Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål til alle dere som bruker epost i forbindelse med arbeidet deres. Tenker spesielt kundeservice.

Setter dere pris på at folk skriver tilbake "Alt er i orden nå, takk for hjelpen" og lignende etter å ha fått hjelp? Mange ganger står det "ta kontakt igjen om det ikke går" eller "si ifra hvis det er noe mer", som jeg tolker som at jeg ikke burde skrive noe hvis ting gikk seg til, men føler like vel det er litt frekt å ikke takke. Eller er det kanskje irriterende når det kun er for å gi tilbakemelding? 

Overtenker sikkert det her veldig nå 😂

Anonymkode: ac63e...862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss som får en million mail i løpet av en dag er det kun irriterende.

Anonymkode: 91960...72a

  • Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet på IT-support i over 10 år, og synes det er veldig hyggelig at kunder sier takk for hjelpen. Spesielt fra de som kanskje har vært litt "sure" i starten.

Men tenker at det er helt naturlig å takke for hjelp, eller lignende. Det kalles folkeskikk 

Anonymkode: def5f...c04

  • Liker 3
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Ja, ser det er svart som jeg egentlig er enig i. Ofte tenker jeg "trenger ikke takk" grunnet arbeidsmengden og det at saken gjenåpnes bare for en takk.

Det er jo hyggelig å få takk, men det kommer an på saken og mengden trykk...

Skrevet

Jeg har også jobbet på IT-support. Jeg satte veldig stor pris på det når det kom en takk. Både fordi jeg da fikk bekreftet at saken hadde løst seg, og firdi de er motiverende å få anerkjennelse og ikke bare kritikk.

Anonymkode: 372c4...e78

  • Liker 2
Skrevet

Når jeg snakker med kundeservice eller IT-support, sier jeg før jeg skal legge på: «Da skal jeg prøve det du har foreslått. Tusen takk for hjelpa så langt!»

  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For oss som får en million mail i løpet av en dag er det kun irriterende.

Anonymkode: 91960...72a

Du får ikke en million mail om dagen. Du får kanskje 40-50, og du leser bare emnetittelen på de fleste, bortsett fra de som er fra sjefene dine.

Anonymkode: 425f9...41b

  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg jobber på supportavdeling, og jeg må innrømme at jeg synes det er mest irriterende med slike "takkemail". Saken åpner seg igjen hos meg, jeg må inn på nytt, lese siste melding ("Takk for hjelpen!"), lukke saken på nytt, gå tilbake til noe annet ... det stjeler bare unødvendig tid. 

Anonymkode: baa09...fc0

Skrevet

Vi er superglade i det og har til og deler alle de ekstra hyggelige med kollegaene i et fellesforum. :)

Anonymkode: 6791a...1ab

  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes det er veldig hyggelig! 

Anonymkode: ef016...ca0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...