Gå til innhold

Strømpebukse som er glatt men samtidig varm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger litt strømpebuksehjelp :) Bruker mye kjoler, og på denne tiden går det i ullstrømpebukser fra Wolford eller Falke, gode og varme. Problemet er at de er «ruglete» sånn at kjoler i cord, bomull eller ull setter seg fast i strømpebuksen og kleber seg til lårene. Dette skjer ikke når jeg bruker f.eks sort, glatt/syntetisk 80den strømpebukse, da faller skjørtet på kjolen pent rett ned og vikler seg ikke inn i lårene. 

Finnes det i det heie tatt strømpebukser med glatt overflate som samtidig har varmende effekt?

Har kjøpt strømpebukse med fleecestoff på innsiden på HM, men det samme skjedde med den

(vet jeg kan kjøpe underskjørt, men jeg er ikke så glad i det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nylon er jo glatt. Men varmer jo ikke noe særlig :) Så tipset er nok å bruke bukse på vinteren og lårkort til pynt/innendørs, selv bruker jeg kun stay-ups. 

Anonymkode: 736e5...61f

Skrevet

094_1396118980.jpg

Du kan sjekke ut denne. Nylonstrømpebukse med fleece på innsiden. Jeg har ikke prøvd den selv.

Anonymkode: 5bec1...2a3

Skrevet

Hei, har du prøvd å bruke 15-20den tynne strømpebukser utenpå ullstrømpebuksene?

Kom forresten på at jeg tidligere har hatt strømpebukser fra Kunert som varmer litt og var glatte, mener å huske de het Kunert Warm up, og var i 60denier.

• Liker 1
Skrevet

Prøv dansestrømpebukse! Det redder meg gjennom vinteren...☺️

Anonymkode: 0e4f5...c3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

094_1396118980.jpg

Du kan sjekke ut denne. Nylonstrømpebukse med fleece på innsiden. Jeg har ikke prøvd den selv.

Den er kinesisk ræl og du skal være max 150 høy og syltynn uten hofter for å få den på. Har kjøpt den fra to ulike steder 

Anonymkode: 97326...9b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 8.54):

Nylon er jo glatt. Men varmer jo ikke noe særlig :) Så tipset er nok å bruke bukse på vinteren og lårkort til pynt/innendørs, selv bruker jeg kun stay-ups. 

Anonymkode: 736e5...61f

Takk for svar, men var ikke helt det jeg spurte om :) Jeg har bukser, men liker best å gå i kjoler året rundt… en kjole i ull eller bomull/cord, gjerne med ei tynn ull/silke-trøye under+varm strømpebukse er som oftest varmere enn bukser/jeans på høsten/vinteren :)  Tynn nylonstrømpebukse/stay ups bruker jeg sjeldent. Vår og somme er det bare bein som er tingen for meg. Har vært heldig og hverken fått åreknuter eller sprengte blodkar, så behøver ikke dekke til noe. Kronisk klønete til å dulte inni ting da, så er som oftest noen blåflekker her og der, men det går helt fint :) 

AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 10.08):

094_1396118980.jpg

Takk for svar :) har sett reklamer for disse på div plasser som insta, men fryktelig usikker. Særlig etter at jeg så en influenser bestilte de og lagde en video «what I expected and what I got»…..så ikke bra ut for å si det mildt😅 men samtidig så koster de ikke all verden, så kan gi det et forsøk :) 

Vantage skrev (På 28.10.2022 den 10.23):

Hei, har du prøvd å bruke 15-20den tynne strømpebukser utenpå ullstrømpebuksene?

Kom forresten på at jeg tidligere har hatt strømpebukser fra Kunert som varmer litt og var glatte, mener å huske de het Kunert Warm up, og var i 60denier.

Takk for tips, det var en god ide! Skal testes ut i dag :) Og skal bestille ei Kunert Warm up :) 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Prøv dansestrømpebukse! Det redder meg gjennom vinteren...☺️

Takk for tips, men er litt usikker på hvor varme de er sammenlignet med ull…. Jeg danset klassisk ballett fra jeg var 7 år og frem til jeg var 20 år, så har god erfaring med dansestrømpebukser, og de er utrolig gode :) men usikker på varmen, Tror jeg fortsatt har noen liggende på loftet…..så jeg skal jammen meg ta en leterunde :) utrolig god kvalitet på de i allefall  

Skrevet

Ingenting varmer så godt som de med ull, men wolford har strømper helt opp til 100 den, prøvd det? 

Anonymkode: 2e2e6...89e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ingenting varmer så godt som de med ull, men wolford har strømper helt opp til 100 den, prøvd det? 

Anonymkode: 2e2e6...89e

Ja, jeg har den også :) bruker den før det blir skikkelig kaldt, veldig god 

Skrevet

På rema kjøpte jeg strømpebukse som ligner de vanlige man ofte bruker under kjoler. Men denne var av merinoull. Tynn, men holder meg varm. Tror det var pierre robert.

• Liker 1
Skrevet
skruf skrev (43 minutter siden):

Takk for tips, men er litt usikker på hvor varme de er sammenlignet med ull…. Jeg danset klassisk ballett fra jeg var 7 år og frem til jeg var 20 år, så har god erfaring med dansestrømpebukser, og de er utrolig gode :) men usikker på varmen, Tror jeg fortsatt har noen liggende på loftet…..så jeg skal jammen meg ta en leterunde :) utrolig god kvalitet på de i allefall  

https://www.justballet.co.uk/products/danskin-ultra-shimmery-footed-tights-1331

Jeg bruker ofte disse... synes de gir mer enn nok varme. Og utrolig holdbare!

Skrevet

Ikke helt svar på spm, men jeg bruker glatte underskjørt nettopp pga dette. Da kan jeg bruke hvilken som helst strømpebukse.

Anonymkode: 28614...3d7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har underskjørt.

Anonymkode: fcd31...732

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Den er kinesisk ræl og du skal være max 150 høy og syltynn uten hofter for å få den på. Har kjøpt den fra to ulike steder 

Anonymkode: 97326...9b9

Samme her. Konseptet er bra. Men det er barnestørrelser. 

Anonymkode: d4851...9db

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg er sent ute, men: Jeg bruker mamelukker i silke over strømpebuksene for å slippe dette problemet.

Anonymkode: 64409...bf3

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...