AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Vi har kjøpt oss leilighet og er så glade for dette Så får vi høre av felles bekjente, at et annet vennepar som bor i samme borettslag er skikkelig forbannet over at vi også skal flytte dit der de bor 😳 Vi skal ikke bo veggivegg, men kan se hverandres bosted så det blir forholdsvis nærme Vi er ganske sjokkert over dette, fordi dette er venner vi har hatt over mange år. De visste også at vi var på visning og skulle by på leiligheten. Vi vant budrunden, og forkjøpsretten. Har solgt vårt hus, og skal overta i januar Men de sa ikke noe på dette da vi fortalte at vi var veldig lysten på å kjøpe den fine leiligheten Dette gir meg en dårlig følelse og jeg gruer nå før vi i det hele tatt har flytte 😥 Anonymkode: 38ba7...a01 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Og du lurer da på hva? Anonymkode: 01f2c...611 7 1 3
Ulla Ullsokk Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 De er antagelig redde for at dere skal komme for ofte på døra, har opplevd det samme selv. Fikk høre det gjennom en felles bekjent at hun var redd for at jeg (hvorfor ikke mannen?) skulle løpe ned døra hennes. Aner ikke hvorfor hun trodde dette, og hun skjønte jo fort at det ikke var noen fare. Det handler nok mer om dem enn om dere. Prøv å ikke ta det personlig. 24 10
Ulla Ullsokk Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 (endret) «Skikkelig forbannet» hadde forresten vært nok til at jeg hadde ringt og spurt hvorfor og vært ærlig om at jeg var lei meg. Endret 28. oktober 2022 av Ulla Ullsokk 9 1
Luckiness Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 Tror det samme som brukeren over meg. I tillegg er de kanskje bekymret for at de nå «alltid» også må invitere dere når andre inviteres i tilfelle dere får med dere hvem som inviteres dit på diverse. Er jo ikke alltid en har mulighet til/ønsker å invitere «alle» til alt. Det blir likevel fort et indre press til slikt hvis en er redd for hvordan andre skal reagere på å ikke bli invitert. Også selv om en ikke vet eller det er liten sannsynlighet for at noen vil reagere negativt. Mange tenker alltid det verste. Forøvrig synes jeg det var unødvendig av dette andre bekjentskapet deres å si videre at de ikke vil dere skal bo der…det er slik info som ikke kommer noen til gode. 21
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 Synes du skal snakke med venneparet jeg. Handler nok om at de er redde for å ikke få privatliv mer Anonymkode: 5817c...688 8 1
Snurrepurre Skrevet 28. oktober 2022 #7 Skrevet 28. oktober 2022 Åh, dette er sånn sladder folk kan holde seg for gode til. Hvorfor fortalte denne felles bekjente dette til deg? Tipper venneparet har hatt noen sleive bemerkninger i festlige lag, og ikke tenkt det skulle gå videre. Tipper de egentlig ikke bryr seg. 25 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #8 Skrevet 28. oktober 2022 Luckiness skrev (5 minutter siden): Forøvrig synes jeg det var unødvendig av dette andre bekjentskapet deres å si videre at de ikke vil dere skal bo der…det er slik info som ikke kommer noen til gode. Sånn sett var det vel like unødvendig å si det de de felles bekjente. Enten holder man det for seg selv, eller så får man si det til dem det gjelder. Ingen vits i å fortelle det til en tredjepart. Anonymkode: cfb63...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #9 Skrevet 28. oktober 2022 Kaller du sånne folk venner? Jeg hadde degradert dem til noen jeg pleide å kjenne Anonymkode: 39309...805 14 2
Tøvftta Skrevet 28. oktober 2022 #10 Skrevet 28. oktober 2022 Nå må vi alle lære oss en ting, gi faen! Joda, kjipt at venneparet deres mener det…men er det noe å ta sånn på vei for? Kos dere i ny leilighet, og gratulerer med kjøpet. 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #11 Skrevet 28. oktober 2022 Takk for svar og støtte jeg skrev innlegget fordi gleden over å kjøpe leiligheten ble borte jeg ble virkelig lei meg, og kjenner nå at jeg gruer. Må nok vente med å snakke med disse til følelsene mine har lagt seg litt og ikke ligger utenpå Anonymkode: 38ba7...a01 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar og støtte jeg skrev innlegget fordi gleden over å kjøpe leiligheten ble borte jeg ble virkelig lei meg, og kjenner nå at jeg gruer. Må nok vente med å snakke med disse til følelsene mine har lagt seg litt og ikke ligger utenpå Anonymkode: 38ba7...a01 Slutt å psyk deg ned. Drit i hva andre synes om hvordan dere lever. Dette er jo ikke noe vennepar, så kutt de helt ut. Sladder er noe herk, selv pleier jeg heller å konfrontere ting direkte face to face. Finner meg ikke i sladder i heletatt, har satt ut flere på denne måten. Beste er å ta opp slik HELT plutselig når alle er til stede. Så inviter gjerne "venneparet" og den felles bekjente på noe, så kan ta opp dette. Så skal du se hva de svarer, tenker de blir mutt og røde eller hvite i ansiktet. Kjør hardt og ærlig, da er livet mye bedre å leve enn dette falske spillet som mange holder på med. Anonymkode: 91849...599 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #13 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg hadde heller ikke likt om vennepar kjøpte bolig som gjør at de bor i nærheten og ser over til oss. Det er ingenting jeg kunne gjort med, men dette hadde jeg mislikt sterkt. Jeg har derfor stor forståelse for deres vennepar. Anonymkode: f6726...956 10 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #14 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Slutt å psyk deg ned. Drit i hva andre synes om hvordan dere lever. Dette er jo ikke noe vennepar, så kutt de helt ut. Sladder er noe herk, selv pleier jeg heller å konfrontere ting direkte face to face. Finner meg ikke i sladder i heletatt, har satt ut flere på denne måten. Beste er å ta opp slik HELT plutselig når alle er til stede. Så inviter gjerne "venneparet" og den felles bekjente på noe, så kan ta opp dette. Så skal du se hva de svarer, tenker de blir mutt og røde eller hvite i ansiktet. Kjør hardt og ærlig, da er livet mye bedre å leve enn dette falske spillet som mange holder på med. Anonymkode: 91849...599 Hahahhah Anonymkode: f6726...956
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #15 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar og støtte jeg skrev innlegget fordi gleden over å kjøpe leiligheten ble borte jeg ble virkelig lei meg, og kjenner nå at jeg gruer. Må nok vente med å snakke med disse til følelsene mine har lagt seg litt og ikke ligger utenpå Anonymkode: 38ba7...a01 Skjønner godt at du ble lei deg! Gi det et par dager så du har roet deg litt, så tar du en helt nedtonet prat med dem. «Du, Kari nevnte at dere hadde noen betenkeligheter med at vi skal flytte så nærme dere. Kan du ikke fortelle litt nærmere hva du er bekymret for, slik at vi kan passe på at vi tar hensyn til dere?😊» Som andre har nevnt over er hun sikkert bare litt redd for at dere skal renne ned døra, bli for innpåslitne, eller at det skal bli drama når de inviterer andre venner uten dere. Anonymkode: cd1ba...d84 14 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #16 Skrevet 28. oktober 2022 Høres jo rart ut å bli forbanna.. Men litt ubehag kan det vel vekke mulig når noen en kjenner flytter veldig nære om en tenker at :dette er min private svære og jeg vel ikke ha folk fra andre grupper jeg er en del av i den… Sier ikke det er slik folk generelt tenker, bare prøver lage en hypotese. Men at de skal være forbanna virker da… Er du sikker på at den som ikke fortalte la på litt så historien ble mer spennende å fortelle ? uansett kan du jo bare bestemme deg for å ikke ta kontakt med dette venneparet det første halvåret du bor der eller mer, så de roer seg på at dere absolutt ikke tenker invadere noen. Og er de ikke helt pling i bollen roer dette seg av seg selv Og du: grattis så veldig mye med nye leilighet 😁😁😁 Prøv ikke gruble. Anonymkode: b2ec0...28a 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #17 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg var veldig lite fornøyd da en kompis av mannen la inn bud på andre halvdel av tomannsboligen vi bor i. Jeg liker fyren, men jeg vet at han måtte pusset opp en del, så jeg så for meg et renn på døra vår i åresvis i fremover. Mannen min er handy, har mye verktøy og problemer med å si nei. En dårlig kombo. Han hadde sikkert stukket innom for å drikke øl mange ganger i uka og. Anonymkode: 0781c...972 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #18 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Vi har kjøpt oss leilighet og er så glade for dette Så får vi høre av felles bekjente, at et annet vennepar som bor i samme borettslag er skikkelig forbannet over at vi også skal flytte dit der de bor 😳 Vi skal ikke bo veggivegg, men kan se hverandres bosted så det blir forholdsvis nærme Vi er ganske sjokkert over dette, fordi dette er venner vi har hatt over mange år. De visste også at vi var på visning og skulle by på leiligheten. Vi vant budrunden, og forkjøpsretten. Har solgt vårt hus, og skal overta i januar Men de sa ikke noe på dette da vi fortalte at vi var veldig lysten på å kjøpe den fine leiligheten Dette gir meg en dårlig følelse og jeg gruer nå før vi i det hele tatt har flytte 😥 Anonymkode: 38ba7...a01 Foreslår du går og presenterer dem hva felles bekjent sa og hører med dem hva det bunner i. Anonymkode: 13dff...cfb 1
Embla Othea Skrevet 28. oktober 2022 #19 Skrevet 28. oktober 2022 Gi det et par dager også spør du på en høflig måte om hvorfor hen har betenkeligheter med at dere flytter inn. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #20 Skrevet 28. oktober 2022 Min bror ble oppriktig sur når vi flytta i samme nabolag som dem. Sa faktisk «vi flytta hit for å flytte BORT fra alle». Litt med humor, men lite er morsomt om det ikke er et snev av sannhet 😉 parrerte med at det var synd for han, og at han bare får la være å løpe ned døra mi. Anonymkode: 19677...b58 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå