Gå til innhold

Hva tenker han om meg tro? Hjelp meg å sortere tankene er dere snille 🙏

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg er i et forhold, jeg har samboer og barn, jeg har hus og bil. Jeg er godt etablert og har vært det i mange år. Så byttet jeg avdeling på jobben og traff en fin fyr. Jeg tenkte ikke over han til å begynne med, men merket at når jeg var hos dem på avdelingen, var han veldig på meg. Han satte seg ved siden av meg, hentet kaffe, lærte meg ting, tok meg med ut i lunsjen, ba om å treffes for å spise middag etter jobb osv, osv.

Sakte men sikkert har vi over et år utviklet et vanvittig vennskap. Jeg har aldri hatt det sånn med noen, ikke engang samboeren min. Vi snakkes hver dag på en eller annen måte, og hvis det skulle gå en dag uten kontakt, savner jeg han enormt. Han vet jeg er i et forhold, men han vet også at jeg er på vei ut. Og det er jeg, men ting tar tid.
Han har ingen, verken samboer eller barn.

Hva tror dere han tenker om meg? Tror dere han kan like meg like godt som jeg liker han, men at han beskytter seg selv i og med at jeg er ‘opptatt?’ Jeg tror han aner at jeg er forelsket i han, men han sier ingenting.

Anonymkode: cccee...143

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først: Hva tenker samboeren din om dette?

• Liker 2
Skrevet
Embla Othea skrev (3 minutter siden):

Først: Hva tenker samboeren din om dette?

Ingenting. Han er ikke til stede og vet ikke.

HI

Skrevet

Så du går ut på date med en annen titt og ofte uten at din mann vet om det? Stakkars mann...

Anonymkode: 16648...2ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du går ut på date med en annen titt og ofte uten at din mann vet om det? Stakkars mann...

Anonymkode: 16648...2ed

Vi dater ikke, vi henger sammen. Går en tur nå og da. Bare henger og tilbringer tid.

Men det var ikke spørsmålet mitt.

HI

• Liker 1
Gjest Marte79
Skrevet

Kanskje du burde avslutte ditt nåværende forhold først. Uansett hva din kollega tenker om deg, er du tydeligvis ikke fornøyd/happy med samboeren din. Du burde ikke gjøre dette avhengig av hva kollegaen tenker om deg. 
Til spørsmålet ditt: ja det kan jo hende at han har mer følelser for deg og at han er forsiktig fordi han vil ikke være grunnen til å «ødelegge» et forhold. 

Skrevet

Hvis du er på vei ut av forholdet er det best å konsentrere seg om det. Og så finner du ut hva han andre tenker når du er skikkelig etablert på egen hånd.

For jeg regner med at du ikke baserer bruddet på hva en annen tenker.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi dater ikke, vi henger sammen. Går en tur nå og da. Bare henger og tilbringer tid.

Men det var ikke spørsmålet mitt.

HI

Hva du kaller det tror jeg samboeren din blåser i om han oppdager. Hva er så vanskelig med å gå? Blir det lettere senere?

Anonymkode: fb0bb...dcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva tror dere han tenker om meg? Tror dere han kan like meg like godt som jeg liker han, men at han beskytter seg selv i og med at jeg er ‘opptatt?’ Jeg tror han aner at jeg er forelsket i han, men han sier ingenting.

Det er nok slik det er. Er det en beskjeden type, så kunne han oppført seg like passivt om du var singel også. 

Anonymkode: 340b3...a54

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva du kaller det tror jeg samboeren din blåser i om han oppdager. Hva er så vanskelig med å gå? Blir det lettere senere?

Anonymkode: fb0bb...dcb

Det er praktiske ting. Vi er i prosessen med å bli enige om fordeling av barn, hus, og alt det medfører. Jeg har nettopp ordnet lån i banken og trenger et nytt sted å bo. Sånne ting.

HI

Skrevet

Det er nok slik det er. Er det en beskjeden type, så kunne han oppført seg like passivt om du var singel også. 

Anonymkode: 340b3...a54

Han er veldig beskjeden. Stille, introvert. Ikke vant til oppmerksomhet fra det motsatt kjønn. Sier han er dårlig på alt som har med oss jenter å gjøre. Skjønner ikke tegn eller koder eller hint. 

HI

Skrevet (endret)

Hvorfor tar bruddet med samboeren din tid? Hvorfor er han ikke tilstede, er det mentalt eller fysisk tilstede vi snakker om? Uansett, jeg tenker at det er ryddigst om man gjør seg ferdig med det som er før man starter noe nytt av nære relasjoner, man kan fint ha venner så lenge det er venner alle parter er kjent med og aksepterer.. 

Endret av Carrot
Skrevet

Forvirrende at du først skriver at du er i et forhold og etablert, men så er du plutselig på vei ut av forholdet. 

Ingen her kan vite hva kollegaen din tenker. 

Anonymkode: 2639e...54a

Skrevet

Snakker dere sånn til venner i rl også? Her spør hun om en ting og får svar på alt mulig annet? Hvorfor? Det er så mange mennesker som har så stort behov for å belære andre voksne mennesker… ufint!

Ts, ingen kan vite hva han tenker, bare nyt og så ser du hva som skjer når dere kan være mer sammen❤️

Anonymkode: 77d34...291

• Hjerte 1
Skrevet
Carrot skrev (4 minutter siden):

Hvorfor tar bruddet med samboeren din tid? Hvorfor er han ikke tilstede, er det mentalt eller fysisk tilstede vi snakker om? Uansett, jeg tenker at det er ryddigst om man gjør seg ferdig med det som er før man starter noe nytt av nære relasjoner, man kan fint ha venner så lenge det er venner alle parter er kjent med og aksepterer.. 

Det er praktiske ting. Vi er i prosessen med å bli enige om fordeling av barn, hus, og alt det medfører. Jeg har nettopp ordnet lån i banken og trenger et nytt sted å bo. Sånne ting.

Han er ikke til stede mentalt. Men det er irrelevant, forholdet med han er straks over.

HI

Skrevet

Snakker dere sånn til venner i rl også? Her spør hun om en ting og får svar på alt mulig annet? Hvorfor? Det er så mange mennesker som har så stort behov for å belære andre voksne mennesker… ufint!

Ts, ingen kan vite hva han tenker, bare nyt og så ser du hva som skjer når dere kan være mer sammen❤️

Anonymkode: 77d34...291

Puh, takk. Slitsomt å måtte forklare ting mange ganger om ting jeg ikke spør om… 

Neida, jeg vet at ingen her kan VITE hva han tenker, men jeg lurer på om dere kanskje tolker ting litt likt som meg. Jeg søker en slags bekreftelse på magefølelsen min, at han liker meg, men holder litt tilbake fordi bruddet med samboer ikke enda er offisielt. 
HI

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er praktiske ting. Vi er i prosessen med å bli enige om fordeling av barn, hus, og alt det medfører. Jeg har nettopp ordnet lån i banken og trenger et nytt sted å bo. Sånne ting.

Han er ikke til stede mentalt. Men det er irrelevant, forholdet med han er straks over.

HI

- hvordan ville han reagert på nyheten om at du er på vei inn i en ny relasjon? for der er høyst relevant.. Vil det påvirket hvor godt dere kunne samarbeide om barna, hvor smertefritt deling av verdier går osv? 

Endret av Carrot
Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

- hvordan ville han reagert på nyheten om at du er på vei inn i en ny relasjon? for der er høyst relevant.. Vil det påvirket hvor godt dere kunne samarbeide om barna, hvor smertefritt deling av verdier går osv? 

Men det er ikke det tråden handler om. Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg å tolke hvordan den andre mannen tenker om meg. Alt det andre har jeg full kontroll på.
HI

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er ikke det tråden handler om. Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg å tolke hvordan den andre mannen tenker om meg. Alt det andre har jeg full kontroll på.
HI

Den andre mannen sine tanker må du jo bare snakke med han om dersom forholdet er så bra som du beskriver burde dere kunne snakke om dette uten at det er kleint tenker jeg. 

Det er umulig å vite om han er på for å være en god kollega eller om han er på for å være en potensiell partner i fremtiden basert på det du beskriver siden det er DIN opplevelse.. 

Det som derimot er lett å svare på er om du fremstiller deg selv på en måte som ikke er udelt positiv ved å starte noe før det gamle er ferdig, mange mennesker syns ikke det er en særlig fin egenskap å ha.. Men igjen, dette må du jo snakke med han om. Enhver relasjon står og faller på at man faktisk kommuniserer. 

Skrevet

Hm, dette høres veldig ut som scenariet i en annen tråd her:

Min skeptiske hjerne tenker at du troller på bakgrunn av den tråden 😉

Anonymkode: 54b69...113

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...