Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #1 Skrevet 3. desember 2005 Synes det lukter skikkelig dritt. Kommer den stanken. Men jeg kan ikke forklare hvordan det lukter, surt på en måte. Har helt i sånn oransje flaske fra mr.muscle, husker ikke hva den heter, men jeg hadde bare litt igjen. Synes lukta kanskje er litt mindre, men det lukter fortsatt. Noen tips til hva jeg kan gjøre, evt hva det kan være (selvf vanskelig å svare på uten å vite helt hva det lukter...) Så hører jeg om alle disse rottene som er i oslo nå, jeg får helt frysninger på ryggen :hår:
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2005 #2 Skrevet 3. desember 2005 Kanskje det ligger noe møkk nede i vannlåsen som stinker? Mye rart som forsvinner ned i en kjøkkenvask.....
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2005 #3 Skrevet 3. desember 2005 Lukter det kloakk? Fungerer vannlåsen?
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #4 Skrevet 3. desember 2005 Det kan godt hende det virker å la det renne varmt vann først, så helle oppi litt klorin, la det stå en stund, og så la det renne mer varmt vann. Ellers er Plumbo å anbefale.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #5 Skrevet 3. desember 2005 Ser at noen nevner vannlås her...her på KG kan man spørre om alt, gudsjelov. Hva er vannlås?Nei, jeg har ikke så mye peiling å dettte
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2005 #6 Skrevet 3. desember 2005 Ser at noen nevner vannlås her...her på KG kan man spørre om alt, gudsjelov. Hva er vannlås?Nei, jeg har ikke så mye peiling å dettte ← Og med google finner man også svar på det meste.
Lillesøster Skrevet 3. desember 2005 #7 Skrevet 3. desember 2005 Ellers er Plumbo å anbefale. ← Støtter forslaget.
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2005 #8 Skrevet 3. desember 2005 Men flytende Plumbo, for all del! Den andre kan ødelegge plastrør.
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #9 Skrevet 4. desember 2005 Og med google finner man også svar på det meste. ← Fint bilde. Nå vet jeg hvordan det ser ut, men hva ER vannlås?
Grooo Skrevet 4. desember 2005 #10 Skrevet 4. desember 2005 Det står vann i vannlåsen slik at den vonde lukta fra rørene "innenfor" ikke kommer ut gjennom vannlåsen og opp i sluket. Kan virke som om det er noe galt med vannlåsen din
Gjest gjest 0 Skrevet 5. desember 2005 #11 Skrevet 5. desember 2005 Vi hadde også problemer med lukt, helte på med klorin og det funket! Funker ikke det ville jeg prøvd plumbo! og funker ikke det..... Da er det nok vannlåsen ja
kajaroma Skrevet 5. desember 2005 #12 Skrevet 5. desember 2005 Er du litt teknisk anlagt åpner du skapet og begynner å skru. Jeg har renset mange avløp gjennom tiden, og det ligger helt sikkert et og annet illeluktende i vannlåsen din ja.. Det er ikke farlig å skru den opp og rense den, bare du passer på å sette det ordentlig sammen igjen og ikke mister pakninger. Good luck.
Grooo Skrevet 5. desember 2005 #13 Skrevet 5. desember 2005 Ha en bøtte eller balje under når du skrur, det renner gjerne ut litt vann og gugge....
Gjest Ikke plumbo Skrevet 5. desember 2005 #14 Skrevet 5. desember 2005 Bruker du plumbo, kan du risiskere at rørleggeren om du trenger h*n ikke vil ta jobben. Klorin går bra, men par ganger i året anbefales det å helle i ren salmiakk og la dette stå en stund (i alle avløp). Det fjerner fett, i tillegg til å rense opp bakterier osv. Det lukter ikke godt, så pass på å lufte mens du rengjør avløpene.
Gjest Isabellas Skrevet 5. desember 2005 #15 Skrevet 5. desember 2005 Ja, enig med deg over her, at salmiakk kan løse problemet. Sterk lukt, men effektiv!
alicante Skrevet 6. desember 2005 #16 Skrevet 6. desember 2005 (endret) Jeg har også hørt at man ikke bør bruke Plumbo. Kjenner en rørlegger som hatet Plumbo fordi det visstnok gjorde at det som evt. var i avløpet ble forsteinet, og da er det jo lite å gjøre bortsett fra å rive opp og skifte røret. Og det er jo ofte ikke så enkelt. Eller at det setter seg der som et slags stengsel som gjør røret smalere. Jeg har også hatt et luktproblem, og jeg helte (en knapp deciliter kanskje..) Domestos (sånn jeg til vanlig bruker i do) i sluket før jeg la meg om kvelden. Da jeg stod opp neste morgen lot jeg det renne varmt vann ei stund, og etter det har jeg faktisk vært kvitt lukta. Endret 6. desember 2005 av alicante
hilli Skrevet 6. desember 2005 #17 Skrevet 6. desember 2005 Det er riktig at salmiakk hjelper, noen ganger klor også, men salmiakk er bedre. Salmiakk dreper bakterier, løser opp fett og vips er lukten borte, og mye bedre for miljøet enn klor. Avløpsåpnere(plumbo, mr.muscle...) er for tette avløp, ikke vond lukt.
Dødspingvinen Skrevet 6. desember 2005 #18 Skrevet 6. desember 2005 Dersom du går til en rørleggerforretning, eller en typisk bademiljøbutikk med jernvarer, kan du kjøpe deg ett middel som heter MUDIN. Dette middelet koster ett par hundre kroner. Det er det rørleggerne bruker selv på å løse opp ting som sitter igjen i sluket og lukter. Middelet fungerer som bare rakkern, men følg rettningslinjene bak.
Gjest stony Skrevet 13. juni 2009 #19 Skrevet 13. juni 2009 Fint bilde. Nå vet jeg hvordan det ser ut, men hva ER vannlås? kjøp mudin og hell oppi begge vaskene,la det virke i en time.hell så i kok varmt vann i vaskene..ikke kaldt vann da ødlegger du efekten.kjøp mudin i en rørleggerbutikk,koster 150kr.plumbo ødlegger pakningene.ikke bruk det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå