Hedda-78 Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg har forsøkt å google, men finner ingen informasjon om hvorvidt influensavaksine er anbefalt eller frarådet for personer med long covid. Jeg finner heller ingenting om anbefaling eller fraråding for personer som fikk langvarige bivirkninger av covid-vaksinen. Er det noen som har lest noe om dette noe sted og kan dele en link? 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #2 Skrevet 29. oktober 2022 Jeg har long covid og lurer på det samme. Jeg lurer på om jeg skal ta influensavaksine eller ny covid vaksine. Ønsker ikke mer vaksiner i kroppen min pga redd for å få mer symptomer, men samtidig vil jeg ikke bli syk av influensa eller en ny runde med covid. Har nå sendt spørsmålet til legen min, men han er ikke begeistret for vaksiner så han sier sikkert nei. Anonymkode: dcb2b...470
Helene1982 Skrevet 29. oktober 2022 #3 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har long covid og lurer på det samme. Jeg lurer på om jeg skal ta influensavaksine eller ny covid vaksine. Ønsker ikke mer vaksiner i kroppen min pga redd for å få mer symptomer, men samtidig vil jeg ikke bli syk av influensa eller en ny runde med covid. Har nå sendt spørsmålet til legen min, men han er ikke begeistret for vaksiner så han sier sikkert nei. Anonymkode: dcb2b...470 Jeg ville hørt på legen din. Jeg ville også spurt om en samtale der han/hun kan fortelle deg forskjellen på long covid, influensa,covid og mulige bivirkninger og fordeler i forbindelse med eventuelle vaksiner hvis du ønsker mer informasjon. 2 2
Gjest Adobyen Skrevet 29. oktober 2022 #4 Skrevet 29. oktober 2022 (endret) Jeg har ikke sett noe offisielt om dette, men sett advarsler om at det kan bli tøft å få både influensa og korona samtidig. https://www.nrk.no/nordland/folk-kan-fa-koronavirus-og-influensa-samtidig-1.16143432 Endret 29. oktober 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #5 Skrevet 29. oktober 2022 Ring koronatelefonen i din kommune? Eller snakk med legen din. Dette må besvares av de som har greie på det; fagfolk. Anonymkode: bc9b0...9e0 1
Hedda-78 Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2022 Adobyen skrev (52 minutter siden): Jeg har ikke sett noe offisielt om dette, men sett advarsler om at det kan bli tøft å få både influensa og korona samtidig. https://www.nrk.no/nordland/folk-kan-fa-koronavirus-og-influensa-samtidig-1.16143432 Jeg oppfatter artikkelen mest som at de er bekymret for at det skal bli en bølge av korona og en bølge av influensa samtidig, og at dette vil være tøft for samfunnet og helsevesenet. Men ja, sikkert tøft på individnivå også.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #7 Skrevet 29. oktober 2022 Om det er trygt å ta influensavaksine for en med long covid er umulig å svare på. Det er ingen som har testa. Vaksineforskning tar år. Hvis det likevel hadde vært grunn til å tro at det kan være farlig å ta influensavaksine for en med long covid, vil de som setter vaksinen vite om det. Anonymkode: cc466...2b2
Isola2 Skrevet 29. oktober 2022 #8 Skrevet 29. oktober 2022 Sliter med ettervirkninger fra korona som jeg hadde i vinter og tok influensavaksine i går. Aldri vært så dårlig av en vaksine før,så jeg angrer skikkelig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #9 Skrevet 29. oktober 2022 Isola2 skrev (7 timer siden): Sliter med ettervirkninger fra korona som jeg hadde i vinter og tok influensavaksine i går. Aldri vært så dårlig av en vaksine før,så jeg angrer skikkelig. Hvordan dårlig? Anonymkode: dcb2b...470
Isola2 Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan dårlig? Anonymkode: dcb2b...470 Vondt i korsrygg,nakke og hode. Kjennes ut som om hodet skulle eksplodere.Paracet hjalp litt på det, samt Kvalm og slapp. Ble bedre etter to dager,men fremdeles ganske slapp og vondt i kroppen.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #11 Skrevet 30. oktober 2022 Registrerer at det er både vaksinemotstand og vaksinedebatt i denne tråden, så håper den blir stengt snarest. Anonymkode: a0360...db6 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #12 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Registrerer at det er både vaksinemotstand og vaksinedebatt i denne tråden, så håper den blir stengt snarest. Anonymkode: a0360...db6 Hva er farlig med vaksinedebatt? Er KG et ekkokammer for vaksineentusiaster det motstemmer er bannlyst? Anonymkode: cc466...2b2
Hedda-78 Skrevet 30. oktober 2022 Forfatter #13 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Registrerer at det er både vaksinemotstand og vaksinedebatt i denne tråden, så håper den blir stengt snarest. Anonymkode: a0360...db6 Ser ingen vaksinemotstand i denne tråden. Jeg ønsker i utgangspunktet å ta influensavaksine, men pga min helsesituasjonsitasjon ønsker jeg å lese meg opp først. Men jeg finner ikke noe å lese. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå