AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #1 Skrevet 28. oktober 2022 Han betaler ikke barnebidrag, for jeg klarer meg uten hans hjelp. I tillegg er han dårlig på å handle inn hva barnet trenger. Så til enkelte samvær handler jeg inn litt diverse. Klær skal vi egentlig stå for hver for oss, men jeg har fyllt opp hans skap i tillegg til eget. Jeg har barnet mest, han har økt samværet, men ikke bestandig han følger opp nå. Hvordan dokumentere dette? Hvor mye bør jeg hjelpe far? Anonymkode: 5f964...9b3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Hva skal du dokumentere? Skriv i en bok hva du gir og hjelper med. Dato og sum og ting? Det er for barnets beste, så lenge du har råd til det. Og kun det nødvendigste. Kanskje far kan søke noe hjelp for å få betalt litt selv? Vet om flere menn som ikke har råd til noe (sier de). Men kjøper seg dyre nye biler, dyre nye ting til hjemmet og gjør ting selv. Men når det kommer til barna har de ikke fem flate øre..Er vel ikke sånn? Anonymkode: 5c673...269 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 Hvis han reelt har dårlig råd, og det ikke er på grunn av latskap, er det supert at du hjelper ham. Du må sørge for at han ikke tar det som en selvfølge, så still spørsmål og forvent svar, dør du bare «fyller opp hans skap». Når det gjelder avtaler om samvær må du imidlertid stille krav til at han følger opp det som er avtalt og bestemt. Ikke så bra for barnet (og deg) å ikke vite om det blir samvær eller ikke, han kan ikke komme og gå som han vil i barnets liv ut fra når der passer ham. Barnet skal ikke så å vente på å «kanskje bli valgt». Far må vokse opp..! Anonymkode: cc3a4...397 2
Nymerïa Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan dokumentere dette? Kommer an på hva formålet med dokumentasjonen er. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvor mye bør jeg hjelpe far? Så mye som du har lyst og anledning til. 1
Gjest ti10 Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 Det virker som at du er mor både for eksen din og barnet deres. Hvis han virkelig ikke er i stand til å sørge for at barnet deres har det nødvendige når det er hos ham både av økonomiske og andre årsaker), bør jo noe gjøres. Jeg sier ikke at han ikke bør ha samvær, men at samværet bør organiseres på en annen måte. Det er altså med mindre det er du som har en veldig mye høyere standard for hva som er nødvendig. Hvis du vil ha dokumentasjon på det du gjør, bør du jo ta vare på kvitteringer på det du kjøper, dessuten også kommunikasjon dere i mellom på alt du gjør som han burde ha stått for.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 Så lenge du er bidragsmottager, skal du sørge for at barna har klær når de er på samvær, uansett om han er bidragsdyktig eller ikke. Anonymkode: d1ddc...ee7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #7 Skrevet 28. oktober 2022 Hvorfor har han dårlig råd? Anonymkode: acd0f...82d 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #8 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvorfor har han dårlig råd? Anonymkode: acd0f...82d det var jo veldig relevant spørsmål... Anonymkode: 570df...af2 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #9 Skrevet 28. oktober 2022 Du kan dokumentere dette ved å skrive ned samvær og innkjøp. Men...! Du kan også svelge kamelen å sørge for at ditt barn har det best mulig hos pappa. Håper du gjør det minst mulig synlig for deres barn at pappa ikke kan/evner å bidra. Dersom ditt barn vil være hos pappa og trives med han så håper jeg du legger til rette for et fint samvær. Anonymkode: 398ea...988
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #10 Skrevet 28. oktober 2022 Hvis du kun gir klær og mat for at barnet skal ha det bra, og du ikke skal bruke det i en barnefordelingssak, eller barnebidragsak, så trenger du ikke å dokumentere noe. Du kan jo notere deg på en liste hver gang du kjøper klær og mat, og ta vare på kvitteringene om du ønsker. Barnebidrag bakover i tid kan du vel ikke kreve. Og han har uansett ikke penger til å betale det. I stedet for å fylle skapene der borte med klær som han knapt får brukt pga at han vokser ut av det, så kan han heller få med seg en bag med bukser og gensere,og regntøy og dere ikke vil ha to sett. Så kan barnet heller ha ekstra t-skjorter, truser og sokker der borte som er nok til samværslengden + noen ekstra. Men spiser de ikke hvis du ikke sender med mat? Sulter far når han ikke har barnet hos seg? Får han mat på sånne steder som deler ut mat til fattige? Anonymkode: cb404...079 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #11 Skrevet 29. oktober 2022 la være og send til far har bedre råd, ikke bra for barna at pappa har så dårlig med penger Anonymkode: fe5c3...f40
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #12 Skrevet 29. oktober 2022 Hadde ikke gidd å være mor til en voksen mann. Har han ikke engang penger til mat til barnet ville samværet blitt avlyst Anonymkode: aec32...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hadde ikke gidd å være mor til en voksen mann. Har han ikke engang penger til mat til barnet ville samværet blitt avlyst Anonymkode: aec32...6fe Må huske på at fedre gjerne ikke har statlige subsidier som dobbel barnetrygd, skattefradrag, bidrag etc.. Skal du innskrenke samvæsretten dine barn har til egen familie bør du dømmes til fengsel og aldri komme ut etter min mening Anonymkode: 2ac48...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #14 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må huske på at fedre gjerne ikke har statlige subsidier som dobbel barnetrygd, skattefradrag, bidrag etc.. Skal du innskrenke samvæsretten dine barn har til egen familie bør du dømmes til fengsel og aldri komme ut etter min mening Anonymkode: 2ac48...0fb dagens dummeste kommentar Anonymkode: fe5c3...f40 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #15 Skrevet 29. oktober 2022 Her skylder barnefar flere hundre tusen...ikke engang Nav innkreving har fått han på banen de siste par åra...spilleavhengig / jobber svart... Anonymkode: 7740d...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå