elsker mine svigers, spessielt svigermor. De er inkluderende, snille, positive, interesserte, jeg gleder meg til se dem bli supre besteforeldre og jeg håper vi får sees mer ukentlig enn vi gjør nå. De oppdro en fantastisk mann ved å være gode trygge forbilder, og jeg er veldig takknemlig for å ha dem i livet mitt. Kanskje spessielt fordi jeg har vanskelige familieforhold i min familie selv. For å si det slik, de skal få holde vårt kommende barn allerede på sykehuset om de vil. Anonymkode: f343e...fa8 noen er så heldige og får slike engler inn i livet sitt. Anonymkode: 6d30f...022
tussi680 Skrevet 28. oktober 2022 #7 Skrevet 28. oktober 2022 Bare tenk på den: Dere blir jo selv svigers en dag?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #8 Skrevet 28. oktober 2022 tussi680 skrev (1 minutt siden): Bare tenk på den: Dere blir jo selv svigers en dag? Og poenget var? At man selv blir svigers en dag, har da ingenting å si for hvilken kjemi man har med egne svigers? Jeg blir ikke bedre likt av svigermor av at jeg tenker på at jeg selv kan (for det er det jo ingen garantier for selv om man har barn) svigermor en dag. Jeg kan tenke på alt jeg vil gjøre annerledes enn min svigermor for at jeg skal få et godt forhold til eventuelle svigerdøtre, men altså, det er ingen garanti for at de liker meg uansett hva jeg gjør, og enda mindre garanti for at JEG liker DEM. Anonymkode: d0c11...300 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #9 Skrevet 28. oktober 2022 tussi680 skrev (6 minutter siden): Bare tenk på den: Dere blir jo selv svigers en dag? Ja, hvordan det da egentlig? Da vil jeg prøve være en varm og nyskjerrig person som er interessert i andre mennesker. Anonymkode: 6d30f...022 1
-Missi- Skrevet 28. oktober 2022 #10 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg har bare hatt en svigermor men hun var et mareritt utrolig glad for at jeg nå må forholde meg i svært liten grad til det. På samme måte som jeg ikke helt blir kvitt min x siden vi har barn sammen. En av de store årsakene til at jeg ikke ønsker nye seriøse forholds relasjoner for da slipper jeg svigers.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #11 Skrevet 28. oktober 2022 Er svigermor selv. Det mennesket mitt barn elsker, må jo være en herlig person. Anonymkode: c6d17...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå